• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175721
+
-

نکته بازی/ بهانه معروف رسید؟

با وقوع تغییرات در کادرفنی تیم ملی، نام شجاع خلیل‌زاده بیش از هر بازیکن دیگری سر زبان‌ها افتاد؛ مدافع پیشین پرسپولیس که سال‌ها به‌خاطر غضب کی‌روش رنگ تیم ملی را ندید، در دوران اسکوچیچ به ترکیب اصلی راه یافت و تبدیل به یکی از بهترین‌های این تیم شد. با بازگشت کی‌روش خیلی‌ها تصور می‌کردند شاید شجاع بار دیگر خط بخورد و جام‌جهانی را از دست بدهد، اما مربی پرتغالی رویه دیگری در پیش گرفت و او را حفظ کرد. درحالی‌که همه‌‌چیز مطلوب به‌نظر می‌رسید، حالا باشگاه الاهلی خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را به قطر فراخوانده. کی‌روش هم گفته در مورد حضور این بازیکنان در تیم ملی تجدید نظر می‌کند. برخی بر این باورند که شاید این همان بهانه معروف برای حذف شجاع باشد. آیا همینطور است؟

کسی بود که نداند؟
این داستان واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال در بازار سرمایه طوری بود که از همان اول همه می‌دانستند آخر و عاقبتی ندارد. الان رئیس سازمان خصوصی‌سازی از بسته ماندن نماد معاملاتی استقلال خبر داده و این باشگاه را متهم به برداشت بی‌اجازه از منابع حاصل از واگذاری 10درصد ابتدایی سهام کرده است. این دقیقا همان اتفاقی بود که از اول هم در موردش حدس می‌زدیم. معلوم بود پول دست این 2باشگاه برسد به جای صرف آن در امور زیرساختی و تسویه بدهی‌های کلان، دنبال رفع و رجوع امور روزمره می‌روند و مبلغ قراردادها را بالاتر می‌برند. این وسط فقط سهام 2باشگاه افت کرد و سهامداران متضرر شدند. واقعا واگذاری سهام تیم‌هایی که پول کافی در نمی‌آورند و مدام ضرر می‌دهند، چگونه توجیه اقتصادی و منطقی می‌تواند داشته باشد؟

احیا در تیم ملی؟
لیگ برتر در حالی برای حضور تیم ملی در جام‌جهانی تعطیل شد که انتقادات از نمایش‌های کم‌اثر مهدی ترابی همچنان ادامه دارد. وینگر پرسپولیس در این فصل هرگز نتوانسته در حد انتظارات ظاهر شود. قبلا برای پیشکسوتان دشوار بود که از ترابی انتقاد کنند، اما حالا قبح این داستان به‌طور کامل از بین رفته و حتی بسیاری از آنها یحیی گل‌محمدی را به‌خاطر نیمکت‌نشین نکردن ترابی مورد حمله قرار می‌دهند. در مجموع هر چقدر که یحیی پای ترابی ایستاد و او را در ترکیب نگه داشت، باز افاقه نکرد و ستاره سرخ‌ها نتوانست در حد نام و نشانش ظاهر شود. اما احتمالا او عضوی از فهرست تیم ملی در جام‌جهانی خواهد بود؛ جایی که ترابی با حضور مؤثر می‌تواند خودش را احیا کند. هرچند واقعا کار سختی است...


 

این خبر را به اشتراک بگذارید