• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175480
+
-

گلدن‌استیت، غول جدید ان‌بی‌ای

گلدن‌استیت، غول جدید ان‌بی‌ای

گلدن‌استیت وریرز، یکی از موفق‌ترین تیم‌های 10سال اخیر ان‌بی‌ای، در آغاز فصل جدید، به موفقیت تاریخی دیگری دست پیدا کرده و از سوی مجله فوربس، به‌عنوان باارزش‌ترین تیم لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا معرفی شده است. این تیم سان‌فرانسیسکویی، یکی از بهترین دوره‌های ورزشی تاریخ خود را تجربه می‌کند و در 8سال اخیر، با درخشش ستاره‌هایی مثل استفن کری و کلی تامپسون، 4بار قهرمان ان‌بی‌ای شده است. این درخشش فوق‌العاده، توجه میلیون‌ها هوادار را به این تیم جلب کرده و حالا باشگاه به لطف موفقیت‌های اخیر و خیل عظیم هواداران جدیدش، از سوی فوربس به‌عنوان باارزش‌ترین تیم اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا معرفی شده است؛ فوربس در گزارش خود، ارزش این باشگاه را 7میلیارد دلار اعلام کرده است.
این دستاورد برای گلدن استیت تاریخی است، چون پیش از این، هیچ تیمی به جز لس‌آنجلس لیکرز و نیویورک‌نیکز نتوانسته بود لقب باارزش‌ترین تیم ان‌بی‌ای را از آن خود کند. فوربس در گزارش خود نوشته است که گلدن استیت، در این زمینه رشدی خیره‌کننده داشته و ارزش آن، نسبت به سال گذشته 25درصد رشد داشته است. آنها در فصل گذشته، بیشترین درآمد را بین تمامی تیم‌های لیگ داشته‌اند. آنها از راه تبلیغات و اسپانسر هم 150میلیون دلار درآمد داشته‌اند که بالاترین رقم در این زمینه در تاریخ لیگ به شمار می‌رود.
بخشی از این موفقیت تاریخی، مدیون حضور استفن کری، ستاره تیم گلدن استیت است که بعد جدیدی به ورزش بسکتبال هم اضافه کرده است. او در 14سال حضور خود در گلدن استیت، با شوت‌های 3‌امتیازی خود، نه‌تنها باعث قهرمانی‌های اخیر تیمش شده، که سبک بازی بسکتبال را هم تغییر داده و به تبعیت از اثرگذاری او، تیم‌ها و بازیکنان بیشتری در ان‌بی‌ای، به اهمیت شوت‌های از راه دور پی برده و آنها اساس کار خود را قرار داده‌اند. کری فصل گذشته رکورد جدیدی در پرتاب موفق شوت‌های 3‌امتیازی به نام خود ثبت کرد و حالا بیشتر از بازیکنی در تاریخ ان‌بی‌ای، شوت 3امتیازی به ثمر رسانده.
فوربس در گزارش خود، میانگین ارزش تیم‌های ان‌بی‌ای را 2.86میلیارد دلار اعلام کرده که نسبت به سال گذشته، 15درصد افزایش داشته است. بعد از گلدن استیت وریرز، تیم‌های نیویورک نیکز (6.1میلیارد دلار)، لس‌آنجلس لیکرز (5.9میلیارد دلار)، شیکاگو بولز (4.1میلیارد دلار)‌ و بوستون سلتیکز (4میلیارد دلار) قرار دارند.
در مجموع، در آمد 7تیم، ازجمله گلدن استیت، بیشتر از 20درصد بوده است. کم‌ارزش‌ترین باشگاه لیگ، نیواورلئانز پلیکان است که 1.6میلیارد دلار ارزشگذاری شده. در مجموع ارزش 12تیم لیگ، از میانگین ارزش تیم‌ها (2.8میلیارد دلار) بیشتر بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید