• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177380
+
-

جام جهانی بگیر

احتمالا قطر آخرین جام‌جهانی مسی و رونالدو، 2 تن از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال خواهد بود. وقتی مسی در ترکیب آلبی‌سلسته پا به خاک آلمان گذاشت، فقط ۳۵بازی برای بارسلونا و ۷بازی ملی در کارنامه داشت. جالب اینکه بهترین ستاره‌های تاریخ فوتبال هرگز در مرحله حذفی جام‌جهانی گلی نزده‌اند. مجموعا در ۱۴مسابقه، ۱۲۷۰دقیقه بازی، ۴۸شوت، ۱۶شوت در چارچوب و صفر گل ثبت کرده‌اند.


2010
مسی در دور یک هشتم نهایی مقابل مکزیک یک پاس‌ گل داد. تنها گل و پاس‌گل رونالدو در مرحله گروهی و در بازی عجیب مقابل کره‌شمالی به ثمر رسید؛ در مسابقه‌ای که با برتری ۷ بر صفر شاگردان کی‌روش همراه بود.

2014
مسی آرژانتین را برای نخستین بار بعد از شکست مقابل آلمان در دیدار نهایی جام ۱۹۹۰، به مسابقه فینال جام‌جهانی رساند. پرتغال با رونالدو حتی صعود هم نکرد.

2018
مسی این جام را با از دست دادن پنالتی مقابل ایسلند شروع کرد. اما جام برای کریس با گل مقابل اسپانیا آغاز شد تا با ۳۳سال و ۱۳۰روز سن به پیرترین هت‌تریک‌‌کننده تاریخ جام تبدیل شود.

مسی در تابستان گذشته سرانجام توانست نخستین جام ملی‌اش را با قهرمانی در کوپا آمریکا جشن بگیرد. کریستیانو رونالدو هم یک یورو و یک لیگ ملت‌ها در کارنامه افتخارات ملی‌اش دارد. هر دو یک جام‌ جهانی کم دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید