• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176783
+
-

بررسی کل بدن با مچ‌بند هوشمند

بادی ترک با ادغام در ساعت‌‌های هوشمند آینده می‌تواند یک تغییر‌دهنده بازی در نظارت بر مکانیک بدن کاربر باشد

فناوری
بررسی کل بدن با مچ‌بند هوشمند

محققان کرنل با استفاده از یک دوربین مینیاتوری و یک شبکه عصبی عمیق سفارشی‌‌سازی‌ شده، نخستین مچ‌‌بندی که وضعیت کل بدن را به‌صورت سه بعدی ردیابی می‌کند، توسعه داده‌اند. این گجت با نام بادی ترک(BodyTrak) نخستین وسیله پوشیدنی است که حالت کلی بدن را با یک دوربین ردیابی می‌کند. به گزارش دانشگاه کرنل، چنگ ژانگ، استادیار علوم اطلاعات و نویسنده ارشد این مقاله، گفت: اگر بادی ترک در ساعت‌‌های هوشمند آینده ادغام شود، می‌تواند یک تغییر‌دهنده بازی در نظارت بر مکانیک بدن کاربر در فعالیت‌های فیزیکی باشد. از آنجایی که ساعت‌‌های هوشمند دارای دوربین هستند، فناوری‌‌هایی مانند BodyTrak می‌تواند وضعیت کاربر را درک کرده و بازخورد آنی را ارائه دهد. به‌گفته ژانگ این دستگاه بسیار مفید، مقرون به صرفه است و برای کاربر محدودیت حرکتی ایجاد نمی‌کند.
راز بادی ترک نه‌تنها در دوربین به اندازه مچ دست است، بلکه در شبکه عصبی عمیق سفارشی‌سازی‌ شده‌ای است که پشت آن است. این شبکه عصبی عمیق به‌عنوان روشی از هوش مصنوعی که کامپیوترها را آموزش می‌دهد تا از اشتباهات درس بگیرند، تصاویر ابتدایی دوربین از بدن کاربر را در حال حرکت می‌خواند و به‌طور مجازی 14حالت بدن را به‌صورت سه‌بعدی و در زمان واقعی دوباره ایجاد می‌کند.
هیونچول لیم، دانشجوی دکتری در زمینه علم اطلاعات و نویسنده اصلی مقاله، گفت: به‌عبارت دیگر، این مدل تصاویر جزئی گرفته شده توسط دوربین را با دقت پر و کامل می‌کند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که برای حس کردن بدن، نیازی نیست که کل بدن در دید دوربین باشد. اگر بتوانیم فقط بخشی از بدن را زیرنظر دوربین بگیریم، کافی است. ژانگ و لیم معتقدند که حفظ حریم خصوصی برای افراد حاضر در نزدیکی فردی که از این دستگاه حسگر استفاده می‌کند، یک نگرانی مشروع در هنگام توسعه این فناوری است. آنها گفتند بادی ترک نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برای سایر افراد نزدیک به فرد پوشنده مچ‌بند، کاهش می‌‌دهد چراکه دوربین به سمت بدن کاربر است و فقط تصاویر جزئی از بدن کاربر را جمع‌آوری می‌کند. این محققان می‌‌دانند که ساعت‌‌های هو شمند امروزی هنوز دوربین‌‌های کوچک یا قدرتمند و عمر باتری کافی برای یکپارچه‌سازی‌ حسگر تمام بدن ندارند، اما در آینده با چنین قدرتی می‌تواند تولید شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید