• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176380
+
-

آیا یوفا با رئال لج کرده؟ مادریدی‌ها در ادامه قرعه‌های سخت فصل گذشته، دوباره به حریفی سخت خوردند؛ حریفی که فصل گذشته در فینال شکستش دادند

تکراری‌ترین قرعه

تکراری‌ترین قرعه

بعدازظهر دیروز قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس برگزار شد و باز هم قرعه‌های مرگ و زندگی از سبدها بیرون آمد. طبق معمول گواردیولا که خوش‌شانس‌ترین سرمربی تاریخ در قرعه‌کشی‌هاست، قرعه‌ای آسان به دست آورد و من‌سیتی در این مرحله حریف لایپزیش شد. البته کم‌مشتری‌ترین بازی این مرحله دیدار بین بروخه و بنفیکا خواهد بود؛ 2تیمی که تیم‌های بزرگ دوست داشتند با آنها در این مرحله روبه‌رو می‌شدند.
رئال مادرید که فصل پیش تک‌تک مدعیان را از پیش رو برداشته و قهرمان شده بود، باز هم قرعه‌‌ای فوق‌العاده سخت نصیبش شد. رئال و لیورپول در این مرحله باید فینال فصل پیش و فینال 3فصل قبل‌تر را تکرار کنند. محمد صلاح فصل پیش و قبل از فینال خیلی برای رئالی‌ها کری خواند و وعده داد انتقام شکست در فینال قبلی را می‌گیرد. آیا او این‌بار هم در فکر انتقام است یا بخشش؟ رئال در 2دوره قبلی در یک‌چهارم نهایی و فینال بر این تیم غلبه کرده بود. رئال از سال۲۰۰۹ به بعد همواره مقابل سرخ‌ها موفق بوده است. 6بازی آخر رئال‌مادرید مقابل لیورپول؛ 5برد، یک تساوی.
هواداران رئال مدعی‌اند از زمانی که فلور‌نتینو پرس از پروژه سوپرلیگ اروپا رونمایی کرده، یوفا با این باشگاه لج کرده و هر چه قرعه سخت است، برای این تیم درنظر می‌گیرد! فصل پیش هم در قرعه‌کشی اولیه رئال مادرید به اسپورتینگ لیسبون خورد اما یوفا جرزنی کرد و گفت در قرعه‌کشی اشتباهی رخ داده و در قرعه‌کشی مجدد رئال به پاری‌سن‌ژرمن خورد. البته این یک دیدگاه بدبینانه است. چیزی که روشن است، قرعه‌های همیشه ساده گواردیولا‌ست که البته به شانس بستگی دارد، چون او در بایرن و بارسا هم در این زمینه خو‌ش‌شانس بود.
یک قرعه جذاب و مرگبار دیگر هم رو شد؛ بایرن مونیخ باید در این مرحله با پرستاره‌ترین و گران‌ترین تیم تاریخ یعنی پاری‌سن‌ژرمن دیدار کند. بایرن و رئال بدشانس‌ترین صدرنشینان بودند. شاید اگر روال طبیعی طی می‌شد و لیورپول و پاریس در گروه خود اول می‌شدند، این قرعه‌‌ها پیش نمی‌آمد و احتمالا رئال به ناپولی می‌خورد و بایرن به بنفیکا. پاری‌سن‌ژرمن در دوران کرونا در سال بعد از قهرمانی بایرن مونیخ در اروپا توانست این تیم را حذف کند و به فینال برود. این بازی تکرار فینال2020 و یک‌چهارم 2021، خواهد بود. چوپو موتینگ که این روزها در بایرن روی دور گلزنی است، با تیم سابقش روبه‌رو می‌شود. کومان هم سابقه بازی در پاریس را دارد.
مهدی طارمی بار دیگر در میلان به میدان می‌رود اما این‌بار در جوزپه مه‌آتزا که ورژن اینتری ورزشگاه سن‌سیرو است. اوبامیانگ با چلسی به سیگنال ایدونا پارک می‌رود؛ جایی که با پیراهن دورتموند خاطرات خوبی داشت. 2سرمربی ایتالیایی از 5ایتالیایی این مرحله، آنچلوتی، کونته، پیولی، اینتزاگی و اسپالتی با هم روبه‌رو می‌شوند و کونته باید با تاتنهام به میلان سفر کند.
لایپزیشمنچسترسیتی
کلوب بروخهبنفیکا
لیورپولرئال‌مادرید
میلانتاتنهام
فرانکفورتناپولی
دورتموندچلسی
اینترپورتو
بایرن‌مونیخپاری‌سن‌ژرمن
تیم‌هایی که نام‌شان اول آمده، در بازی رفت میزبان هستند چون در گروه‌شان دوم شده‌اند و این امتیازی است که یوفا به تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی می‌دهد تا بازی برگشت را در زمین خودشان برگزار کنند.

تاریخ بازی‌ها
   دور رفت یک‌هشتم نهایی: سه‌شنبه 25بهمن1401، چهارشنبه 26بهمن، سه‌شنبه 2اسفند و چهارشنبه 3اسفند
   دور برگشت یک‌هشتم نهایی: سه‌شنبه 16اسفند1401، چهارشنبه 17اسفند، سه‌شنبه 23اسفند و چهارشنبه 24اسفند
درصورت تساوی در 2دیدار رفت و برگشت، بازی به وقت اضافه خواهد رفت که برای دومین فصل پیاپی قانون گل زده در وقت اضافه صدق نخواهد کرد.
 درصورت تساوی مجدد با هر نتیجه و هر تعداد گل زده‌ای در خانه حریف ضربات پنالتی سرنوشت تیم صعودکننده را مشخص می‌کند.
قرعه‌کشی‌های یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال جمعه 26اسفند1401 برگزار خواهد شد.

لیگ اروپا
در لیگ اروپا هم بدترین قرعه ممکن نصیب دیگر تیم باقیمانده در سوپرلیگ اروپا یعنی بارسلونا شد که در کنار رئال و یوونتوس در قضیه سوپرلیگ کوتاه نیامده. بارسا در این مرحله به تور منچستریونایتد خورد که بدترین قرعه ممکن بود. کریستیانو رونالدو که آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای مقابل بارسلونا مخصوصا در نوکمپ دارد، اگر در نیم‌فصل دوم هم در اولدترافورد بماند، باید با این حریف مورد علاقه‌اش بازی کند. او در 34رویارویی با بارسلونا 20بار به این تیم گل زده و 3پاس‌گل ساخته. 6تا از این رویارویی‌ها در لیگ قهرمانان (2تا با رئال و 4تا با یوونتوس) بوده که منجر به 2گل و یک پاس‌گل شده.
بارسلونا منچستریونایتد
یوونتوس نانت
اسپورتینگمیتیولن
شاختاردونتسک رن
آژاکس اونیون برلین
بایرلورکوزن موناکو
سویا آیندهوون
سالزبورگ آاس رم

   تاریخ بازی‌های پلی‌آف
   دور رفت: چهارشنبه 27بهمن 1401
   دور برگشت: چهارشنبه 4اسفند 1401
   قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی: پنجشنبه 5اسفند 1401.
تیم‌های صعودکننده از این مرحله باید در دور یک‌هشتم پایانی به مصاف تیم‌های اول مرحله گروهی این رقابت‌ها بروند؛ شامل آرسنال، فنرباغچه، رئال بتیس، اونیون برلین، رئال سوسیداد، فاینورد، فرایبورگ و فرنس واروژ.

این خبر را به اشتراک بگذارید