• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
سه شنبه 24 آبان 1401
کد مطلب : 177125
+
-

با مردم/زباله‌های خشک باید منبع درآمد شهرها باشند

روزانه هزاران تن زباله خشک راهی سطل‌های زباله می‌شود و تنها درصد کمی از آن توسط زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شود. جدا از اینکه بازیافت این زباله‌ها به محیط‌زیست کمک شایان‌توجهی می‌کند، منبع درآمد بسیار خوبی هم هست. جا دارد اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی‌ بیشتری در این زمینه صورت گیرد و مسئولان شهری در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.
مروتی از مشهد

اقامت کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در خیابان دماوند دردسرساز شده است
بیش از یک‌سال است که تعدادی کارتن‌خواب و معتاد در کوچه نمازی منطقه قاسم‌آباد خیابان دماوند، به‌طور دائم اقامت کرده‌اند و محل اقامتشان هم فاصله کمی با یک دبیرستان پسرانه دارد. عبور‌و‌مرور دانش‌آموزان به‌خصوص خانم‌ها به‌طور مرتب از کنار این افراد، موجب نگرانی والدین و اهالی کوچه شده است. بارها به مراجع مختلف ذی‌صلاح مراجعه کرده‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای نداده است و کماکان این افراد داخل کوچه حضور دارند.
خوش‌ذات

شهرک‌های عدالت و طبیعت شهرستان جیرفت سطل زباله ندارند
نبود سطل زباله در شهرک‌های عدالت و طبیعت شهرستان جیرفت اهالی را کلافه کرده است. زباله‌ها در نقاط مختلف کوچه و خیابان دپو شده و محل تجمع حشرات و انتشار بوی نامطبوع هستند. جدا از نازیبا شدن چهره شهرک‌ها، ادامه این روند باعث شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود. از شهرداری جیرفت تقاضای رسیدگی فوری به این وضعیت را داریم.
عسگری از جیرفت

پیامک
پارک جوانمردان نیاز به مرمت و رسیدگی فوری دارد

چند وقتی است که رسیدگی به پارک‌ها کمتر شده است. پارک جوانمردان از لحاظ نور و معابر بسیار کم‌نور و ترسناک شده، اکثر آلاچیق‌ها غیرقابل‌اقامت و خراب هستند و چراغ‌های آنها و اطرافشان شکسته است. شب‌ها فضای تاریک پارک بسیار مناسب فعالیت اراذل و معتادان است و حیف است که این گنجینه ارزشمند طبیعی در دل شهر تهران به این وضع رها شود. لطفا مسئولان به وضع پارک رسیدگی کنند.
رضازاده از تهران

منفعت‌طلبی‌های محتکران و دلالان بیش از تحریم در اقتصاد تأثیر منفی دارند
درست است که تحریم‌های ظالمانه غرب در وضع اقتصادی کشور بسیار مؤثر است اما تأثیر منفعت‌طلبی‌های ناجوانمردانه بعضی دلالان و محتکران چه‌بسا بیشتر از تحریم باشد. در این مسیر با عنایت به سیاست کلان کشور اقتصاد مقاومتی و ایستادگی مقابل گرانفروشان و محتکران تمام موانع را برطرف می‌کند به‌شرط آنکه مسئولان با نظارت بر همه امور مدیریت داشته باشند.
حکیمی از تهران

خودروهای ارزان‌قیمت خارجی را وارد کنند
مسئولان طرح واردات خودرو در وزارت صمت می‌گویند که ما خودروهای خارجی ارزان‌قیمت را به‌دلیل کیفیت پایینی که دارند وارد نمی‌کنیم اما این سؤال مطرح است که یعنی کیفیت خودروهای ارزان خارجی از پراید و پژو کمتر است؟ مقایسه‌ای تصویری با حضور کارشناسان انجام دهند و اثبات کنند که خودروهای ارزان خارجی بی‌کیفیت‌تر از تولیدات داخلی هستند.
حبیب از مشهد

پیام
پویش سراسری جمله کوتاه به افراد بدحجاب راه‌بیندازید

به‌منظور تذکر لسانی که وظیفه‌ای است همگانی، لطفا یک پویش سراسری 80میلیونی راه بیندازید که در آن، هر ایرانی مسلمان یک جمله کوتاه و تأثیربخش را که از قبل مشخص و هماهنگ کرده است خطاب به بانوی مکشوفه حجاب بیان کند، البته با مهربانی و ادب و صراحت. این کار هماهنگ، اثرات خوب و باورنکردنی‌ای خواهد داشت.
عسگری از تهران

مسکن مهر شهرک ابریشم همچنان بلاتکلیف است
قصه مسکن مهر شهرک ابریشم واقع در کیانمهرکرج قصه‌ای است قدیمی که شاید اصلا به گوش مسئولان ناآشنا شده باشد. از سال89 تاکنون کل هزینه‌های ثبت‌نام و اقساط را واریز کرده‌ایم و با پیمانکار هم قرارداد بسته شده ولی نه تاکنون اقدامی بابت جانمایی شده و نه انتقال سند صورت گرفته است.
حسن باقری از کرج

خبر ثابت ماندن قیمت بنزین از تورم بیشتر پیشگیری می‌کند
اعلام خبر ثابت ماندن قیمت بنزین در سال۱۴۰۲ خبری خوشایند و اقدامی قاطع در جلوگیری از پیشروی تورم در سال آینده است که اگر بتوانند آن‌ را قطعا اجرایی کنند بی‌شک می‌توان سیرصعودی قیمت‌های دیگر کالاها و اقلام ضروری را هم متوقف کرد.
غفرانی از تهران

کمبود پلیس راهنمایی و رانندگی در محله خانه اصفهان
حضور نیروهای زحمتکش پلیس در هر منطقه و محله می‌تواند آرامش‌بخش بوده و در برقراری امنیت و آسایش همشهریان بسیار مؤثر باشد. متأسفانه مدت‌هاست کمبود پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرک و محله خانه اصفهان احساس می‌شود. محله ویلا در چهارراه بنفشه شمالی در خیابان گلستانه حتی یک پلیس ندارد.
محمود بلیغیان از اصفهان


 

این خبر را به اشتراک بگذارید