• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176725
+
-

دعوت از متخصصان خارجی به کشور برای درمان جانبازان

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از دعوت از متخصصان خارجی به کشور برای درمان جانبازان خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه در داخل کشور تمام تخصص‌ها وجود دارد و در مواردی هم که نیاز است از متخصصان تراز اول دنیا دعوت می‌کنیم تا به ایران بیایند تا هم آموزشی برای پزشکان ایرانی داشته باشند و همچنین مشکلات درمانی ایثارگران و جانبازان را رفع کنند.
عبدالرضا عباسپور افزود: این رویه چندین سال است که در بنیاد برنامه‌ریزی شده و تمام تجهیزات مورد نیاز متخصصانی را که از خارج از کشور می‌آیند، تهیه و برای درمان جانبازان در اختیارشان قرار می‌دهیم و همه این تجهیزات در بیمارستان ساسان و خاتم‌الانبیا در دسترس متخصصان قرار دارد.
او یکی از سیاست‌هایی را که بنیاد در سال‌های اخیر دنبال می‌کند دعوت از متخصصان خارجی به کشور می‌داند و با بیان اینکه این افراد برای ارائه خدمات به جانبازان به کشور می‌آیند، می‌گوید: با توجه به اینکه نیازهای درمانی جانبازان را توانستیم در ایران مرتفع کنیم تعداد جانبازان به خارج از کشور بسیار محدود بوده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ادامه داد: امسال در حد ۳ الی ۴نفر صرفا اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم و دیگر مانند گذشته نیست که مجبور باشیم تعداد زیادی از جانبازان را برای درمان به خارج از کشور اعزام کنیم.
عباسپور با بیان اینکه ما در تامین اعتبار برای واردات برخی از اقلام از خارج از کشور با مشکل مواجه بودیم که ورود این اقلام به کشور کمی با تأخیر مواجه شد و سعی می‌کنیم این مشکل سریع‌تر مرتفع شود، گفت: جانبازانی که مشمول دریافت تجهیزات توانبخشی هستند تعدادشان مشخص است و یک‌سری تجهیزات مانند ویلچر و تشک‌های مواج که برای جلوگیری از زخم بستر است که برای این افراد مورد نیاز است به‌صورت دوره‌ای به آنها پرداخت می‌شود.
او همچنین درباره افزایش درصد جانبازان گفت: صرفا در یک دوره با بررسی عوارض ثانویه جانبازان درصد جانبازان آنها تغییر کرده و ۴ الی ۵ درصد اضافه‌تر خواهد شد./ ایلنا


 

این خبر را به اشتراک بگذارید