• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 177030
+
-

مهار آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی مبارکه

مهار آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی مبارکه

آتش‌سوزی کارخانه تولید روغن و مواد نفتی در شهرک صنعتی مبارکه، ده‌ها آتش‌نشان از شهرهای مختلف اصفهان را به محل حادثه کشاند و باعث مهار شعله‌های آتش شد.
به گزارش همشهری، این آتش‌سوزی ساعت 9:56دقیقه صبح دیروز(یکشنبه) در کارخانه تولید روغن و مواد نفتی در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان اتفاق افتاد. شواهد اولیه نشان می‌داد که آتش‌سوزی به‌دلیل نشت یکی از دستگاه‌ها اتفاق افتاده و در ادامه به بخش‌های دیگر کارخانه سرایت کرده است. در این شهرک حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعالیت می‌کنند و هر لحظه امکان داشت با گسترش آتش‌سوزی، بخش‌های دیگری از شهرک طعمه حریق شود. در این شرایطی آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش، خود را به محل حادثه رساندند. آنها تلاش داشتند تا در همان دقایق اولیه شعله‌ها را مهار کنند اما گستردگی حادثه به حدی بود که خاموش کردن آتش از توان آنها خارج بود. در این شرایط بود که از آتش‌‌نشانان شهرهای اطراف کمک خواسته شد و دهها آتش‌نشان با تجهیزات ویژه، خود را به محل حادثه رساندند.
فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان که دقایقی پس از حادثه همراه با گروهی از آتش‌نشانان در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، درباره ابعاد این آتش‌سوزی به همشهری گفت:‌ این حادثه در دسته حریق‌های فوق گسترده قرار داشت. شعله‌های آتش، کارخانه تولیدی را در بر گرفته بود و هر لحظه گسترده‌تر می‌شد. در این شرایط همکارانم از چند جهت تلاش خود برای خاموش کردن آتش را آغاز کردند. وجود مواد سوختی در آنجا کار را دشوار و عملیات را پیچیده کرده بود. با وجود این، بعد از 3ساعت تلاش توسط ده‌ها آتش‌نشان سرانجام آتش‌سوزی مهار شد.
در همین حال عباس عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان نیز درباره تلفات احتمالی این حادثه گفت: در این حادثه 9نفر بر اثر دودگرفتگی مصدوم شدند که با تلاش همکارانم 4نفر از آنها به شکل سرپایی مداوا و 5نفر دیگر پس از انجام اقدامات فوری به بیمارستان محمدرسول‌الله(ص) مبارکه منتقل شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید