• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 آبان 1401
کد مطلب : 176894
+
-

برای تحصیل ۷۰۰هزار دانش‌آموز خارجی ۲۳هزار کلاس نیاز داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحصیل ۷۰۰هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که در کشورمان حضور دارند، به ۲۳هزار کلاس درس نیاز داریم که کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰کلاس درس مورد نیاز آنان را تامین کرده ‌است.
 یوسف نوری  در آیین افتتاح مدرسه ۱۲کلاسه پناهندگان که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان پاکدشت برگزار شد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی پناهندگان بر اساس فرهنگ مردم، آموزه‌های دینی، توجه به سیاست‌های کشور و عمل به قانون اساسی گام‌های اساسی برداشته که نمود آن را در آموزش و پرورش به خوبی می‌توان مشاهده کرد. او تصریح کرد: جمهوری اسلامی در احداث مدارس با کمیساریای عالی پناهندگان مشارکت کرده است؛ به طور مثال در مدرسه‌ای که امروز در پاکدشت به بهره‌برداری رسید، از مجموع ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، ۸۰میلیارد توسط کمیساریا و ۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است. این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان اتباع، معلمان نیز تلاش بسیاری انجام می‌دهند و تنها حقوق معلمان مورد نیاز اتباع، سالانه بیش از ۴۵هزار میلیارد ریال است که این امتیاز ویژه‌ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اتباع بوده که در مجامع جهانی باید به آن پرداخته شود. وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این خدمات مستقیم، تنها بخشی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی فقط در حوزه آموزش و پرورش است؛ در حالی که این افراد در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، اشتغال، توانمندسازی و بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز نیز خدمات ویژه‌ای از ایران اسلامی دریافت می‌کنند و لازم است تا کمیساریای عالی پناهندگان، توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد و زمینه را برای کیفیت‌بخشی به آموزش آنان فراهم کند. او ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عمل به تعالیم اسلامی و تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم در ارتباط مستحکم و بسیط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان، خدمت ویژه و اثربخش خود را به اتباع ارائه می‌کند و از نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان درخواست می‌شود تا این خدمات و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم را به جهانیان منتقل کنند.
نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی شاهچراع (ع) شیراز گفت: استکبار جهانی تلاش دارد تا در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان را هدف قرار دهد؛ غافل از اینکه دانش‌آموزان و معلمان همواره در صحنه دفاع از ارزش‌های نظام قرار دارند. او افزود: امروز دانش‌آموزان ایران با فراگیری علم و دانش و فعالیت در حوزه‌های فناوری‌های نوین، دستاوردهای عظیمی را به دست آورده‌اند که کسب ۲۰مدال طلای المپیادهای علمی جهانی تنها بخشی از این افتخارات است. وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امروز با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های نوین همچون نانو، بایو، سلول‌های بنیادین و انرژی‌های تجدیدپذیر جزو ۱۰کشور برتر جهان است و این امر ثابت می‌کند که معلمان کار خود را به درستی انجام داده و دانش‌آموزان نیز برای فتح قله‌های افتخار تلاش می‌کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید