• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175499
+
-

با مردم/درصدی از نسخ پزشکی را به‌صورت دستی بپذیرند

اشکال‌هایی در نسخه‌نویسی الکترونیک در برخی مناطق کشور به‌دلیل اختلالات اینترنتی هست که پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از سرگردانی مردم و نیز پزشکان، سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کنند که درصدی از نسخ پزشکی را به‌صورت دستی می‌پذیرند. پزشکان هم از این امتیاز در مواقع ضروری مانند زمان‌های قطع اینترنت و اختلالات استفاده کنند.
بابایی از تهران 

تعطیلی مدارس به‌دلیل آنفلوآنزا کار درستی نیست
همه‌ساله بیماری‌های ویروسی و باکتریایی در فصل پاییز و زمستان فراگیر می‌شود، بعضی سال‌ها کمتر و بعضی سال‌ها بیشتر، ‌اما این دلیل نمی‌شود که به‌دلیل ترس از شیوع آنفلوآنزا مدارس تعطیل شود، درحالی‌که می‌توان با رعایت دستورات بهداشتی و نیز تزریق واکسن که سال‌هاست در ایران هست، جلوی شیوع بیشتر را گرفت. هیچ کجای دنیا، مدارس را به‌خاطر آنفلوآنزا تعطیل نمی‌کنند. از طرفی ممکن است شیوع بیماری طولانی شود که در آن صورت تعطیلی‌ها طولانی می‌شود. 2سال خانه‌نشینی بچه‌ها کافی بود و نباید اجازه دهیم رخوت و سستی آموزشی در آنها ادامه پیدا کند.
خوش‌بین از فومن

فاجعه شاهچراغ نشان داد امنیت از هر چیز مهم‌تر است
ناامنی عامل شماره یک فاجعه شاهچراغ است و تمرکز روی امنیت داخلی و آرام کردن اغتشاشات باعث این اتفاق شده است. مسئولان بدانند که عاملان با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر چنین کرده‌اند و ضروریست این وضع هر چه زودتر سامان یابد و امنیت به کشور بازگردد.
سمایی از داراب فارس

پیامک/برای کنترل اجاره بهای سال آینده از الان به فکر باشند


مسئولان از هم‌اکنون به فکر کنترل اجاره بهای سال آینده مردم باشند. 4ماه از تمدید اجاره خانه‌مان با افزایش 100درصد می‌گذرد و 7 تا 8ماه دیگر باید دوباره به فکر خانه باشیم درحالی‌که همین الان هم اجاره‌ها افزایش دارند. اگر مسئولان از همین الان به فکر باشند قطعا در بحبوحه جابه‌جایی‌ها وضعیت بغرنج و منجر به نارضایتی نمی‌شود.
ری‌خس از تهران 

برنامه‌های صداوسیما تنوع کافی ندارد

مسئولان باید بدانند که ذائقه مردم تغییر کرده است و باید دقت داشته باشند که صرفا سریال‌ها و تله‌فیلم‌ها نیستند که مخاطب را به سمت تلویزیون می‌کشند بلکه باید برنامه‌های متنوع در همه شبکه‌های تلویزیون ساخته شود که این امر نیازمند یک بودجه خاص است. جمعیت جوان نیاز به برنامه‌های مناسب تلویزیونی دارد و با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای که با هر ترفندی سعی در جذب و تأثیرگذاری بر جوانان دارند، کار برنامه‌ریزان سخت‌تر است. توقع این است که صداوسیما به‌گونه‌ای عمل کند که بتواند با این رسانه‌ها رقابت کرده و گوی سبقت را از آنها برباید.
بهرامی از قائنات

بیمه‌های ناباروری شامل همه زوج‌های علاقه‌مند شود

به تازگی اعلام کرده‌اند که چهار‌و‌نیم‌میلیون زوج نابارور تحت‌پوشش بیمه 90درصدی قرار‌گرفته‌اند که امیدبخش است اما بهتر است همه زوج‌ها تحت‌پوشش بیمه قرار گیرند زیرا این بیمه‌ها شامل افرادی بالای 42سال نمی‌شود درحالی‌که با بالا رفتن سن ازدواج، باروری‌ها به بعد از 40سالگی منتقل شده که نیازمند هزینه و درمان است اما زوج‌ها از یک سنی به بعد تحت‌پوشش بیمه‌های ناباروری قرار نمی‌گیرند در نتیجه از فرزند‌آوری انصراف می‌دهند که تعداد این زوج‌ها کم نیست.
رضایی از تهران 

پیام/نماد بیهقی در سبزوار همچنان نیمه‌کاره مانده است

هر سال اوایل آبان‌ماه که نزدیک سالروز بیهقی است سخن از تکمیل اعتبار برای ساخت نماد این مورخ بزرگ در سبزوار می‌شود اما پس از آن موضوع فراموش شده و تا سال بعد مسکوت می‌ماند. از 20سال قبل که نخستین تخصیص اعتبار برای ساخت نماد بیهقی در زادگاه ایشان مطرح شد تاکنون اتفاق خاصی برای تکمیل این پروژه ملی رخ نداده است درحالی‌که انتظار می‌رود بزرگان علم و ادب، اندیشمندان و بیهقی‌دوستان، فکری برای این موضوع کنند. قرار بود انجمنی که چند سال قبل تشکیل شده، برای جذب اعتبار و ردیف از مسئولان پیگیر باشد که به‌نظر می‌رسد تاکنون موفق نبوده است. انتظار می‌رود با همفکری بزرگان اهل علم و ادب انجمنی درخور نام بزرگ بیهقی تشکیل شود تا نماد بیهقی هرچه زودتر ساخته و در آینده‌ای نزدیک، سبزوار همانند همدان، شیراز و مشهد و نیشابور مکانی برای جذب توریست و گردشگری داشته باشد.
برازنده از سبزوار

نرم‌افزارهای داخلی کیفی باشند، خارجی‌ها خودکار تحریم می‌شوند

اگر نرم‌افزارهای داخلی پیام‌رسان کیفیت داشته باشند، حریم امنیتی کاربران برای‌شان محترم باشد، بین‌المللی شوند که سایر ملل هم از آنها استفاده کنند و ابزارهای کافی داشته باشند بعید است کسی اصرار به استفاده از انواع خارجی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را داشته باشد. در نبود نرم‌افزارهای کیفی داخلی مردم در انواع خارجی آن حضور یافته، به آنها عادت کرده و حتی در آنها شغل ایجاد کرده‌اند. بدیهی است که برای تغییر این وضعیت باید برنامه‌ریزی دقیق، ‌اعتماد‌سازی‌ و سرمایه‌گذاری کرد و به مردم فرصت داد. فیلترینگ راه مناسبی برای تشویق مردم به حضور در شبکه‌های اجتماعی فارسی نیست و باید به مردم فرصت داد از برنامه‌های ملی آگاهی یابند و برای حضور در آنها فرصت داشته باشند.
غنیمتی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید