• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175291
+
-

سلامتی در سرما با چند میوه

زمستان نیز مانند دیگر فصل‌های سال میوه‌ها و سبزیجات بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. با وجود انواع میوه‌ها و سبزیجات فصلی در زمستان، باید بدانید که کدامیک از میوه‌ها برای سلامتی شما مفید هستند. این میوه‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما و شیوع بیماری‌های این فصل کمک خواهند کرد.

انار
انار میوه‌ای سالم، زیبا و منحصر به‌فرد است و در مبارزه با فشار خون بالا عالی است. منبع فیبر است که می‌تواند به سیستم هضم کمک کند؛ از آب انار برای بهبود التهاب مفاصل استفاده می‌شود. انارهای دانه دانه شده را می‌توانید در سالاد بریزید یا برای تزئین سوپ از آنها استفاده کنید. همچنین انار می‌تواند برای طعم‌دار کردن مرغ‌های ادیویه‌دار بهترین گزینه باشد.

سیب
توانایی سیب برای نگهداری طولانی مدت پس از برداشت باعث می‌شود برای ماه‌های زمستان عالی باشند. طبق بانک اطلاعاتی مواد غذایی USDA، یک سیب متوسط حاوی ۹۵ کالری، مقدار مناسبی ویتامین C و بیش از ۴گرم فیبر است. این میوه ترد برای قلب شما نیز مفید است.

خرمالو
یکی از این میوه‌های نارنجی حاوی حدود ۱۱۸ کالری است و دوزهای قابل توجهی ویتامین‌های C و A، به علاوه ۶ گرم فیبر در خود دارد خرمالو است. این خبر خوبی برای هر کسی است که می‌خواهد وزن کم کند یک مطالعه اخیر نشان داده است که صرفاً افزایش مصرف فیبر می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. خرمالوهایی را انتخاب کنید که نرم و رسیده باشند؛ اگر سفت و محکم باشند بیش از حد قابض و تلخ خواهند بود. علاوه بر مصرف خام از آنها در تهیه مربا، اسموتی خرمالو یا یک سالاد زیبا استفاده کنید.

پرتقال و لیمو شیرین
پرتقال و لیمو شیرین شاید رایج‌ترین میوه‌های زمستانی در ایران باشد. این میوه‌ها منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای سالم ماندن در این فصل کاملاً ضروری هستند. با این حال، مصرف پرتقال یک مزیت مهم دیگر نیز دارد؛ مطالعات نشان داده است که این میوه بی‌سر و صدا، در کاهش خطر ابتلا به سرطان مؤثر است.

کیوی
کیوی از آنچه تصور می‌کنید قوی‌تر است. با داشتن ویتامین C بیشتر از یک پرتقال و پتاسیم بیشتر از یک موز، یک عدد کیوی می‌تواند حال شما را خوب کند. اگرچه می‌توانید از کیوی برای تهیه مربا استفاده کنید اما طعم آن بهتر است خام بماند. سعی کنید چند برش از میوه‌های زمستانی را در سالاد میوه خود بریزید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید