• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175317
+
-

ادارات و تاسیسات گردشگری فارس تعطیل است

خبر روز
ادارات و تاسیسات گردشگری فارس تعطیل است

در پی حمله تروریستی روز پنجشنبه به زائران در حرم شاهچراغ(ع) و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در این اقدام تروریستی، 3روز عزای عمومی در استان فارس  اعلام و همزمان، تمامی تاسیسات گردشگری و ادارات این استان تعطیل شدند.
محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به مصوبه شورای تامین این استان در تاریخ 5آبان ماه 1401مبنی بر تعطیلی تمامی ادارات و دستگاه‌ها و اماکن گردشگری این استان اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان فارس تمامی ادارات و تاسیسات گردشگری این استان همزمان با اعلام 3روز عزای عمومی امروز(شنبه 7آبان ماه) تعطیل است و تعطیلی مجموعه تاریخی
 – فرهنگی پاسارگاد نیز نه به‌دلیل هفتم آبان‌ماه بلکه همچون تمامی تاسیسات گردشگری این استان به‌دلیل عزای عمومی و اولویت در برگزاری تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) تعطیل شده است.
معاون هماهنگی و امور زائرین و گردشگری استانداری استان فارس اعلام کرد: تردد در مسیر مجموعه فرهنگی – تاریخی پاسارگاد براساس مصوبه شورای تامین استان فارس امکانپذیر نیست و این مجموعه نیز همچون دیگر تاسیسات گردشگری استان فارس روز شنبه هفتم آبان ماه بسته است.
محمد فرخ‌زاده در پاسخ به این سؤال همشهری که آیا بحث‌های مطرح شده درخصوص بستن تمامی مسیرهای فرعی دسترسی به آرامگاه کورش و اقدام به خاکریزی مسیر این مجموعه تاریخی و استقرار نیروهای امنیتی در آن صحت دارد؟ گفت: مصوبات شورای تامین استان لازم‌الاجرا است و بنده از بستن مسیرهای دسترسی به مجموعه پاسارگاد و... اطلاع ندارم. اما می‌گویم که اصلا نیازی به بستن مسیرها و استقرار نیروهای امنیتی در این مجموعه وجود نداشته و تنها پلیس راهور اقدامات مرتبط با نظم‌دهی ترافیکی و... را در این مسیر انجام می‌دهد.معاون هماهنگی و امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تأکید کرد: اولویت اصلی در استان فارس تشییع در‌شان شهدای حرم شاهچراغ(ع) است که در اقدام تروریستی روز پنجشنبه به شهادت رسیدند و 3 روز عزای عمومی در استان و تعطیلی تمامی ادارات و دستگاه‌ها و تاسیسات گردشگری استان هم به همین دلیل اعلام شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید