• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175566
+
-

ترین‌های نیم‌فصل کاذب

بعد از 11هفته، لیگ برتر وارد یک خاموشی طولانی‌مدت شد؛ در این زمان چه گذشت؟

اگرچه هنوز دور رفت لیگ برتر فوتبال به پایان نرسیده، اما این بازی‌ها به‌منظور حضور تیم ملی در جام‌جهانی متوقف شده است؛ تعطیلاتی که زمان دقیقش مشخص نیست، اما شاید تا 50روز هم به درازا بکشد. به این ترتیب فرصت مناسبی فراهم شده تا مروری کوتاه داشته باشیم روی اتفاقاتی که در 11هفته ابتدایی لیگ برتر رخ داد.

اقتصاددان برتر

یحیی گل‌محمدی سزاوار دریافت این لقب است. پرسپولیس با انواع پیروزی‌های حداقلی و کسب برتری‌های شکننده به صدر جدول رسیده و بار دیگر مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به‌نظر می‌رسد. این تیم به اندازه‌ای که هوادارانش انتظار دارند با طراوت نیست، اما از نظر نتیجه‌گیری بسیار خوب عمل کرده است. 24امتیاز از 11بازی یعنی
میانگین 2.18؛ این به‌وضوح حد‌نصاب مطمئن برای قهرمانی است، هرچند شاید همیشه نشود بازی‌ها را با یک گل برد.

شاکی لیگ

بدون هیچ تردیدی این عنوان را باید به ریکاردو ساپینتو داد. اگرچه فوتبال ایران به اندازه کافی با اعتراضات لب خط و رفتارهای نامتعارف مربیان مواجه بوده، اما این پرتغالی واقعا نوبر است. سرمربی استقلال مرزهای جدیدی در عصیان مربیان تعریف کرده و مسابقه‌ای نیست که بدون حواشی مربوط به داد و فریادهای او پشت سر گذاشته شود. سوابق ساپینتو البته نشان می‌دهد او هنوز برگ‌های زیادی برای رو‌کردن دارد. از حق نگذریم، این مربی تیم بدی نساخته و در سال سخت بعد از قهرمانی، نتایج قابل دفاعی هم کسب کرده است.

کامیابی غیرمنتظره

روز اولی که حمید مطهری سرمربی نساجی مازندران شد، شاید کمتر کسی انتظار موفقیت او را داشت. خیلی‌ها منتظر بودند با جملات انگیزشی و اغراق‌آمیز این مربی شوخی کنند و سوژه‌های جدید به‌دست بیاورند. با وجود این، باید گفت او در ثلث اول لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد از 11بازی، 16امتیاز برای تیم کم‌مهره‌اش کسب کند. نساجی که در رده ششم جدول آرام گرفته، فوتبال خوبی هم بازی می‌کند. آنها همین روزها شانس آن را دارند که در سوپرجام استقلال را ببرند و یک جام دیگر به‌دست بیاورند.

ناکامی غیرمنتظره

هیچ‌کس انتظار نداشت فولاد خوزستان که فصل گذشته در رده پنجم لیگ برتر قرار گرفته بود، بعد از سپری‌شدن 11هفته از مسابقات فصل جدید در نیمه پایینی جدول دست و پا بزند؛ مخصوصا که این تیم نقل‌وانتقالات پرخبری را هم پشت سر گذاشت و مهره‌های نام‌آشنایی همچون وریا غفوری، احسان پهلوان، سعید آقایی، اشکان دژاگه و... را جذب کرد. با وجود این، فولاد که یک بازی عقب‌افتاده هم دارد، تا‌کنون تنها 2پیروزی کسب کرده که بابت یکی از آنها هم باید قدردان اشتباه دقیقه90 مدافع سپاهان باشد. به‌نظر می‌رسد مطرح‌شدن داستان حضور نکونام در کادرفنی تیم ملی و کاهش تمرکز او نقش مهمی در نتایج ضعیف فولاد داشته است.

خارجی خوب

این عنوان را باید به‌طور مشترک به مهاجم پرسپولیس و هافبک تراکتور داد؛ 2بازیکنی که در این لحظه در صدر جدول برترین گلزنان و پاسورهای لیگ برتر قرار گرفته‌‌اند. یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس یک بازیکن استاندارد در کلاس بین‌المللی است که با وجود دیر اضافه‌شدن به این تیم فعلا 6گل برای سرخپوشان پایتخت به ثمر رسانده است. ریکاردو آلوز پرتغالی هم در تراکتور غوغا کرده و فعلا با 7پاس گل و اختلافی چشمگیر با رقبا در صدر جدول برترین پاسورهای فصل قرار گرفته است. فکر کنید دومین پاسور برتر لیگ، دانیال اسماعیلی‌فر از پرسپولیس است که 4پاس گل داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید