• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176059
+
-

جهانی با امیدها

تیم جوان رنگرز به‌دنبال شگفتی در جام‌جهانی باکو هستند

جهانی با امیدها

جام‌جهانی کشتی فرنگی از امروز به میزبانی شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده تیم‌های ایران، ترکیه و قرقیزستان در یک گروه و تیم‌های جمهوری آذربایجان، صربستان و منتخب ستارگان جهان در گروه دوم حضور دارند. البته چند ساعت قبل ازشروع مسابقات تیم صربستان از حضور در مسابقات انصراف داد و با تک مسابقه تکلیف تیم صعود کننده‌‎ گروه 2 مشخص می‌شود!
 
صربستان لحظه آخر نیامد!
سایت اتحادیه جهانی در خبری اعلام کرد که تیم صربستان به‌دلیل ابتلای تعدادی از کشتی‌گیرانش به ویروس کرونا در جام‌جهانی حضور نخواهد داشت. به این ترتیب تیم‌‎های جمهوری آذربایجان و منتخب جهان برنده دیدار با صربستان اعلام شدند و برنده دیدار این دو تیم، به دیدار فینال می‌رود و بازنده نیز راهی رده‌بندی خواهد شد. باتوجه به انصراف دیرهنگام صربستان اتحادیه جهانی نتوانسته جایگزینی برای تیم صربستان انتخاب کند. صربستان در مسابقات قهرمانی جهانی بزرگسالان2022 به‌عنوان سومی رسید و غیبت آنها در جام‌جهانی می‌تواند تأثیر زیادی در افت کیفی مسابقات داشته باشد.
 
اولین محک رنگرز
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با نفرات جوان در جام‌جهانی حاضر شده است. حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی ترجیح داده در این رقابت‌ها به همه قهرمانان جهان و المپیک استراحت دهد و به جای آنها از قهرمانان امید و رده جوانان کشتی فرنگی استفاده کند. محمدرضا گرایی، امین میرزازاده و محمد هادی ساروی 3مدال آور ایران در مسابقات جهانی بلگراد بودند که هر 3 در این رقابت‌ها غایب هستند. جز نفرات مدال‌آور، رنگرز به کشتی گیرانی همچون پژمان پشتام، محمدعلی گرایی، ناصرعلیزاده و علیرضا نجاتی که در بلگراد عضو تیم ملی بزرگسالان بودند، استراحت داده است. فقط 3کشتی‌گیر، پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد و محمدرضا مختاری که عضو تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان بودند، در باکو حضور دارند که اتفاقا هر3 در کسب مدال ناکام بودند. پس از استعفای محمد بنا از سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی رنگرز هدایت تیم بزرگسالان را برعهده گرفت و مسابقات جام‌جهانی نخستین آزمون او در قامت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان است.

20کشتی‌گیر زیر 23سال 
 پیش از جام‌جهانی هدایت تیم ملی امید در مسابقات جهانی اسپانیا به سرمربی تیم ملی بزرگسالان سپرده شده بود که رنگرز توانست به همراه این تیم قهرمان جهان شود. تیم ایران تا به حال 5مرتبه موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی شده است که آخرین بار سال2016 این قهرمانی به‌دست آمد. آن دوره مسابقات به میزبانی شیراز برگزار شد و محمد بنا هدایت فرنگی‌کاران را برعهده داشت.
با تشخیص سرمربی در هر وزن 2کشتی‌گیر به باکو اعزام شده است که بیشتر نفرات زیر 23سال هستند. رنگرز پیش از اعزام تیم گفت: «نباید از این تیم توقع زیادی داشت چراکه تیم‌های ترکیه و آذربایجان با ستاره‌های جهان و المپیک‌شان در جام‌جهانی حاضر می‌شوند و در مقابل تیم ایران برای محک زدن تیم جوان خود، راهی باکو می‌شود.» هرچند به‌نظر می‌رسد سرمربی تیم ایران با این اظهارنظر بیشتر قصد دارد، فشار را از روی شاگردانش بردارد. با توجه به نبود روس‌ها در جام‌جهانی، تیم فرنگی ایران فرصت خوبی دارد تا ناکامی مسابقات قهرمانی جهانی صربستان را به‌دست فراموشی بسپارد. تیم ایران در مسابقات جهانی صربستان هرچند موفق به کسب 3مدال شد ولی نداشتن مدال طلا سبب شد تا انتقادات بسیاری از تیم محمد بنا شود و زحمات بنا و کادرش دیده نشود. امروز رنگرز در وزن 55کیلوگرم پویا دادمرز و مهدی جواهری، در 60کیلوگرم مهدی محسن نژاد و پویا ناصرپور، در 63کیلوگرم ایمان محمدی و سعید اسماعیلی، در 67کیلوگرم دانیال سهرابی و حجت رضایی، در 72کیلوگرم امیرعبدی و محمدرضا رستمی، در 77کیلوگرم محمدرضا مختاری و عارف حبیب‌اللهی، در 82کیلوگرم علیرضا مهمدی و محمدحسین محمودی، در 87کیلوگرم ابوالفضل چوبانی و حمیدرضا بادکان، در 97کیلوگرم مهدی بالی و علی عابدی‌درزی و در 130کیلوگرم علی اکبر یوسفی و فردین هدایتی را در اختیار دارد. نخستین دیدار تیم ایران در برابر تیم ترکیه از ساعت9:30 امروز برگزار می‌شود و دومین مسابقه شاگردان رنگرز از ساعت16:30 با تیم قرقیزستان انجام می‌شود. همچنین رقابت‌های رده‌بندی و فینال این مسابقات نیز به‌ترتیب از ساعت 16:30 و 18 روز یکشنبه 15 آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید