• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176548
+
-

نکته بازی/ هجوم بدسلیقگی به دربی

دربی رفت این فصل، حتی قبل از برگزاری به یکی از پرماجراترین دربی‌ها تبدیل شده است. تا امروز چند زمان مختلف برای انجام این بازی تعیین شده بود. سازمان لیگ هم اصرار داشت که به هر قیمتی این مسابقه را قبل از جام‌جهانی برگزار کند. سهیل مهدی اما در یک چرخش ناگهانی اعلام کرد که هفته دوازدهم لیگ برتر به تعبیر خود او «تقدیم کی‌روش» شده و دربی نیز بعد از جام‌جهانی برگزار می‌شود. پیش‌بینی اولیه جمعه دوم آبان ماه بود اما براساس برنامه اعلام‌شده سازمان لیگ دربی سه‌شنبه29آذر برگزار می‌شود. برگزاری لیگ در روزهای وسط هفته، بدسلیقگی است و موکول‌کردن شهرآورد تهران به چنین روزی، دیگر نقطه اوج بدسلیقگی را می‌سازد. مهدی، در پیش بودن ایام سوگواری را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

علی کریمی برمی‌گردد
قبل از ترک استقلال، علی کریمی یکی از کلیدی‌ترین نفرات این تیم به‌حساب می‌آمد اما درست بعد از آن تصمیم، این ستاره در لایه‌ای از تاریکی فرورفته است. حضور در قطر و ترکیه، سرنوشت کریمی را به‌جای پیشرفت با مصدومیت گره زد و او روزهای بسیار سختی را برای نزدیک‌شدن به فرم قبلی طی کرد. علی کریمی در 2سال گذشته حتی یک حضور عادی در اردوی تیم ملی هم نداشته است. به‌نظر می‌رسید رؤیای جام‌جهانی برای او کاملا از دست رفته اما کی‌روش از این هافبک خواسته تا خودش را به اردوی دوحه برساند. کریمی که این روزها برای کایسری بازی می‌کند، هنوز برای حضور در جام‌جهانی شانس دارد و حتی شاید یک بازگشت لحظه‌آخری به فهرست تیم ملی را نیز تجربه کند.

صددرصد خارجی
حضور یک دستیار خارجی جدید در تیم ملی، پرونده دستیار ایرانی را عملا منتفی کرده است. تلاش‌های فدراسیون برای جذب نکونام جواب نداد و مخالفت جدی باشگاه فولاد، موجب شد عضو جدید کادر فنی تیم ملی نیز خارجی باشد. برونو با عنوان «دستیار تاکتیکی» به تیم ملی اضافه شده و در تمرین‌ها نیز روی مرور کارهای تکنیکی نقش ایفا کرده است. با این حساب، کادر فنی کی‌روش از 6دستیار تشکیل شده که 4نفر آنها پرتغالی و هر 6نفر آنها خارجی هستند. این برای نخستین‌بار در تمام تاریخ است که تیم ملی بدون حضور حداقل یک مربی ایرانی روی نیمکت به جام‌جهانی می‌رود. شاید هضم این مسئله آنقدر هم سخت نباشد. وقتی حتی دستیار اول یحیی و فرهاد هم خارجی است، باید حقیقت فقدان مربی را قبول کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید