• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175552
+
-

تروریسم رسانه‌ای اینترنشنال با 50میلیون دلار

حسن هانی‌زاده، کارشناس رسانه  درباره تروریسم رسانه‌ای گفت: پدیده خطرناک و کم‌هزینه ناتوی رسانه ای در یک دهه گذشته وارد ادبیات رسانه ای جنگ نرم  شده است.این تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: پس از تجربه شکست‌خورده آمریکا و غرب در جنگ‌های میدانی در عراق، لیبی، افغانستان، سومالی و سوریه اکنون فاز جدیدی از شکل‌گیری ناتوی رسانه‌ای در جهان آغاز شده است.
هانی‌زاده عنوان کرد: بیشترین هزینه مربوط به این پدیده خطرناک جنگ نرم از سوی سرمایه‌داران یهودی و همچنین عربستان سعودی تامین می‌شود. وی ادامه داد: صهیونیست‌ها از چند دهه گذشته به اهمیت جنگ نرم پی بردند؛ به‌گونه‌ای که تنها در ایالات‌متحده بیش از ۵هزار رسانه به‌صورتی دقیق و برنامه‌ریزی شده به مهندسی افکار عمومی و جریان‌سازی علیه کشورهای ضدصهیونیستی می‌پردازند.
 این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد:  عربستان در 2دهه گذشته با خرید بخشی از سهام برخی ماهواره‌های تأثیرگذار بیش از 100شبکه ماهواره‌ای فعال را برای پیشبرد اهداف تخریبی خود راه‌اندازی کرد. هانی‌زاده ادامه داد: گفته می‌شود گردش مالی عربستان در حوزه رسانه سالانه بالغ بر ۱۰میلیارد دلار است که بیشترین رقم مالی در حوزه رسانه در جهان به‌شمار می‌رود.
 وی یادآور شد: وظیفه این رسانه‌ها جریان‌سازی علیه ایران و محور مقاومت است که به‌صورتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند این جریان‌سازی‌ها با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه و جهان و سیاه‌نمایی علیه این کشور و محور مقاومت صورت می‌گیرد.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از رسانه‌های تروریستی حوزه رسانه ناتو که طی ۶سال گذشته وارد عرصه‌های رسانه‌ای شده اینترنشنال است که با هزینه ۲۵۰میلیون دلار کار خود را آغاز کرد.
هانی‌زاده خاطرنشان کرد: این رسانه تخریبی تروریستی سالانه ۵۰میلیون دلار به‌عنوان هزینه‌های جاری از وزارت اطلاع‌رسانی عربستان دریافت می‌کند.
وی عنوان کرد: بیش از ۲۳۰نفر به‌عنوان کادر ثابت و کارشناس تخصصی با داشتن ۴۰دفتر در سراسر جهان در این رسانه سعودی، صهیونیستی فعال هستند که تنها هدف این رسانه سیاه‌نمایی علیه ایران است.
کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: به‌نظر می‌رسد کشورهای اسلامی و مستقل جهان با محوریت ایران باید در برابر این پدیده تخریبی و نقش هژمونی ناتوی رسانه‌ای آمریکایی - سعودی - صهیونیستی یک راهبرد تقابلی تعریف کنند./ فارس

 

این خبر را به اشتراک بگذارید