• جمعه 4 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 16 ذی القعده 1445
  • 2024 May 24
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176761
+
-

نکته بازی/ نکونام مساوی مارکار؟

داستان طولانی انتخاب دستیار ایرانی برای کارلوس کی‌روش در نهایت به اینجا کشید که مارکار آقاجانیان به تیم ملی بازگشت. مرد پرتغالی مدت‌ها منتظر افزوده شدن جواد نکونام به کادرش ماند، اما باشگاه فولاد به جدایی سرمربی‌اش رضایت نداد تا مارکار به تیم ملی برگردد. آقاجانیان در دوره قبلی فعالیت کی‌روش هم کنار او بود و این حضور طولانی‌مدت با انتقاداتی هم همراه شد. انتظار می‌رفت تجارب اندوخته شده نزد مارکار، بعد از جدایی کی‌روش منجر به ارائه پیشنهادهای جدی کار برای او شود، اما این اتفاق رخ نداد و مارکار بین 2دوره حضورش در تیم ملی، خانه‌نشین شد. حتما برای آقاجانیان احترام قائلیم، اما پرسش اینجاست که آیا نقشی که قرار بود نکونام در تیم ملی داشته باشد، مشابه مارکار بود؟ اگر اینطور است، چه خوب که او این پیشنهاد را نپذیرفت!

همین تیم را می‌گویی؟
تیم ملی کشورمان در حالی راهی جام‌جهانی‌2022 قطر می‌شود که نگرانی‌های زیادی پیرامون میانگین سنی بالای این تیم وجود دارد. تخمین زده می‌شود که تیم ایران در قطر بازیکن زیر 23سال نداشته باشد که این اتفاق برای آتیه فوتبال ایران بسیار نگران‌کننده است. در عین حال اما این اواخر گروهی از بازیکنان جوان برای تکمیل آیتم‌های تمرینی به اردوی تیم ملی دعوت شدند. با این حال محمدرضا مهدوی گفته: «از کی‌روش تشکر می‌کنم که در همین زمان محدود برای جوانانی که در آینده قرار است به تیم ملی اضافه شوند، انگیزه ایجاد کرد.» آیا واقعا در ساختار تیم ملی کنونی، اراده جدی برای جوانگرایی دیده می‌شود؟ آیا بهتر نبود اول منتظر انتشار فهرست جام‌جهانی می‌ماندی و بعد از استفاده احتمالی از بازیکنان جوان به تقدیر از کی‌روش می‌پرداختی؟

حیف که دیر شد
در حالی از فقر بازیکنان جوان و جدی در تیم ملی کشورمان نگرانیم که یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای پوشش‌دادن این حفره می‌توانست ‌اللهیار صیادمنش باشد. این بازیکن 21ساله به وضوح قابلیت آن را داشت که در قطر تجربه بیندوزد و در آینده به مهره‌ای تعیین‌کننده برای تیم ملی تبدیل شود. او این اواخر هم به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رفت و اغلب عملکرد مؤثری داشت. بنابراین دور از ذهن نبود که صیادمنش در قطر هم سهمی از مسابقات تیم ملی پیدا کند و یک سطح بالاتر برود. او اما در بدترین زمان ممکن مصدوم شد و حضور در جام‌جهانی را از دست داد. این بازیکن به‌تازگی از بهبودی خودش خبر داده و گفته تمریناتش را از سر گرفته، اما حیف که دیگر دیر شده است...


 

این خبر را به اشتراک بگذارید