• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 177019
+
-

ایست لیست

در شرایطی که قرار بود کی‌روش در کنفرانس خبری‌اش فهرست نهایی تیم ملی را اعلام کند، این نشست به شکلی عجیب لغو شد تا کلی شایعه و حاشیه به‌وجود بیاید

تیتر یک
ایست لیست

طلسم اعلام فهرست تیم ملی ایران برای جام جهانی حتی در زمان تعیین‌شده نیز شکسته نشد. قرار بود کارلوس کی‌روش پس از برگزاری یک نشست خبری در بعدازظهر یکشنبه، فهرست 26نفره تیم ملی را اعلام کند اما هم این کنفرانس خبری لغو شد و هم خبری از اعلام فهرست نهایی نبود. جالب اینکه در این مورد هیچ توضیحی نیز داده نشد. خبرنگارهایی که برای آخرین دیدار با سرمربی تیم ملی در فاصله یک‌روز تا اعزام به قطر به سالن کنفرانس خبری رفته بودند، با دست خالی از سالن رفتند. آن هم درحالی‌که هیچ جواب مشخصی در این خصوص به آنها داده نشد و مشخص نیست دلیل واقعی این تصمیم چه چیزی بوده است. در ساعت‌های پس از لغو کنفرانس، گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص شکل گرفته است. جالب اینکه تیم ملی راس ساعت 14امروز باید خودش را مهیای سفر به قطر کند. طبیعتا تا قبل از اعزام نهایی تیم باید فهرست به‌صورت رسمی اعلام شده باشد. البته که تیم ملی ایران این قابلیت را دارد که حتی در اردوی قطر و قبل از بازی اول نیز هنوز فهرست مبهمی داشته باشد!
در میان شایعه‌های گسترده‌ای که حالا در فضای اطراف تیم ملی به پرواز درآمده‌اند، شایعه‌ای نیز در مورد اختلاف نظر کی‌روش با فدراسیون بر سر حضور یک بازیکن خاص در تیم ملی در جام جهانی است. برخی از شایعه‌ها در این خصوص مطرح شده‌اند که قرار به کنار رفتن یک بازیکن از تیم ملی بوده اما کی‌روش به‌شدت با این تصمیم مخالفت کرده و قصد نداشته چنین کاری انجام بدهد. او قبلا در ماجرای بازیکن سربازها نیز نشان داده بود که اساسا ترکیب تیم ملی خط قرمز این مربی به شمار می‌رود و او در این خصوص با هیچ‌کس تعارف نخواهد داشت. به‌خصوص اینکه گفته می‌شود این بازیکن یک لژیونر سرشناس و یک مهره بسیار مهم برای تیم ملی است. کارلوس البته همیشه تیم ملی را با سورپرایز راهی جام جهانی کرده اما همیشه خودش تصمیم نهایی را گرفته و حتی تحت‌تأثیر مشورت با دستیارها نبوده است. او به‌طور کلی در این مورد بسیار جدی است. شاید هم تردیدهایی در ذهن کی‌روش در مورد چند بازیکن شکل گرفته و او هنوز نتوانسته تصمیم نهایی را بگیرد. به هر حال این روند چندان جالب توجه به‌نظر نمی‌رسد و لغو نشست خبری بدون هیچ توضیحی، اصلا برای یک تیم در این سطح مناسب نخواهد بود.
فهرست تیم ملی در حالی اعلام نشد که از صبح روز یکشنبه بسیاری از رسانه‌ها از نهایی شدن فهرست تیم خبر داده بودند. ایران بدون حضور چند بازیکن در مقابل خبرنگارها تمرین کرده و این می‌تواند به‌معنای عملی‌شدن تغییرات در تیم باشد. در تمرین‌های 2 روز گذشته تیم ملی، چند بازیکن غایب بوده‌اند. محمدرضا اخباری در بین گلرها، سامان فلاح و امید نورافکن در بین مدافع‌ها و میلاد سرلک در بین هافبک‌ها از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند و با تیم تمرین نمی‌کنند. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان متوجه شد که به جز این نفرات، دقیقا 26نفر دیگر در تیم ملی هستند و فهرست تیم ملی همین حالا نیز مشخص شده است.
 تقریبا همه تیم‌های حاضر در جام جهانی فهرست 26نفره‌شان را قطعی کرده‌اند وتعداد تیم‌هایی که هنوز لیست رسمی ندارند، انگشت‌شمار است. ایران هم یکی از همین تیم‌های انگشت‌شمار به‌حساب می‌آید. جالب اینکه اکوادور، غنا و کانادا قرار است همین امروز فهرست نهایی را اعلام کنند و با این روند ایران به‌زودی به آخرین تیم جام بدون اعلام فهرست تبدیل می‌شود. فدراسیون فوتبال تا لحظه نگارش این مطلب هیچ شایعه‌ای را در مورد تیم تأیید نکرده و هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است. احتمالا همه بازیکنان هم می‌دانند که به جام جهانی می‌روند یا نه اما اعلام فهرست می‌تواند پایانی برای این حواشی باشد و آرامش را به تیم ملی برگرداند. هر چقدر که این زمان طولانی‌تر شود، شرایط تیم ملی نیز نگران‌کننده‌تر خواهد شد. تنش و حاشیه، آخرین چیزی است که تیم ملی در این موقعیت به آن نیاز دارد. این اتفاقی است که به هیچ وجه نباید بیشتر از این ادامه داشته باشد. چرا که در این صورت مدام گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم ملی بیشتر می‌شود و روحیه بازیکنان نیز بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. اعلام سریع‌تر فهرست بدون شک به تیم ملی کمک خواهد کرد تا با آمادگی ذهنی بیشتری به قطر برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید