• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 177018
+
-

نکته بازی/ ما می‌گوییم؛ هیچ‌وقت

همان زمانی که 10درصد از سهام 2باشگاه پرسپولیس و استقلال به مردم واگذار شد، بسیاری عقیده داشتند مانور جدید خصوصی‌سازی سرخابی‌ها هم به جایی نمی‌رسد چرا که زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی‌اش فراهم نیست. سازمان خصوصی‌سازی اما این 10درصد را واگذار کرد که گویا سهامداران متضرر هم شدند. از همان زمان قرار بود به‌سرعت بقیه سهام هم واگذار شود اما حالا رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید:«پرونده واگذاری به هیأت واگذاری می‌رود و باید تصمیم‌گیری شود ۱۷درصد یا ۵۱درصد از سهام باشگاه‌ها واگذار شود. سهم دولت در 2باشگاه به زیر ۵۱درصد می‌رسد اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.» چرا اتفاقا، زمانش «هیچ‌وقت» است. شما را نمی‌دانیم اما ما بیشتر از 20سال است پای این بازی نشسته‌ایم و کل داستان را فوت آبیم!

انگلیس را یادت رفت
محال است روزی بگذرد و حداقل یکی از برادران فنونی‌زاده روی جلد مطبوعات یا خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نباشند. انصافا هم اظهارات آقامهدی و آقامرتضی بسیار استراتژیک و کارگشا هستند. در تازه‌ترین نمونه، مرتضی فنونی‌زاده گفته: «ولز و آمریکا می‌توانند پل صعود تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام‌جهانی باشند.» توجه داشته باشید که ما یک گروه 4 تیمی داریم که یکی از تیم‌هایش هم خودمان هستیم. می‌ماند 3رقیب دیگر که آقا مرتضی عقیده دارد از بین آنها ولز و آمریکا می‌توانند پل صعود باشند. یعنی این احتمال هم وجود دارد که پل صعود نباشند! خب حضرت والا؛ ما اگر این 2تیم را ببریم که صعود می‌کنیم و داستان تمام می‌شود دیگر. این هم «کارشناسی» می‌خواهد؟ راستی خوب شد نگفت: انگلیس، ولز و آمریکا می‌توانند پل صعود باشند!

برای «دعوا» لازمش دارید؟
یکی از خبرهای عجیب چند وقت اخیر فوتبال ایران مربوط می‌شد به علاقه یک باشگاه قطری به جذب ساکت الهامی. گفته می‌شود سرمربی هوادار مورد توجه تیم الاهلی قطر قرار گرفته است. اگرچه قبول این شایعه کمی دشوار به‌نظر می‌رسد اما حتی شجاع خلیل‌زاده، مدافع ایرانی الاهلی هم موضوع را تأیید کرده که آن را قابل توجه می‌کند. کلا فوتبال ایران مربی لژیونر کم داشته و از این حیث حضور احتمالی یکی مثل الهامی در لیگ قطر می‌تواند مهم باشد اما نکته عجیب‌تر به خلق و خوی این مربی برمی‌گردد. سال‌های گذشته الهامی بیشتر به‌خاطر حواشی لب خط و انبوه درگیری‌هایش به شهرت رسیده و محرومیت‌های ریز و درشت زیادی را هم تجربه کرده است. از کجا معلوم؛ شاید هم باشگاه قطری «بدخواه» دارد و برای دعوا دنبال ساکت است!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید