• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175436
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3llg9
+
-

خروش یکپارچه مردم علیه اغتشاشگران در تشییع شهدای شاهچراغ

وداع باشکوه در شیراز

گزارش
وداع باشکوه در شیراز

روز گذشته و در مراسمی باشکوه پیکر 11تن از شهدای مظلوم جنایت تروریستی حرم شاهچراغ با حضور پرشکوه مردم استان فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، مسئولان کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدا از میدان امام حسین(ع) و میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد. تشییع‌کنندگان با طبل و سنج و با همراه داشتن پلاکاردهایی با مضمون محکومیت این جنایت، از مسئولان خواهان پیگیری و برخورد جدی با عاملان، آمران و تحریک‌کنندگان این حادثه شدند. مردم شیراز در تشییع شهدای حرم با سردادن شعارهایی همچون «داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمی‌شه» و «زن زندگی شهادت، شیراز ما تسلیت» این شهدا را تشییع کردند.
به گزارش همشهری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع این شهدا که در صحن حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تسلیت این حادثه به خانواده‌های شهدا و مردم شیراز گفت: «توطئه جاری در کشور محصول به‌هم پیوستن سیاست‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است که شکست‌های سختی از ملت ایران طی ۴۳سال اخیر خورده‌اند.»
سردار سرلشکر حسین سلامی افزود: «ای کاش ظهر عاشورا می‌بودید و اگر شما به همین اندازه می‌بودید، امام در قتلگاه تنها نمی‌ماند و کسی نمی‌توانست دستان ابا‌الفضل(ع) را از بدن جدا کند و حلق علی‌اصغر(ع) دریده نمی‌شد و کاروانی به شام نمی‌رفت.»
وی افزود: ‌«امروز هستید و امام مسلمین را در میان قلب‌های خود گرفته‌اید و از نایب امام زمان خود درحالی‌که تمامی تیرهای بلا از اقصی‌نقاط جهان وجود آن مرد نازنین را که در میدان جهاد ایستاده است، نشانه رفته‌اند، صیانت می‌کنید.»
سلامی ادامه داد: « شیراز را از آسمان ببینید، این شیراز و ایران واقعی است. همه آمدند که نشان دهند انقلاب شکوهمند اسلامی با شرارت تعدادی فریب‌خورده هرگز آسیب نخواهد خورد. من به‌عنوان سرباز کوچک، فدایی و خادم شما می‌گویم دستانتان و خاک کف پایتان را می‌بوسم و شما همیشه عزت ولایت و زینت‌بخش اسلام هستید و امروز چشم دشمن را کور و دشمن وادار کرده‌اید که خفقان بگیرد و صدایش با فریادهای شما خاموش شود.»
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز شما در یک بدرقه آسمانی زیباترین صورت فلکی شهادت را تا عرش اعلی بدرقه می‌کنید، گفت: «این شهیدان خون جاری در رگ‌های انقلابند و امروز دوباره قلب‌های ما به هم پیوند خورد و همه آمدیم با خانواده‌های عزیز شهیدان همدلی کردیم و این حجت‌های عزیز الهی را بر دست گرفتیم تا همه بدانند این ملت زنده است. این زورق‌های زیبای شهادت را در میان گرفته‌ایم تا به خداوند بسپاریم.»
وی با بیان اینکه شما مردم به دشمن نشان دادید که او هیچ است و فقط فریادی در رسانه‌هاست، ادامه داد: «توطئه جاری در کشور محصول به هم پیوستن سیاست‌های آمریکا، انگلیس، سعودی و رژیم صهیونیستی است که شکست‌های سختی از ملت ایران طی ۴۳سال اخیر خورده‌اند.»

ثابت کردید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
سردار سلامی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی‌بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌توان بکند، خطاب به مردم ادامه داد: «شما برای این سخن امام راحل مثال ساختید؛ در حمله به طبس ادوات آمریکا در آتش و توفان سوخت و این برای آمریکا بسیار سخت بود و امام فرمود شن‌ها مأمور خدا بودند.»
وی با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه ملت ایران تأکید کرد: «وقتی آمریکا شما را تحریم کرد، شما با قدرت از فراز آن گذشتید و پهپادشان را منهدم کردید تا ثابت شود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. وقتی قهرمان مبارزه با تکفیر و تروریسم، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، پایگاه آمریکا و نماد قدرت آمریکا در عراق را هدف قرار دادید و باز ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: «اکنون آمریکا، رژیم موقت صهیونیستی و رژیم آل‌سعود خسته از شکست‌های مکرر همچون شکست در جنگ یمن، شکست در تشکیل دولت در عراق و در لبنان و سوریه، وقتی این نفوذ معنوی را دیدند، فهمیدند نمی‌توانند در برابر ملت ایران بایستند. این را به اندک جوانان فریب‌خورده ایران می‌گوییم، می‌دانید آرزوی آمریکا برای ایران و جوانانش چیست؟ آنها گفتند که جوانان ایرانی را باید آمریکایی کنیم تا آنها صدای ما را بشنوند و رؤیای آمریکا از جوانان ما این است که فقط کشته شوند و فرقی برایشان نمی‌کند که کیست.»
وی ادامه داد: «تصویر آمریکا از ایران تعطیلی همه مراکز، شورش و ناامنی و حمله به نیروهای مدافع امنیت و آتش‌زدن اموال دولتی و مردم است. تصویر آمریکا از ایران، کشوری نیازمند و وابسته است. آنان اکنون به طمع افتاده‌اند تا کشور به زمانی برگردد که نفت آن را غارت می‌بردند؛ زمانی که ۴۰هزار مستشار آمریکایی می‌توانستند سرنوشت ما را تعیین کنند.»
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب ریشه در عمق احساس این ملت دارد، گفت: «ای جوانان فریب‌خورده! شرفتان را به آمریکا نفروشید و به‌صورت مدافعان امنیت سیلی نزنید و اجازه ندهید لباس سربازان آمریکایی را به تن شما کنند و مهره‌های شطرنج دشمن نشوید. در این سرزمین کسی به شما اجازه آشوب و اغتشاش نمی‌دهد.»

نتیجه این اغتشاشات به طمع انداختن دشمن بود
سردار سلامی در ادامه سخنانش خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: «دانشجویان همواره نماد مبارزه با استکبار بوده‌اند و چه شده است که تعدادی اندک، پژواک صدای دشمن شده‌اند؟ به دامن ملت برگردید؛ راه بازگشت باز است. چه شده است که تعداد اندکی دانشجو با رکیک‌ترین الفاظ شعار می‌دهند؟» فرمانده کل سپاه گفت:‌ «نتیجه این اغتشاشات به طمع انداختن دشمن بود؛ شما که از آزاد‌ سخن می‌گویید، آیا مردم برای عبادت آزاد نیستند؟ آیا آزادگی، برهنگی و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و محرمات الهی است؟ آزادی که آمریکا به ایران وعده می‌دهد، همان است که در رژیم طاغوت وعده داده بود.»
سردار سلامی تأکید کرد: «آگاه باشید، فریب نخورید و خود را از زیر سیطره رسانه‌های دشمن خارج کنید. این رودخانه مسموم شما را غرق خواهد کرد. ‌ای دانشجویان و جوانان به گوش باشید که ملت ایران پذیرای این حرکات، هتک حرمت‌ها و ارزش‌ها نخواهند بود.» وی با بیان اینکه این نقشه شوم، نقشه‌ای است که در اتاق‌های فکر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی تعبیه شده، ادامه داد: «ما به جوانان و آن عده‌ای که فریب خوردند، می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید؟ فکر نکنید که بایدن و سایر مقامات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود باید به شما تلفن کنند تا به خیابان بیایید، بلکه از طریق رسانه‌هایشان شما را وادار می‌کنند و بدانید که این فتنه هیچ عاقبتی ندارد.»

آرزوی دشمنان را در این سرزمین دفن خواهیم کرد
وی با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود ما در اغتشاشات اخیر زیاد دخالت نمی‌کنیم، گفت: «آقای بایدن، شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد و به آل‌سعود و به رسانه‌های تحت سیطره او می‌گوییم ما سراغتان خواهیم آمد. شما که تحریک می‌کنید و بذر فتنه می‌افکنید، کمی فکر کنید که ممکن است چه اتفاقی برایتان بیفتد، اما زیاد آرام نباشید که آرامشتان را می‌گیریم.»
فرمانده کل سپاه خطاب به کودک بازمانده از حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ(ع) نیز گفت: «یک کلام به آرتین عزیز، آرتین عزیزم! تو به ظاهر کوچکی اما، تو به وسعت یک کشور بزرگ هستی. امروز در قلب تمام ملت جا داری. آرتین امروز در قلب ماست. همه ایرانی‌ها امروز پدر و مادر تو هستند و تمام کودکان برادر تو هستند و ما همه خادم تو هستیم و به‌عنوان نماد مظلومیت ایران، تاریخ باشکوه ملت را برای آیندگان بیان خواهی کرد.»

سخنگوی دولت: فشارهای دشمن خللی در اتحاد ملت ایران ایجاد نخواهد کرد
سخنگوی دولت نیز در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) گفت: فشارهای دشمن نمی‌تواند هیچ خللی در اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران ایجاد کند. به گزارش همشهری، علی بهادری‌جهرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم همواره یک گام از مسئولان جلوتر بوده‌اند، گفت: امروز هم مردم به‌رغم گلایه‌ها و مشکلاتی که دارند، اما همانند سایر مقاطع که چنانچه مشکلی پیش می‌آمد و اتفاقی روی می‌داد در صحنه حاضر می‌شدند، پرشورتر از همیشه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یک دل و یکصدا هم مخالفت و اعتراض خود را نسبت به شورش و آشوب و اقدامات تروریستی نشان دهند و هم بگویند که ما همه یک ملت واحد هستیم. وی ادامه داد: حضور مردم در مراسم تشییع این شهدا مشت محکمی بر دهان کسانی است که چشم ندارند حل مشکلات و مسائل این سرزمین را ببینند و سعی می‌کنند که با تمام قوا و تمام‌قد جلوی این کشور بایستند. آنان هر زمان که تمام‌قد مقابل این سرزمین ایستادند مردم متحدتر، مستحکم‌تر، با ایمان جدی‌تر و با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت خود را استمرار داده‌اند. محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه نیز بر قاطعیت دستگاه قضایی در پیگیری نقش عاملان اصلی، مباشران و محرکان این پرونده تأکید کرد. وی افزود: اجازه نمی‌دهیم خون شهدا حرم مطهر شاهچراغ(ع) پایمال شود.
گفتنی است‌ پیکر شهدا پس از تشییع امروز، با حضور مردم شهیدپرور مشهد در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، طواف داده شده و پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه‌شان منتقل می‌شود. پیکر ۶ شهید در شیراز و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، پیکرهای پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد و پیکرهای ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل می‌شود و در آنجا به خاک سپرده خواهند شد. پیکر دیگر شهدا نیز پیش‌تر در شهر‌های محل زندگی‌شان به خاک سپرده شده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید