• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176268
+
-

مسابقه کتابخوانی با محوریت زندگی شهید زین‌الدین

به مناسبت کنگره 6090شهید استان قم، مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «تنها زیر‌باران»؛ روایت زندگی شهید مهدی زین‌الدین در حال برگزاری است.
این رقابت فرهنگی همراه با 200میلیون ریال جایزه نقدی، به همت انتشارات حماسه یاران و با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و بنیاد شهید استان قم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و یا خرید پیامکی با ارسال عدد 8به سامانه 3000191717 و یا با خرید اینترنتی از سایت www.hamasehyaran.ir، این کتاب را تهیه کنند. همچنین برای شرکت در مسابقه با مراجعه به سایت www.hamasehyaran.ir با ثبت کد ملی می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند. این مسابقه از تاریخ20مهرماه شروع شده است و تا تاریخ 30آبان ماه 1401ادامه دارد.
ناگفته نماند «تنها زیرباران» مجموعه خاطرات شهید زین‌الدین است که به همت مهدی قربانی جمع‌آوری شده و انتشارات حماسه یاران سال ۱۳۹۷ این کتاب ۳۱۱ صفحه‌ای را راهی بازار کتاب کرده است. شهید زین‌الدین پس از پیروزی انقلاب به واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و نقش پررنگی در سرکوب مخالفان در تبریز و قم برعهده داشت. او پس از آغاز جنگ تحمیلی، مسئول واحد شناسایی و بعد از آن مسئول واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دزفول و سوسنگرد شد و چیزی نگذشت که به سمت فرماندهی تیپ علی‌بن‌ابیطالب(ع) دست یافت. این شهید در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ همراه برادرش به‌منظور شناسایی منطقه‌ای در کرمانشاه به‌سوی سردشت در حال حرکت بود که با گروه‌های مسلح جدایی‌طلب درگیر شد و به شهادت رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید