• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 24 آبان 1401
کد مطلب : 177139
+
-

شورش با دلیل

کریستیانو رونالدو طاقتش تمام شد و علیه باشگاه و همه شورید و گفت که به او خیانت شده است

شورش با دلیل

دوران دوم کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد با مصاحبه اخیرش رسما به پایان رسید. او در گفت‌وگو با پیرس مورگان، مجری سرشناس تلویزیونی که یک هوادار پروپاقرص فوتبال و رونالدو است، علیه همه حرف زد و پل‌های پشت‌سرش را خراب کرد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد رونالدو آخرین مسابقه‌اش پیش از جام‌جهانی را با پیراهن منچستریونایتد و در بازی با فولام انجام دهد اما این اتفاق نیفتاد و او از فهرست تیم خط خورد. روز پنجشنبه به رونالدو گفته شد که در ترکیب اصلی مقابل فولام نخواهد بود اما در فهرست تیم هست. این در حالی است که تن‌هاخ برای ترکیب اولیه هم به‌زحمت می‌توانست بازیکن جور کند. این بدان معنا بود که بی‌احترامی به ستاره پرتغالی ازسوی سرمربی هلندی همچنان ادامه دارد. پس از اعلام این موضوع که رونالدو در ترکیب نیست، او به مربیان گفت بیمار است و نمی‌تواند تیم را همراهی کند. حالا با انتشار این مصاحبه تند مشخص شده که آن بیماری هم مصلحتی بوده است. کریستیانو رونالدو که وعده داده بود به‌زودی در مصاحبه‌ای به همه شایعات واکنش نشان می‌دهد، در برنامه تلویزیونی پیرس مورگان حاضر شد و انتقادهای تندی را علیه باشگاه، سرمربی و برخی دیگر از افراد مرتبط با باشگاه بر زبان آورد و ادعا کرد که هیچ‌کس در باشگاه از او در موضوع بیماری و مرگ دخترش حمایت نکرد و از زمان فرگوسن تیم در مسیر پسرفت بوده و به او خیانت شده است.

درباره رانگنیک
وقتی حتی اصلا سرمربی نیستی، چطور می‌خواهی سرمربی منچستریونایتد بشوی؟ من هیچ‌چیزی در مورد او نشنیده بودم. هیچ‌کس او را نمی‌فهمید.

درباره رونی
نمی‌دانم چرا او این‌قدر از من انتقاد می‌کند. احتمالا به این دلیل که من هنوز در این سن سطح بالا هستم ولی او بازنشسته شده. یا شاید چون از او زیباترم به من حسادت می‌کند.

رو به هواداران
فکر می‌کنم هواداران باید حقیقت را بدانند. من بهترین‌ها را برای باشگاه می‌خواهم. به همین دلیل است که به منچستر آمدم، اما شما چیزهایی در داخل باشگاه می‌بینید که برای رسیدن به سطح بالا کمک نمی‌کند. مثل سیتی، لیورپول و حتی الان آرسنال، باشگاهی به این بزرگی باید در اوج باشد، اما اینطور نیست و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

درباره مرگ دخترش
بسیاری از اهالی دنیای فوتبال و حتی هواداران تیم‌های رقیب به‌خاطر این حادثه تلخ با رونالدو ابراز همدردی کردند. لیورپولی‌ها هم جزو این دسته بودند که این موضوع رونالدو را غافلگیر کرد. آنها دقیقه هفتم نخستین بازی خانگی تیم‌شان بعد از این اتفاق در ورزشگاه آنفیلد شعار معروف‌شان «هرگز تنها نخواهی ماند» را برای رونالدو سر دادند. رونالدو در این‌باره گفت: «هرگز انتظارش را نداشتم که چنین کاری را از آنها ببینم. همدردی خانواده سلطنتی (انگلیس) هم واقعا تأثیرگذار بود. باشگاه منچستریونایتد اما کمتر از چیزی که انتظار داشتم با من همدردی کرد؛ به‌خصوص در ماه ژوییه که به‌خاطر بستری شدن دختر 3‌ماهه‌ام در بیمارستان مجبور بودم بیشتر در کنار همسرم باشم (و به همین دلیل هم نتوانست به‌موقع در اردوی پیش‌فصل تیم حاضر شود). حتی زمانی که دلیل تأخیرم برای حضور در تمرینات را توضیح دادم هم مدیران اجرایی ارشد باشگاه به درستی آن شک داشتند و این احساس بدی در من به‌وجود آورد و سبب شد که ضربه بخورم. خانواده برای من همه‌‌چیز است. خانواده برای من مهم‌ترین چیز بوده و با اتفاقی که امسال بر من گذشت، اهمیتش چندین برابر هم شد.»

درباره فرگوسن
من نمی‌دانم از زمانی که سر الکس فرگوسن رفت چه اتفاقی افتاده است. باشگاه دیگر تکامل نیافت و پیشرفتش صفر بود؛ این را هم من می‌دانم و هم بقیه. اگر در این بین افرادی هم هستند که چنین چیزی را نمی‌بینند، به‌خاطر این است که خودشان نمی‌‌خواهند ببینند. این عده کور
هستند.

منچستر نابود شود
همانطور که پیکاسو گفت، برای اینکه دوباره بسازیدش، باید آن را نابود کنید و اگر منچستر از من شروع کند، مشکلی نخواهد بود.


درباره آینده
فعلا که جام‌جهانی قطر در پیش است و من هم تمرکزم روی ارائه بهترین عملکرد در تیم ملی پرتغال خواهد بود. وقتی از جام جهانی برگردم، با سران منچستریونایتد صحبت خواهم کرد تا راهی برای حل اختلافات پیدا کنیم.

درباره تن‌هاخ
من برای تن‌هاخ احترام قائل نیستم زیرا او برای من احترامی قائل نیست. اگر شما به من احترام نگذارید، من هرگز به شما احترام نخواهم گذاشت.

درباره من‌سیتی
من از قلبم پیروی کردم. سر الکس به من گفت این غیرممکن است که تو به منچسترسیتی بروی و من گفتم: چشـــم رئیـــس!

درباره هواداران
هواداران مهم‌ترین چیز در فوتبال هستند. شما برای آنها بازی می‌کنید. آنها همیشه در کنار من هستند. هواداران برای من همه‌‌چیز هستند. به همین دلیل است که من این مصاحبه را انجام می‌دهم، زیرا فکر می‌کنم زمان مناسبی است که نظرم را بگویم.

گوسفند قربانی
رفتاری که باشگاه در این مدت با من داشت، باعث شد احساس کنم مورد خیانت واقع شده‌ام. باشگاه مرا به گوسفندی سیاه (اصطلاح معادل گاو پیشانی سفید) تبدیل کرد که هر وقت شکست خورد و دچار ناکامی شد، مشکلات را متوجه آن بداند.

واکنش دی‌کانیو
پائولو دی‌کانیو، ستاره جنجالی سابق لیگ برتر که یکی از حسرت‌های فرگوسن بود که چرا نتوانست این بازیکن ایتالیایی را برای منچستر جذب کند، واکنش تندی به مصاحبه رونالدو نشان داد: «این مصاحبه شرم‌‌آور و رقت‌انگیز بود‌. او همه را کوبید تا خودش آدم خوب داستانش باشد.»

توضیح مورگان
پیرس مورگان درباره علت انجام این مصاحبه و پخش آن در این مقطع توضیح داد: «کریستیانو از من خواست که این مصاحبه را انجام دهم. به همین سادگی! همه‌‌چیز واضح بود و او مدتی به فکر این مصاحبه بود. رونالدو می‌داند که از او انتقاد خواهد شد اما هر چیزی می‌گوید، درست است. گاهی اوقات حقیقت آزاردهنده است. رونالدو در مورد گلیزرها حرف‌های زیادی دارد که من هنوز منتشرش نکرده‌ام. او طرفدار مالکان یونایتد نیست.» بنابراین، مصاحبه آتشین کریستیانو ادامه دارد. منتظر بخش دوم آن علیه مالکان آمریکایی باشگاه باشید.

واکنش کاراگر
جیمی کاراگر نخستین نفری بود که به این مصاحبه واکنش نشان داد. بازیکن سابق لیورپول و کارشناس فعلی تلویزیون که رابطه خوبی با یونایتد و رونالدو ندارد، چندی پیش از سوی کریستیانو مورد بی‌توجهی قرار گرفت و رونالدو با او دست نداد. او درباره اینکه آیا این منچستریونایتد بوده که رونالدو را نخواسته یا برعکس، می‌گوید: «رونالدو با نظر تن‌هاخ درخواست خروج از باشگاه را داد. او از اینکه به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شود، خودداری کرد و پیش از پایان بازی با تاتنهام از روی نیمکت به رختکن رفت. به‌نظرم ۹۹درصد از هواداران منچستریونایتد طرف تن‌هاخ را خواهند گرفت که نشان می‌دهد رونالدو چقدر بد این موضوع را مدیریت کرده است. آن یک درصدی که طرف رونالدو را می‌گیرند، ریو فردیناند، روی کین و پاتریس اورا و... هستند.»

چرا رونی؟
حمله به رونی باعث شد برخی نظرات این بازیکن سابق من‌یونایتد را مرور کنیم؛ اظهاراتی که در آن توهینی دیده نمی‌شد: «کریستیانو؟ او و مسی 2نفر از بهترین بازیکنانی هستند که تا به حال وجود داشته‌اند، اما درنهایت زمان پایان همه خواهد رسید. رونالدو مشخصا بازیکنی نیست که در 22 یا 23سالگی بود و این برایش سخت است... آیا منچستر بدون رونالدو تیم بهتری است؟ نه، رونالدو این تیم را بدتر نمی‌کند اما فقط زمانی که سرمربی درخواست می‌کند آماده بازی کردن باش. اگر این کار را انجام دهد یک دارایی خواهد بود. اگر این کار را نکند، تبدیل به یک عامل حواس‌پرتی می‌شود.»

واکنش کاوانی
مهاجم اروگوئه‌ای می‌گوید به‌خاطر رونالدو مجبور به ترک باشگاه شده. کاوانی گفته: «بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد دقیقا همان چیزی بود که باعث شد من از باشگاه حذف شوم. من به‌طور کلی عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشتم ولی مردم و هواداران دوست داشتند رونالدو را دوباره در منچستریونایتد ببینند. یک روز او در تمرینات به من گفت که وقتی من را در کارینگتون می‌بیند، احساس بدی پیدا می‌کند، چون من او را به یاد کارهایی که ما با پرتغال کردیم، می‌اندازد. رونالدو اکنون در شرایطی است که من در‌ فصل گذشته داشتم. به او بازی نمی‌‌رسد و عملکرد بدی دارد. من به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌گویم که نیمکت‌نشینی را تجربه کنید ولی هیچ‌وقت قبل از سوت پایان  بازی از زمین خارج نشوید!»


ظهور یک ستاره

با غروب کریستیانو رونالدو در تئاتر رؤیاها، به‌نظر می‌رسد یک ستاره تازه در آسمان ورزشگاه اولدترافورد ظهور کرده است؛ ستاره‌ای 17ساله به‌نام گارناچو. منچستریونایتد در غیاب رونالدو و با درخشش این پدیده که کریستیانو  را الگوی خودش می‌داند، توانست به وضعیتش در جدول سروسامانی بدهد و تا 6امتیازی منچسترسیتی رده دومی بالا بیاید. ضمن اینکه این تیم در ساعت صفر به کریسمس می‌رسد، چون تفاضل گل آنها صفر شده است. گارناچوی آرژانتینی ستاره منچستر در دیدار با فولام بود. او به رئال‌سوسیداد هم با پاس استادش، رونالدو گل زده بود و در بازی با استون ویلا در جام اتحادیه 2پاس گل ثبت کرده بود. گل پیروزی‌بخش این آرژانتینی او را در دوراهی مسی- رونالدو قرار داد. ابتدا به سبک رونالدو شادی کرد و سپس به سبک مسی پیراهنش را درآورد و به تماشاگران نشان داد. او حالا چهارمین گلزن جوان من‌یونایتد در لیگ برتر است که مستقیم در آکادمی خود باشگاه پرورش داده شده‌اند. جوان‌ترین گلزنان در میان بازیکنان آکادمی در لیگ برتر؛ فدریکو ماکدا با 17سال و 227روز سن، دنی ولبک با 17‌سال و 355روز سن، رشفورد با 18سال و 120روز سن و  گارناچو با 17سال و 136روز سن بوده‌اند.
    گارناچو پس از ماکدا که سال 2009 به استون‌ویلا گل زد، جوان‌ترین گلزن منچستریونایتد در لیگ است که بعد از دقیقه 90موفق به گلزنی می‌شود.
    کریستین اریکسن هم نخستین گلش را با پیراهن منچستر به ثمر رساند. او سازنده گل دوم هم بود. اریکسن بعد از سال1995 تبدیل به نخستین بازیکن دانمارکی شد که برای منچستریونایتد موفق به گلزنی می‌شود. نفر آخر یک دروازه‌بان بود؛ دروازه‌بانی افسانه‌ای به نام پیتر اشمایکل.  53گل از 150گل کریر اریکسن، در لیگ برتر بوده است‌.
    منچستریونایتد بیش از هر تیم دیگری در پایتخت انگلیس در بازی‌های خارج از خانه لیگ به پیروزی رسیده است. آنها 77بار تیم‌های لندنی را در خانه این تیم‌ها برده‌اند.
    فولام در 2هفته پیاپی به 2تیم شهر منچستر در ثانیه‌های تلف‌شده باخت، درحالی‌که بازی یک-یک مساوی بود.

فولام از 26بازی آخر مقابل یونایتد در لیگ برتر تنها 2پیروزی و 5تساوی به‌دست آورده و در 14بازی پیاپی آخر مقابل این تیم بدون برد بوده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید