• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177232
+
-

تسهیلگری برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی

اینترنت
تسهیلگری برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی

روز گذشته، رئیس مجلس در حالی بر تسهیلگری و ایجاد انگیزه در کاربران برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی تأکید کرد که وزیر ارتباطات برای پاسخ به پرسش نمایندگان در مجلس حضور یافته بود. محمدباقر قالیباف انتقال مردم از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی را به‌صورت دستوری امکان پذیر ندانست و خطاب به وزیر ارتباطات خواسته مردم، مجلس و دولت از وزارت ارتباطات را راه‌اندازی پلتفرمی در شبکه‌های اجتماعی دانست که پرسرعت و ارزان باشد. به گزارش همشهری، رئیس مجلس با اشاره به اینکه گاهی هزینه اینترنت در حوزه شبکه‌های داخلی با هزینه بخش خارجی برابر است، تأکید کرد که این مزیت را وزارت ارتباطات باید ایجاد کند. قالیباف با تأکید بر امنیت کسب‌و‌کارها و کم بودن تسهیلگری و انتقال کاربران به پلتفرم‌های داخلی ادامه داد: «برخی دستگاه‌ها موانعی می‌گذارند که سزاوار نیست.»
به‌گفته او، مطمئنا اگر این پلتفرم‌ها سرعت و امنیت شخصی داشته باشند، همه می‌خواهیم که از پلتفرم داخلی استفاده کنیم. این در حالی بود که وزیر ارتباطات از پیشرفت ۵۹درصدی شبکه ملی اطلاعات طی کمتر از 2سال خبر داد و وعده تکمیل این طرح تا سال1403 را مطرح کرد. عیسی زارع‌پور همچنین درباره توسعه شبکه فیبر نوری گفت: «برنامه این است که تا پایان سال، 80درصد خانوارها و کسب‌وکارها به فیبرنوری با سرعت نامحدود متصل شوند.» او همچنین درباره توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفت: «هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شوند، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.» وزیر ارتباطات با تأکید بر پیوستن روزانه افراد به پلتفرم‌های داخلی گفت: «در یک روز شاهد حضور 17میلیون کاربر به پلتفرم داخلی بوده‌ایم و در یک برنامه داخلی، کاربرها ماهانه بیش از 35میلیون نفر از آن استفاده کردند.»
اما سخنان وزیر در واکنش به پرسش‌های نمایندگان، ازجمله نحوه راستی‌آزمایی پیشرفت 59درصدی شبکه ملی اطلاعات، وعده 20میلیون پورت فیبرنوری و میزان پیشرفت آن، توسعه نسل پنجم اینترنت، میزبانی مرکز داده، امنیت سرورهای پیام‌رسان‌های داخلی، برآورده کردن نیاز مردم و قابل اعتماد بودن پیام‌رسان‌های داخلی بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید