• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175455
+
-

طرح مهر 7میلیاردی

خبر
طرح مهر 7میلیاردی

طی ۲هفته فروش بلیت نیم‌بها، سینماهای کشور ۷میلیاردو۶۰۰میلیون تومان فروش داشتند. به‌گزارش همشهری، از پنجشنبه۲۱مهرماه، ۳۶۲هزار نفر در ۲۳هزارو۳۰۰ سانس بلیت خریدند که گردش مالی سینماهای طی این ۲هفته، ۷میلیاردو۶۰۰ میلیون تومان بود.
پسر دلفینی با ۱۱۲هزار مخاطب، پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران بود. انفرادی با ۸۰هزار مخاطب، ابلق با ۴۲هزار، دوزیست با ۴۱هزار، تی‌تی با ۲۱هزار و علف‌زار با ۱۷هزار نفر، پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران طی این ۲هفته بلیت نیم‌بها بودند. البته باید به این نکته مهم اشاره شود که این طرح، به‌درستی به انجام نرسید؛ چراکه بسیاری از سینماها، تنها طی هفته اول، به این طرح وفادار ماندند و در هفته دوم، بسیاری از سینماهای کشور، از انجام این کار سر باز زدند و بلیت خود را به‌صورت تمام‌بها عرضه کردند. صاحبان این سینماها اعتقاد داشتند که طرح بلیت نیم‌بها نتوانسته مردم را به سینماها بکشاند و تنها اکران فیلم جدید با اولویت کمدی است که می‌تواند سینماها را از این وضع نجات دهد. البته که این ادعا، به‌درستی مطرح شده است. فضای اکران سینمایی کشور هم‌اکنون، مشتمل بر فیلم‌هایی کهنه است که چندین ماه در حال نمایش هستند. در گام نخست باید فیلم‌های پرمخاطب روی پرده بروند و در مرحله بعد، اهرم‌های کمکی چون بلیت‌ نیم‌بها، راهکار تضمین‌کننده‌ای است که به افزایش میزان مخاطب خواهد انجامید. تحقق این مهم در نتیجه وضعیت فعلی جامعه، کمی سخت بود؛ چراکه کمتر تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود که فیلم خود را روی پرده بفرستد. البته که قفل این رکود از این هفته و با اکران ۳فیلم جدید خواهد شکست؛ فیلم‌هایی که اگرچه فاکتورهای استقبال گسترده مردمی را به‌خود نمی‌بینند، اما در امیدوار کردن صاحبان آثار پرمخاطب برای نزدیک شدن به پرده، بسیار مناسب هستند. صاحبان سینما امیدوار هستند که سینماها تا پیش از نمایش برخی از بازی‌های جام جهانی، به رونق روزهای پیش از ناآرامی‌ها بازگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید