• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
دو شنبه 23 آبان 1401
کد مطلب : 176946
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5ZgN
+
-

استقبال‌سینماداران از اکران فوتبال

جام‌جهانی جان تازه‌ای به گیشه‌ها می‌دهد

اکران
استقبال‌سینماداران از اکران فوتبال

در فاصله ۶ روز مانده به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی، هنوز تکلیف پخش این مسابقات در سالن‌های سینما روشن نشده است. آنچه واضح به‌نظر می‌رسد تمایل سینماداران و شورای صنفی نمایش با اکران فوتبال با سینماهاست. مدیران وزارت ارشاد هم موافق ماجرا هستند و با توجه به گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری ایرنا، می‌توان گفت موضع دولت نیز درباره پخش فوتبال در سینماها مثبت است. سینماها مدت‌هاست که دچار بحران کمبود مخاطب شده‌اند و مدیران سالن‌های زیان‌ده امیدوارند با نمایش فوتبال، روی پرده بزرگ سینما شاهد بازگشت تماشاگران گریزپا باشند. همه اینها در حالی است که هنوز نهادهای امنیتی و انتظامی موضع‌شان را درباره نمایش فوتبال در سینماها اعلام نکرده‌اند. کمتر از یک هفته تا آغاز رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، زمان باقی مانده و سینماداران همچنان به اکران فوتبال امیدوارند.

پخش فوتبال، سینماها را نجات می‌دهد
محمد قنبری، مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها می‌گوید: با توجه به تجربه نمایش مسابقات فوتبال جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ که استقبال خوبی از فیلم‌ها صورت گرفت، در شرایط حاضر ایده نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما می‌تواند راهکاری برای نجات سینماها از شرایط حاضر باشد. اگر فیلم‌های پرفروشی در حال اکران و سینماها در وضعیت مناسبی بودند، می‌شد از این طرح چشم‌پوشی کرد و نیازی به آن نبود چرا که در سال‌های گذشته همواره با مطرح شدن این بحث، موضوع لطمه خوردن فیلم‌های در حال اکران نیز مطرح می‌شد، اما الان کسی سینما نمی‌رود که فیلم‌های در حال اکران لطمه بخورند؛ بنابراین وقتی تهیه‌کننده‌ای حاضر نیست فیلمش را اکران کند نمایش مسابقات فوتبال می‌تواند به سینماها کمک کند.
این مدیر سینما که با ایلنا گفت‌وگو می‌کرد، افزود: نمایش مسابقات ایران به تنهایی کافی نیست. از نظر من علاوه بر بازی‌های تیم ملی ایران، مسابقات تیم‌های پرطرفدار و مهم نیز می‌توانند در سینماها نمایش داده شوند چراکه مطمئنا از این مسابقات نیز استقبال خواهد شد. اگر این طرح به نتیجه رسید به‌نظر من مدیران سینمایی می‌توانند این اختیار را داشته باشند که بر حسب نظر خودشان اکثر مسابقات را در سینماها پخش کنند. مدیر سینما مگامال در پایان تأکید کرد: هم‌اکنون تئاترهای کمدی در سطح تهران اجرا می‌شوند و خوشبختانه مشکلی هم تا امروز ایجاد نشده است. به‌نظر من افرادی که برای دیدن مسابقات فوتبال می‌آیند هدفی جز دیدن فوتبال ندارند و مشکلی هم ایجاد نخواهد شد. در این شرایط این ایده‌ها می‌توانند تا حدی حال جامعه را بهتر کنند و طبیعتا نیاز است که مدیران سینما هم تمهیداتی برای کنترل فضا داشته باشند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد، اما احتمال رخ دادن اتفاقی ناگوار به‌نظر من بسیار اندک است.

سینماداران نمی‌تواند امنیت سالن‌ها را عهده‌دار شوند
سپهر پهلوانی، مدیر سینما ارگ نیز در این رابطه می‌گوید: اگر نهادهای مربوطه، اماکن و نیروی انتظامی اجازه دهند که مسابقات تیم ملی در جام‌جهانی فوتبال در سینماها پخش شوند، در شرایط حاضر که فروش فیلم‌ها به حداقل رسیده، این ایده می‌تواند به کمک سینماها بیاید، اما با توجه به زمان اندکی که تا برگزاری مسابقات جام‌جهانی باقی مانده، بعید می‌دانم که مسابقات فوتبال در سینماها پخش شوند. متأسفانه هنوز تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است ولی ما فرم درخواست و تعهدنامه اماکن را پر کرده‌ایم. اگر اماکن، تأمین امنیت سالن‌ها را برعهده بگیرد قطعا می‌توان از نمایش مسابقات فوتبال استقبال کرد، اما اگر امنیت سالن‌ها بر عهده سینمادارها باشد بعید می‌دانم کسی این مسئولیت را بپذیرد.
پهلوانی در ادامه با اشاره به تجربه نمایش مسابقات فوتبال در سال‌های گذشته می‌گوید: در سال‌های گذشته، حتی در جام‌جهانی قبلی استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت، سالن‌ها به‌طور کامل پر شد و کمک بسیاری به سینماها شد، اما مطمئنا امروز شرایط کمی تفاوت دارد و لازم است که مسائل مختلفی را برای این کار درنظر بگیریم. برخی بر این عقیده‌اند که در شرایط حاضر کسی برای دیدن مسابقات فوتبال هم به سینما نمی‌آید، اما من معتقدم که شاید استقبال مثل سال‌های گذشته نباشد و از استقبال زیاد شاهد بازار سیاه بلیت نباشیم، اما مطمئنا تعدادی از مردم از دیدن مسابقات فوتبال در سینما استقبال خواهند کرد. حتی در شرایط حاضر با وجود اینکه فیلم‌های خاصی هم اکران نشده، بعضی روزها استقبال خوبی صورت می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید