• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 177032
+
-

با مردم/بر عملکرد رانندگان کامیون‌های حمل بار در شب نظارت بیشتری شود

مدتی است که یک کامیون حامل گچ و آهن شب‌ها بین ساعات 9:30 تا 10 در محدوده پل رومی تا میدان قدس با چراغ‌هایی قرمز در اطرافش مدام بوق‌های شیپوری می‌زند و آسایش را از ساکنان این منطقه سلب کرده است. این وضعیت به قدری ناراحت‌کننده است که اعصاب ساکنان را به‌هم ریخته است. درست است که زمان کار کامیون‌های حمل بار شب هنگام است اما این کار باید با رعایت حقوق مردم و عدم‌ایجاد مزاحمت انجام شود. از نیروی انتظامی منطقه خواهشمندیم هرچه زودتر به این شرایط آزار‌دهنده رسیدگی کنند.
دشتی از تجریش

ادارات و سازمان‌ها نیروهای جوان را به‌جای قدیمی‌ها دعوت به‌کار کنند
سازمان‌هایی از قبیل آموزش‌و‌پرورش، وزارت نفت و همینطور برخی از بیمه‌ها و بانک‌ها پس از بازنشستگی کارکنانشان، مجددا از آنها دعوت به همکاری می‌کنند. این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از جوانان تحصیلکرده و پرانرژی با ایده‌هایی نو و مطابق با دانش روز بیکارند. این جوانان نه می‌توانند خود را تامین کنند و نه خانواده‌ای تشکیل دهند. برای تحصیل این افراد از خزانه مملکت و بیت‌المال هزینه شده و لازم است تا از تخصص و دانش آنها برای بازگرداندن این هزینه و چرخاندن چرخ‌های تولید و اقتصاد مملکت استفاده شود.
بهرامی از تهران

پیامک
کمبود پزشک در بیمارستان‌ها، فشار را بر دانشجویان دوره تخصص زیاد کرده است

 متأسفانه به‌علت کمبود نیرو و همچنین انصراف تعدادی از پزشکان جهت ادامه تخصص در بیمارستان شفایحیائیان، فیروزگر و رسول اکرم(ص) تهران، فشار کاری بر رزیدنت‌های سال اول جراحی و ارتوپدی بسیار زیادشده است به‌طوری که فرصتی برای استراحت و حتی نظافت شخصی ندارند. جدای از خسته‌کننده بودن این شرایط برای پزشکان، ادامه این روند در دقت آنها برای تشخیص بیماری و درمان اثرگذار است و کیفیت درمان را کاهش داده و در برخی موارد منجر به تشخیص اشتباه می‌شود. مسئولان باید با به کار‌گیری نیروهای بیشتر به این وضع خاتمه دهند تا هم برای بیماران مشکلی پیش نیاید و هم دانشجویان دوره تخصص ناامید و دلزده نشوند.
ممنونی از تهران

ریشه‌کنی شپش در مدارس جدی گرفته شود
شاید باورپذیر نباشد ولی واقعیت این است که هنوز در بعضی مدارس شپش پیدا می‌شود. این موضوع به‌خصوص در مدارس دخترانه بیشتر دیده می‌شود و نبود مربیان بهداشت وضع را بدتر کرده است. لطفا فکری جدی برای شپش‌زدایی از سر دختران و پسران خردسال در مدارس بکنند. این وضعیت در عصر حاضر واقعا تعجب‌آور و نگران‌کننده است.
قلی‌زاده از کرج

پیام
تعاونی‌های مسکن بدعهد، مردم آذربایجان‌غربی را بدبین کرده‌اند

آنقدر تعاونی‌های مسکن در آذربایجان‌غربی خلف‌وعده کرده‌اند که دیگر کمتر شهروندی از این استان حاضر است در پروژه‌های ساخت مسکن مشارکت کند. در ابتدا هزار وعده‌و‌وعید می‌دهند اما در ادامه این وعده‌ها نه‌تنها محقق نمی‌شود بلکه روزی نیست که شکایتی درخصوص بدعهدی این تعاونی‌ها در دادگاه مطرح نشود. آیا جا ندارد مسئولان ارشد کشور به موضوع تعاونی‌های سازنده مسکن به‌خصوص در شهرهای دورتر از مرکز ورود کنند و اجازه ندهند این بدبینی‌ها ریشه‌دار شود؟
اسماعیلی از ارومیه

مهاجران، مشاغل متوسط و پایین را اشغال کرده‌اند
همه می‌دانیم که میزبانی از مهاجران عملی انسانی و جزو وظایف دولت‌هاست اما نباید وضع به‌گونه‌ای شود که مهاجران بخش عمده ای از مشاغل را در اختیار خود بگیرند. هم‌اکنون تقریبا همه پادوهای مغازه‌ها و میادین و همچنین کارگران نظافتچی و خدماتی از مهاجران هستند. دلایل آن هم دریافت حقوق پایین، فرار از مالیات کارفرما و رد نکردن حق بیمه و سنوات برای این گروه است. بهتر است مسئولان ضمن احترام به حقوق مهاجران، با درنظر گرفتن راهکارهایی، زمینه را برای جذب بیشتر کارگران وطنی فراهم کنند.
تاجیک از قزوین






 

این خبر را به اشتراک بگذارید