• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 176962
+
-

هزینه اغتشاشات را مرتجعین منطقه می‌دهند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: «رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که در طول 50 روز گذشته همه مردم هر روز در خیابان بوده و نیروهای نظامی در حال کشتن مردم هستند درحالی‌که واقعیت اینطور نیست.»
علیرضا عباسی که با شبکه المیادین لبنان و در تحلیل اغتشاشات در ایران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سؤال که عملکرد رسانه‌های غربی در جریان اغتشاشات اخیر چگونه بوده است، اظهار داشت: «رسانه‌های غربی در حال بزرگ‌نمایی و گمراه کردن افکارعمومی درباره اتفاقات ایران هستند. این توطئه، توطئه مثلث عبری-عربی-غربی به رهبری لندن و واشنگتن است که با پول برخی کشورهای مرتجع همسایه در حال اجراست.»
وی با اشاره به اینکه عربستان خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، افزود: «هنوز بسیاری از کاربران در فضای مجازی در ایران، عربستان را هدف انتقاد خود قرار می‌دهند و می‌گویند، بیش از 100نفر با شمشیر سر از تنشان جدا شده است اما صدای کسی به نشانه اعتراض و دفاع از حقوق بشر در نیامده است. گناه آنان هم حمایت از مردم بحرین بوده است.»
عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا قبل از این توطئه از این حجم طراحی دشمن اطلاع داشتید، گفت: «آنچه در 2ماه گذشته رخ داده، با اتفاقات گذشته کاملا متفاوت بوده است. آنچه سال1388 رخ داد با اتفاقات امسال تفاوت دارد. در آن سال برخی مردم ابهام داشتند که اندک اندک فضا روشن شد.اما امسال جنایت‌ها از همان ابتدا برای همه روشن بود. با فوت یک خانم، موج رسانه‌ای درست کردند و دارند روی گمراه کردن افکار عمومی موج‌سواری می‌کنند. هدف آنها همدردی با زنان یا قومیت‌های ایران یا حتی حجاب نیست. آنها هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی است. برخی نیز تحت‌تأثیر جنگ روانی رسانه‌ها، فریب خورده‌اند اما اغلب مردم نشان دادند که از طراحی دشمن آگاهی دارند.»
عباسی در پاسخ سؤالی درباره حمایت عربستان سعودی از اغتشاشات در ایران که به‌نام دفاع از حقوق زنان از سوی شبکه ایران اینترنشنال هدایت می‌شود، گفت: «حکام سعودی حق ندارند درباره حق زنان صحبت کنند. ما یک نظام اسلامی تشکیل داده‌ایم و بیش از 43انتخابات برگزار کرده‌ایم. آیا عربستان یک‌بار انتخابات یا یک همه‌پرسی برگزار کرده‌ است؟ عربستان جرأت برگزاری یک انتخابات را دارد؟ آیا زنان در عربستان از کمترین حقوقی برخوردارند؟ ما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند اما در عین حال، عربستان سعودی را که رفتاری نامناسب با زنان دارد، متحد خود می‌دانند. اینها استانداردهای دوگانه آشکار در موضوع حقوق بشر و حقوق زنان است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید