• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177219
+
-

در دیدارهای مخبر با روحانیت قم مطرح شد

تقدیر مراجع از عملکرد نافع و‌امیدبخش دولت

دولت
تقدیر مراجع از عملکرد نافع و‌امیدبخش دولت

معاون اول رئیس‌جمهور، سه‌شنبه در سفر به قم با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار کرد. این ملاقات‌ها در دفاتر آیات عبدالله جوادی‌آملی، هاشم حسینی‌بوشهری، علیرضا اعرافی، حسین نوری‌همدانی و عباس محفوظی انجام شدند. محمد مخبر در دیدارهای خود درباره تامین کالاهای اساسی، فروش نفت، اصلاح یارانه‌ها، تورم، رشد اقتصادی کشور، انتقال آب، تامین انرژی، سرمایه‌گذاری خارجی، دیپلماسی منطقه‌ای، مسکن و اشتغال با روحانیت قم گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی: مردم باعزت اداره شوند
او در نخستین دیدار پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کرد و در این ملاقات، کشور را دارای مزیت‌ها و نعمت‌های خدادادی کم‌نظیری دانست که با اتکا به هریک از آنها می‌توان آن را به‌خوبی اداره کرد. آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در این دیدار گزارش معاون اول رئیس‌جمهور را نافع و امیدبخش دانست و بر تلاش و خدمت بیشتر برای رفع مشکلات قشرهای مختلف مردم تأکید کرد. او مردم ایران را مردمی محترم، فهمیده و فداکار دانست و گفت که مردم جایگاه مهمی دارند و باید با عزت و آبرو اداره شوند.

مخبر: بخشی از مشکلات مرتفع شدند
مخبر در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و نواقص و کاستی‌ها در زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: امروز با تلاش‌های دولت سیزدهم بخشی از مشکلات مرتفع شده و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.
معاون اول رئیس‌جمهور به تشریح اقدامات دولت در حوزه اشتغال‌زایی، ساخت مسکن، توسعه ترانزیت و طرح‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از منابع داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف انجام شده و برنامه‌ریزی خوبی برای واگذاری زمین به مردم علاوه بر طرح‌های احداث مسکن در دست اقدام قرار دارد.

آیت‌الله اعرافی: دستاوردها امیدبخش هستند
آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار با بیان اینکه ارتباط دولت با مراجع و علما اثرات مثبتی در پیشبرد اهداف کشور به همراه دارد، از دولت و به‌ویژه رئیس‌جمهور به‌خاطر اقدامات صورت گرفته، مدیریت کرونا و گام‌های برداشته شده در جهت حل مشکلات کشور قدردانی کرد.

وضعیت بهتر خواهد شد
مخبر با آیت‌الله هاشم حسینی‌بوشهری، رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم دیدار و گفت‌وگو کرد. او با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده دولت در بخش‌های مختلف گفت: در مقطع حاضر، مشکلاتی داریم اما به فضل الهی با تلاش‌های دولت در آینده نزدیک شرایط کشور وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و آینده ایران اسلامی روشن است. آیت‌الله حسینی‌بوشهری نیز در این دیدار با قدردانی از معاون اول رئیس‌جمهور به‌علت حضور مستمر در صحنه‌های مختلف اجتماعی، گفت: این حضور باعث دلگرمی جامعه است؛ چراکه مردم مشاهده می‌کنند که معاون اول رئیس‌جمهور در کنار آنهاست.
معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی نیز به ظرفیت‌ها و امکانات کشور، گریزی زد و گفت: سال گذشته ۳۶۰هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم، اما برخی مردم از این یارانه‌ها بهره نمی‌بردند و این عادلانه نبود. امروز با عادلانه‌سازی یارانه‌ها هیچ خانواده‌ای را نداریم که درآمد حداقلی نداشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید