• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177510
+
-

دورخیز برای افتخار!

ستاره‌های تیم ملی در کنفرانس خبری از تمرکز روی بازی‌ها صحبت کردند

سوژه روز
دورخیز برای افتخار!

2ستاره تیم ملی در سالن کنفرانس خبری جام‌جهانی به سؤالات خبرنگارها پاسخ دادند. کریم انصاری‌فرد در تیم ملی صاحب یک رکورد ویژه است؛ بازیکنی که 2بار با ایران در جام‌جهانی به میدان رفته و حالا برای سومین‌بار در این تورنمنت بازی خواهد کرد. کریم فعلا زننده آخرین گل تیم ملی در جام‌جهانی نیز هست. او با زدن یک ضربه پنالتی به پرتغال، آخرین امتیاز ایران در جام‌جهانی را نیز به‌دست آورده است. مرتضی پورعلی‌گنجی نیز در دوره قبلی جام‌جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ بازیکنی که در جریان دیدار با پرتغال، رونالدو را بسیار کلافه کرد. 2ستاره تیم ملی حالا خودشان را برای جام‌جهانی آماده می‌کنند.
پورعلی‌گنجی که سابقه بازی در قطر را دارد، در نشست خبری دیروز میزبانی جام‌جهانی را به این کشور تبریک گفت. او تأکید زیادی روی تعهد و تمرکز همه ستاره‌های تیم ملی در مسیر رسیدن به جام‌جهانی قطر داشت و شاد‌کردن مردم را یک انگیزه بسیار بزرگ برای همه ستاره‌های تیم ملی دانست. مرتضی از اسطوره‌های فوتبال ایران نام برد و از اینکه قصد دارد در جام‌جهانی در مسیر آنها قدم بردارد. یکی از بحث‌های این کنفرانس خبری، موضوع خط دفاع تیم ملی ایران بود. پورعلی‌گنجی باور داشت که این نقطه قوت در این دوره از جام‌جهانی نیز همراه تیم ملی خواهد بود. او اتحاد تیمی را نیز مهم‌ترین ویژگی تیم ملی دانست و استحکام روابط بین بازیکنان در تیم را به سبک کاری کارلوس کی‌روش ربط داد. مرتضی دعوت‌شدن به تیم ملی در 21سالگی را یک افتخار بزرگ دانست. به‌گفته او، بازیکنان تیم ملی با حضور کی‌روش، خوشحال‌تر از گذشته شده‌اند و می‌خواهند با حفظ اتحاد و انسجام، در تیم ملی دست به یک کار بزرگ بزنند. واضح است که مرتضی هم مثل بسیاری از ستاره‌های تیم، علاقه زیادی به روش کاری کی‌روش دارد و او را یک گزینه ایده‌آل برای تیم ملی ایران می‌داند. دوران ملی پورعلی‌گنجی با همین مربی شروع شده بود و حالا دوباره با خود او ازسر گرفته شده است.
«برای سومین دوره متوالی افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را در جام جهانی فوتبال دارم. همیشه نسبت به تعهداتم‌ پایبند بودم و تلاش کردم تا بهترین تلاشم را در زمین به اجرا بگذارم. من تجارب زیادی‌ برابر تیم‌های بزرگ دارم و سعی می‌کنم این تجارب را در اختیار نفرات جوان بگذارم، تا آخرین ثانیه بازی‌ سوم برای صعود تلاش می‌کنیم»؛ صحبت‌های کریم انصاری‌فرد در کنفرانس خبری رسمی فیفا با این جملات شروع شد؛ جملاتی که نشان از انگیزه و اشتیاق زیاد مرد شماره10 تیم ملی برای حضور در سومین جام‌جهانی داشت. کریم در توصیف تیم ملی انگلیس، به تجربه کوتاه‌مدتش در ناتینگهام اشاره کرد و سه‌شیرها را یک رقیب بسیار سخت و قوی برای تیم ملی ایران دانست. کریم جواب روشنی برای حاشیه‌سازی برخی خبرنگارها در سالن کنفرانس خبری نیز داشت. او در دفاع از مواضع روز گذشته علیرضا جهانبخش گفت: «ما یک تیم واقعی هستیم و به همین‌خاطر از یکدیگر دفاع می‌کنیم. روز گذشته نیز این سؤال طرح شد. اینکه شما هر روز یک سؤال می‌پرسید، با آن مشکلی ندارم و احترام می‌گذارم. همانطور که من وظیفه دارم بازی کنم، وظیفه شما هم سؤال‌کردن است اما همه باید کارمان را در حرفه‌ خودمان درست انجام بدهیم. من از علیرضا جهانبخش دفاع می‌کنم‌ به‌خاطر اینکه سؤالی از او پرسیده‌ شد، همین سؤالی بود که امروز از من پرسیدید. اما جوابی که ما می‌دهیم‌ چیزی نیست که شما بعدا آن را نوشته‌ و تحلیل می‌کنید.» بعضی از خبرنگارهای خارجی و به‌خصوص انگلیسی، تلاش می‌کنند تا جو ملتهبی برای بازیکنان ایران بسازند اما تا امروز موفق نشده‌اند تمرکز ستاره‌های ایران را به هم بزنند. پاسخ قاطع کریم اما شاید پرونده این حاشیه‌سازی‌ها را ببندد: «من برای کشور دیگری نیستم. از بچگی آرزو داشتم‌ فوتبالیست بشوم. مثل اسطوره‌های فوتبال کشورم آرزویم‌ حضور در جام‌جهانی بوده است. اکنون در جام‌جهانی هستم و می‌خواهم مردم ایران را خوشحال کنم. قول می‌دهم همه کار کنیم تا مردم‌ ایران خوشحال شوند. در جام‌جهانی قطر مثل ادوار دیگر جام‌جهانی همه بازیکنان تا آخرین لحظه برای مردم‌ و کشورشان‌ تلاش خواهند کرد.» او به‌شدت از سرمربی تیم ملی نیز تمجید کرد و تأکید داشت که کی‌روش به تحسین هیچ‌کس نیاز ندارد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید