• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 22 آبان 1401
کد مطلب : 176872
+
-

ایران هفتمین تیم ارزان جام

اگر به‌خاطر ارزش بالای طارمی نبود، شاید ارزش تیم ملی ایران تا رده‌های پایین‌تر هم سقوط می‌‌کرد

ایران هفتمین تیم ارزان جام

به‌روزترین جدول باارزش‌ترین تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قطر منتشر شد. البته منابع مختلفی عمدتا براساس تخمین‌های سایت ترنسفرمارکت اقدام به انتشار این جدول‌ها کرده‌اند. مارکای اسپانیا شاید یکی از معتبرترین رسانه‌های ورزشی برای انتشار چنین جدولی باشد. از نظر این روزنامه تیم ملی انگلیس ارزشی بیش از یک میلیارد یورو، رقمی که قبلا اعلام شده بود، ارزش دارد. ارزش بازیکنان این تیم به 1.35میلیارد یورو می‌رسد. البته مارکا این فهرست را اندکی پیش از اعلام لیست نهایی انگلیس منتشر کرده که در آن سانچو از اردو خط خورده بود. سه‌شیرها چندین بازیکن به ارزش 80میلیون یورو یا بیشتر دارند، ازجمله هری کین، فیل فودن و جیدون سانچو، با ارزش کلی تیم به مبلغ 1.35میلیارد یورو.
باارزش‌ترین تیم بعدی، فرانسه است که بیشتر به لطف بازیکنانی مانند کیلیان امباپه، کریستوفر انکونکو، رافائل واران، کینگزلی کومان و ژول‌کنده در این رده‌بندی در جایگاه دوم قرار گرفته است. با ارزش‌ترین تیم‌ها در جام‌جهانی2022:


     در مورد بازیکنان انفرادی، ارزشمندترین بازیکنی که در قطر به میدان خواهد رفت، کیلیان امباپه فرانسوی است که 160میلیون یورو ارزش دارد.
     تیم ملی ایران با ارزشی معادل 67.38میلیون دلار (64.96میلیون یورو) در رده بیست‌و‌ششم قرار دارد. در واقع از آن طرف اگر حساب کنیم، ایران هفتمین تیم ارزان این رقابت‌ها خواهد بود. اگر به‌خاطر ارزش بالای طارمی در ترانسفرمارکت نبود، شاید ارزش این تیم تا رده‌های پایین‌تر هم سقوط می‌‌کرد. در این رده‌بندی تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های ملی کاستاریکا، قطر، عربستان سعودی، استرالیا، کانادا و تونس قرار دارد و با اختلافی بسیار زیاد پایین‌تر از کامرون قرار گرفته است.
     با توجه به قیمت تخمینی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی ایران در سایت ترنسفر‌مارکت، مهدی طارمی و سردار آزمون به‌ترتیب با 20 و 12میلیون یورو به ‌اندازه جمع سایر بازیکنان تیم قیمت دارند. پس از این دو نفر علیرضا جهانبخش و مجید حسینی هر کدام با 3میلیون یورو، سامان قدوس با 2.2میلیون یورو، صادق محرمی و حسین کنعانی‌زادگان با 2میلیون یورو گران‌ترین بازیکنان هستند.
     ایران میان هم‌گروه‌های خود در گروه B جام‌جهانی2022 ارزان‌ترین تیم محسوب می‌شود. ولز با 136.65میلیون یورو، آمریکا با 209.50میلیون یورو و انگلیس با 1.35میلیارد یورو بالاتر از ایران قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید