• پنج شنبه 18 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 2 صفر 1446
  • 2024 Aug 08
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176777
+
-

پشت‌خط‌زن / عجله نکنید

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

فدراسیون والیبال در نشست کمیته فنی، نام 15مربی را اعلام کرد تا از بین آنها 5مربی  برای هدایت نخستین تیم زیر 16سال انتخاب شوند. نفراتی نظیر محمد ترکاشوند، علی نقدی، علی طلوع‌کیان، محمد سلیمانی، مسعود آرمات، جواد مهرگان، علیرضا نادی، محمد خمسه، امیر حسینی و... که سابقه ملی دارند، در این لیست بودند اما ملاک انتخاب چیست؟ 4-3نفر از این مربیان سابقه همکاری در رده نوجوانان را دارند ولی مربی این رده باید معلم باشد و رفتار با نوجوانان را بداند. فقط 6ماه تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا فرصت داریم و نباید عجله کنیم. بهتر است فدراسیون، مربیان بین‌المللی آموزش دیده برای این تیم انتخاب کند تا یک‌بار برای همیشه از والیبال گلخانه‌ای به‌ سوی والیبال عملی برویم.

درخشش جوانان
هراز آمل مهم‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر را برد. آملی‌ها پیکان قهرمان جام باشگاه‌های آسیا را شکست دادند. در این پیروزی، 2بازیکن بیشترین نقش را داشتند؛ علی‌ رمضانی با پاس‌های بی‌نظیرش، علی‌ حاجی‌پور را در بهترین موقعیت قرار داد تا او 25امتیاز بگیرد. درخشش این دو جوان چشمگیر بود. در بازی فولاد سیرجان و شهداب یزد، درحالی‌که یزدی‌ها به بن‌بست خورده بودند، کسی که گره‌گشا شد و این تیم را از شکست نجات داد، ایلشن داوودی‌پور پاسور جوان و سوم این تیم بود که همه را غافلگیر کرد. رو آمدن این جوانان را می‌شود بهترین اتفاق لیگ قلمداد کرد. مربیان با میدان دادن به این جوانان است که می‌توانند آینده تیم ملی و والیبال را تضمین کنند.

ستاره‌ها به‌جای تیم
لیگ برتر والیبال در هفته هشتم یک واقعیت دیگر را به ‌نمایش گذاشت؛ در اکثریت قریب به اتفاق تیم‌ها فرد به جای جمع تأثیرگذار است. برای نمونه در تیم هراز آمل، اگر علی حاجی‌پور نباشد نتایج به‌احتمال زیاد، طوری دیگر رقم می‌خورد. حاجی‌پور دارد جای خالی تک‌ستاره لیگ پارسال امین اسماعیل‌نژاد را پر می‌کند که این فصل هنوز درخشش چندانی نداشته. در تیم شهداب که لرزان حرکت می‌کند، هر وقت پاسور سوم تیم؛ ایلشن داوودی‌پور به بازی می‌آید، ورق برمی‌گردد. در تیم اردکان بازگشت جواد کریمی نویدبخش است. البته که در والیبال نقش ستاره‌ها انکارناپذیر است ولی مفهوم تیم این است که مربیان از چند جوان، یک تیم به‌معنای واقعی بسازند و متکی به نام‌ها و ستاره‌ها نباشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید