• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175932
+
-

نکته بازی/ نه بازی می‌دهد، نه می‌فروشد

داستان مهدی عبدی در پرسپولیس خیلی عجیب است. این بازیکن که از فصل گذشته دچار افت شده بود، امسال و با حضور یورگن لوکادیا و پس از آن شیخ دیاباته در پرسپولیس به نیمکت ذخیره‌ها چسبیده است. حجم دوری روز افزون عبدی از مسابقات سرخپوشان در حدی است که برخی هواداران کلا فراموش کرده‌اند چنین بازیکنی دارند! از آن طرف هم یحیی گل‌محمدی نه این بازیکن را به بازی می‌گیرد، نه علاقه‌ای به فروش او دارد. گفته می‌شود عبدی چه در ابتدای فصل و چه در برهه فعلی مشتریانی داشته، اما کادرفنی با جدایی او موافقت نکرده است. خب این الان یعنی چه؟ اگر بازی‌اش نمی‌دهید، ول کنید برود. در غیراین صورت عبدی ناچار می‌شود به‌زودی فعالیت در فضای مجازی را از سر بگیرد و قربان صدقه فن‌پیج‌هایش برود!

اعتماد به نفس کافی نیست
این روزها در مورد امیر عابدزاده زیاد حرف زده می‌شود. شاید هیچ‌یک از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ایران طی ماه‌های اخیر به اندازه او افت نکرده باشند. دروازه‌بان ایرانی پونفرادینا آنقدر اشتباه کرد و گل خورد که در بازی این هفته با اوئسکا به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد. روند نزولی عابدزاده از بازی با کره‌جنوبی آغاز شد؛ همان مسابقه‌ای که امیر در آن طبق معمول سعی داشت با نمایش اعتماد به نفس بالا و لبخندهای رو به بیرون، یاد پدر نامدارش احمدرضا عابدزاده را زنده کند، اما یک گل فوق‌العاده بد خورد و مقدمات شکست تیم ملی را فراهم کرد. شاید به جرأت بتوان گفت آن گل نقش مهمی در اخراج اسکوچیچ و تغییرات کادرفنی تیم ملی داشت. البته که اعتماد به نفس خوب است، اما مثل هر چیز دیگری باید «به اندازه» باشد.

کلکسیون القاب
عملکرد مهدی طارمی در لیگ پرتغال طوری بوده است که رسانه‌های این کشور هر روز به او می‌پردازند و القاب ریز و درشت نثارش می‌کنند. از این حیث به جرأت می‌توان گفت هرگز لژیونری در اروپا نداشتیم که تا این حد مورد توجه باشد؛ هرچند که گسترش وسایل ارتباط جمعی و مخابره ریزترین اخبار از دورترین رسانه‌ها در سراسر جهان هم در بولد شدن طارمی بی‌تأثیر نیست. به هر جهت رسانه‌ها در تازه‌ترین گزارش‌های خود به طارمی القابی مثل خاویار ایرانی، سلطان پنالتی و مار خوش خط و خال داده‌اند. این در حالی است که پیش‌تر طارمی لقب‌های دیگری همچون پوشکاش، پاشنه طلا، ماتادور و ناو هواپیمابر(!) را هم از رسانه‌های پرتغالی دریافت کرده بود. امیدواریم شرایط این بازیکن در جام‌جهانی طوری باشد که موج جدیدی از لقب‌ها برایش درنظر گرفته شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید