• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177192
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwQjO
+
-

۱۵۰ اتوبوس جدید در تهران

وزیر کشور از واگذاری ۲۰۰ ون به شبکه حمل‌ونقل‌عمومی پایتخت خبر داد

حمل‌ونقل
۱۵۰ اتوبوس جدید در تهران

وزیر کشور از اختصاص ۱۵۰دستگاه اتوبوس و ۲۰۰دستگاه ون جدید به شهرداری تهران خبر داد.
به‌گزارش همشهری، احمد وحیدی در حاشیه آیین واگذاری ۵۰۰دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ضرورت بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهری و لزوم تزریق خودروهای نو، تلاشی برای نوسازی آغاز شد که در همین راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور با شرکت‌های مختلف خودروساز قراردادهایی را امضا کرد تا بتواند حدود ۱۰هزار اتوبوس برای نوسازی در برنامه قرار دهد.
وی افزود: از سوی دیگر نیز طی این قراردادها مقرر شد تعداد قابل‌توجهی ون نیز نوسازی شود. اکنون که مراسم تحویل ۵۰۰دستگاه اتوبوس از شرکت ایران‌خودرو دیزل برگزار شده است قرارداد ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس به اضافه 5هزار ون نیز برای تولید با این شرکت بسته شده است. البته با شرکت‌های دیگر نیز قراردادهایی برای تزریق اتوبوس‌ها و ون‌های تازه‌نفس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بسته شده است.
وزیر کشور ادامه داد: در خلال این قراردادها موضوع تولید اتوبوس‌های برقی نیز مدنظر قرار گرفته و قراردادهایی برای تولید این نوع از اتوبوس‌ها نیز بسته شده تا بتوانیم ناوگان اتوبوس‌های برقی را نیز توسعه دهیم.
وی تأکید کرد: به تناسب اینکه شرکت‌ها تولیدات خود را به انتها برسانند و به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحویل دهند، این اتوبوس‌ها بین شهرداری‌های مختلف توزیع خواهد شد.
وزیر کشور درباره زمان‌بر بودن تولید اتوبوس‌های جدید و نوسازی ناوگان نیز گفت: برابر قراردادهایی که با شرکت‌های مختلف بسته شده اگر شرکت‌ها در زمان مشخص به تعهدات خود عمل کنند این نوسازی خیلی به طول نمی‌انجامد و براساس برنامه پیش‌بینی شده ظرف مدت 2 تا 3سال این خودروها تولید و نوسازی ناوگان محقق خواهد شد.
وحیدی همچنین گفت: یکی از نیازهای شهرداری‌ها برای انجام اقدامات عمرانی و خدماتی خود، بیل‌های مکانیکی است که در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: دولت کمک کرد و در قالب امضای قرارداد با شرکت‌های مختلف نسبت به تهیه این بیل‌های مکانیکی اقدام شد که اکنون ۵۰دستگاه بیل مکانیکی آماده تحویل به شهرداری‌ها شده است. خوشبختانه این بیل‌های مکانیکی توسط تولید‌کننده داخلی در مقیاس‌های ۶، ۲۲ و ۳۶تن تولید می‌شود. اعتبار تولید هر یک از این بیل‌ها کمتر از 4میلیارد‌تومان است که با توجه به آماده شدن ۵۰دستگاه چیزی حدود ۲۰۰میلیارد‌تومان اعتبار در این قرارداد هزینه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید