• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177377
+
-

نکته بازی/ فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم

داستان جابه‌جایی پول از ایران به پرتغال برای پرداخت قسط دوم رضایتنامه محمد محبی، حسابی کشدار و عجیب شده است. استقلالی‌ها چندبار پول را واریز کرده‌اند ولی برگشت خورده. حالا باشگاه می‌گوید پول در حساب پرتغالی‌ها نشسته، اما نکته اینجاست که باشگاه سانتاکلارا دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب دریافت مبلغ را تأیید نکرده و این در حالی است که استقلال برای پرداخت پول با مهلت قانونی مواجه بوده است. مدیران تیم ایرانی اما در این مورد می‌گویند: «نگران نیستیم. فیفا منعطف‌تر از قبل شده.» بله خب؛ حساب کردن استقلالی‌ها روی انعطاف فیفا یک سابقه تاریخی دارد و آنها یک‌بار به‌خاطر ارسال دیرهنگام اسامی به کنفدراسیون فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان محروم شدند. همان زمان که امیرخان قلعه‌نویی گفت: «فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم!» مبادا آن شاهکار را تکرار کنید.

توقع بالا یعنی چه؟
مهدی تاج گفته: «نباید از آن طرف بوم بیفتیم و توقعات از تیم ملی را بیش از حد بالا ببریم.» الان سؤال اینجاست که توقع بالا یعنی چه؟ خود آقای تاج در کنار استاد نبی و کادرفنی فعلی تیم ملی از کارلوس کی‌روش گرفته تا مارکار آقاجانیان عزیز، سومین جام‌جهانی پیاپی را تجربه می‌کنند. در 2 جام‌جهانی قبلی تیم کشورمان از مرحله گروهی صعود نکرد و این بار این انتظار هست که با استفاده از تجارب گذشته، بالاخره این اتفاق رخ بدهد. تاج در نخستین نشست خبری‌اش برای تعدیل فضا پس از بازگشتش به فوتبال گفته بود تیم ملی دوره قبلی بهترین نتایج تاریخ را گرفته؛ خب حالا که سرمربی‌تان را هم آوردید، آیا توقع صعود از مرحله گروهی بیش از حد بالاست؟ اگر زیاد است، اصلا چرا به قطر رفتیم؟

جوان اول؟ با 24سال؟
یکی از پرتکرارترین بحث‌ها در مورد تیم ملی ایران در جام‌جهانی، مربوط می‌شود به میانگین سنی بالای این تیم. بین 32کشور حاضر در این رقابت‌ها، ایران عنوان مسن‌ترین تیم را به‌خودش اختصاص داد که آمار نگران‌کننده‌ای است. در همین راستا یکی از رسانه‌ها با یاد کردن از ابوالفضل جلالی 24ساله از او به‌عنوان جوان اول تیم ملی نام برده است که باید پرسید آیا تعریف جوانی در فوتبال ایران با همه جای جهان فرق دارد؟ در کشور ما در حالی به جلالی جوان گفته می‌شود که لیونل مسی در سن او 3توپ طلا برده بود. همین حالا ارلینگ هالند و امباپه از بازیکن استقلال کوچک‌تر هستند اما سال‌هاست به سقف شهرت خود رسیده‌اند. داستان عجیبی است به هر حال.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید