• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176628
+
-

نکته بازی/ از تهران تا دوحه

قرار‌گرفتن در فهرست نهایی سنگال برای جام‌جهانی2022، مامه بابا تیام را به رؤیای قدیمی‌اش رسانده است. او در همان روزهای حضور در فوتبال ایران، مدام از آرزوی دعوت‌شدن به تیم ملی حرف می‌زد و حالا شانس حضور در جام‌جهانی برای این ستاره به‌دست آمده است. تیام فوتبالیست بزرگی بود که فوتبال ایران به‌راحتی او را از دست داد؛ بازیکنی که فقط یک نیم‌فصل در استقلال به میدان رفت و در همان زمان کوتاه به مهره محبوب هوادارها تبدیل شد. جدایی او بخش مهمی از قدرت تیم شفر را گرفت. تیام که با چشم‌های بسته هم گل می‌زد، بعد از ترک استقلال به عجمان رفت و پس از آن در سوپرلیگ ترکیه به یک ستاره تبدیل شد. بازیکن سابق فنرباغچه، این فصل برای کایسری بازی می‌کند.

مرتضی؛ شوک کوتاه‌مدت
مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی در تمرین تیم ملی خبر نگران‌‌کننده‌ای بود که برای لحظاتی کادر فنی را در شوک فرو برد اما خیلی زود مشخص شد که آسیب‌دیدگی ستاره قلب دفاع تیم ملی جدی نیست و او مشکلی برای ادامه تمرین ندارد. در روزهای منتهی به جام‌جهانی، حفظ سلامتی بازیکنان از هر چیزی مهم‌تر است. به‌خصوص بازیکنی مثل مرتضی که از یک مصدومیت سنگین رها شده و این اواخر در لیگ خیلی تحت فشار قرار نگرفته است. در ایران به جز‌ اللهیار صیادمنش، هیچ بازیکن دیگری جام‌جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست نداده است. حضور دوباره وحید امیری در ترکیب و بازگشت سردار آزمون از مصدومیت، تیم ملی را با ترکیب کاملی روبه‌روی رقبا قرار خواهد داد؛ تیمی که آماده انجام یک کار بزرگ در قطر است.

خیلی دور، خیلی نزدیک
طرح سفر دریایی از ایران به کشور قطر برای تماشای جام‌جهانی با انصراف طرف قطری لغو شده و حالا دیگر ایرانی‌ها شانسی برای رسیدن به قطر از طریق دریا ندارند. هنوز هم وضعیت پرواز‌های روزانه رفت و برگشتی به قطر مشخص نیست و هوادارها نمی‌دانند که آیا می‌توانند بعد از دیدن بازی‌های تیم ملی در قطر اقامت نکنند و بلافاصله به ایران برگردند یا نه. به هر حال به‌نظر می‌رسد نزدیک‌بودن به جام‌جهانی به لحاظ جغرافیایی، تأثیر زیادی روی هواداران ایرانی نگذاشته و شرایط چندان ساده‌ای را هم برای آنها مهیا نکرده است. اگر رسیدن به جام‌جهانی قطر تا این اندازه سخت و چالش‌برانگیز باشد، طبیعتا حضور ایرانی‌ها در دوره بعدی جام‌جهانی در آمریکای شمالی و کشورهایی مثل آمریکا، مکزیک و کانادا عملا غیرممکن خواهد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید