• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176067
+
-

شاهان شن!

تیم ملی فوتبال ساحلی عصر امروز در جام بین‌قاره‌ای مقابل امارات میزبان مسابقات قرار می‌گیرد؛ ایران با پیروزی در این بازی ‌می‌تواند برای چهارمین بار فینالیست شود

رقابت‌های جام بین قاره‌ای همیشه فرصتی برای درخشیدن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بوده است. تیمی که در این دوره نیز پرقدرت ظاهر شده و نتایج قابل‌قبولی به‌دست آورده است. تیم ملی در نخستین مسابقه‌اش در این تورنمنت روبه‌روی پاراگوئه قرار گرفت وضربه سختی به این تیم زد. ایران با وجود دریافت گل اول در این نبرد، با اقتدار به بازی برگشت و توانست 6بار توپ را از خط دروازه حریف عبور بدهد. همین شروع خوب کافی بود تا ایران صدرنشینی گروه را تصاحب کند و برای حفظ این صدرنشینی تلاش کند. البته بازیکنان تیم ملی از شرایط برگزاری مسابقه و از وضعیت زمین ورزشگاه اصلا راضی به‌نظر نمی‌رسیدند. آنها اعتقاد داشتند که زمین مسابقه کمی عجیب بوده و استانداردهای لازم را برای چنین مسابقه‌ای نداشته است.

  پیش‌درآمد جام‌جهانی
 تیم ملی در مسابقه دوم نیز مقتدرانه ظاهر شد و عالی عمل کرد. ستاره‌های تیم ملی این بار مقابل آمریکا قرار گرفتند. مسابقه‌ای که پیش‌درآمدی برای جدال تیم‌های ملی فوتبال چمنی 2کشور در جام جهانی بود. ایران در وقت اول این بازی چند موقعیت خوب را از دست داد و فقط یک گل به آمریکا زد. آمریکا در نیمه دوم به تیم ملی شوک وارد کرد و حتی از این تیم جلو نیز افتاد. شاگردان علی نادری اما به خوبی به زمین مسابقه برگشتند و به خوبی توانستند حریف را با نتیجه 6بر4شکست بدهند. این مسابقه البته تا لحظات پایانی، حساس و نزدیک بود و این احتمال وجود داشت که اتفاق دیگری نیز در آن رخ بدهد. با این حال پسران ایران به خوبی ثابت کردند که می‌توانند در شرایط حساس، بهتر از حریف عمل کنند و تجربه‌شان را به خوبی مورد استفاده قرار بدهند. ایران با شکست دادن آمریکا 6امتیازی شد و توانست صعودش به مرحله بعدی را خیلی زود قطعی کند.

  جنگ صدرنشینی
 مسابقه بعدی تیم ملی در این جام برای صدرنشینی رقم خورد. جایی که ستاره‌های تیم ملی روبه‌روی ژاپن قرار گرفتند. در این نبرد آسیایی نیز تیم ملی از عادت شکست دادن حریف در زمان اول با نتیجه یک بر صفر دست نکشید. ایران در وقت دوم به گل دوم هم رسید اما یک اشتباه فردی بزرگ و پس از آن اخراج یک بازیکن تیم ملی از زمین، کار را دشوار کرد و این سامورایی‌ها بودند که توانستند همه‌‌چیز را به تساوی بکشانند. این بازی سرانجام در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی 3-3 به پایان رسید اما این تیم ملی ایران بود که در وقت اضافه دروازه حریف را باز کرد و سومین پیروزی‌اش در این مرحله را با نتیجه 4بر2 مقابل ژاپن به‌دست آورد. بردی که باز هم اقتدار فوتبال ساحلی ایران را نشان داد.

   نیمه‌نهایی
تیم ملی عصر امروز در نیمه نهایی جام روبه‌روی امارات میزبان قرار می‌گیرد. یک پیروزی در این نبرد ایران را به فینال رقابت‌های بین ساحلی در امارات می‌رساند. البته که بازی با تیم میزبان کار ساده‌ای نیست اما پسران تیم ملی نشان داده‌اند که کارهای سخت را نیز به خوبی انجام می‌دهند. دیگر مسابقه نیمه‌نهایی جام، بین پاراگوئه و برزیل انجام می‌شود. به‌احتمال یسیار زیاد برزیل فینالیست این دوره جام خواهد بود. شانس برخورد برزیل و ایران در دیدار نهایی بسیار زیاد است اما قبل از آن، ستاره‌های تیم باید روی بازی حساس امروز با امارات تمرکز کنند. هر 2بازی قبلی برای تیم ملی سخت و پیچیده بود و ایران در عقب زمین کمی آسیب پذیر نشان داده است. تجربه بازیکنان اما به برگ برنده مهم تیم تبدیل شده و کاری کرده که بازیکنان بتوانند به خوبی در لحظات گره خورده، نتیجه بگیرند.
 
   فینال چهارم؟
تیم ملی با چهره‌های نام‌آشنایی مثل مسلم مسیگر، محمد احمدزاده و علی میرشکاری خودش را برای یک موفقیت بزرگ دیگر در رقابت‌های بین قاره‌ای فوتبال ساحلی آماده می‌کند. تا اینجا این تیم برنده همه بازی‌ها بوده اما ماموریت بزرگش هنوز تمام نشده است. تیم ملی سال گذشته در فینال این بازی‌ها به روسیه باخت و قهرمانی را از دست داد. همین تیم اما در 2دوره پیاپی قبلی با شکست دادن اسپانیا و روسیه قهرمان این جام شده بود. در حقیقت تیم ملی ایران در هر 3فینال گذشته جام حاضر بوده وقصد ندارد این روند را تغییر بدهد. در تنها تجربه حضور مشترک ایران و برزیل در فینال اما این برزیلی‌ها بوده‌اند که قهرمانی را به‌دست آورده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :