• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175204
+
-

نیم‌فصل زودرس!

آخرین هفته لیگ برتر قبل از تعطیلات فیفا، امروز و فردا به پایان می‌رسد؛ هفته‌ای که نتیجه‌گرفتن در آن، شرایط تیم‌ها در دوران تعطیلات را تعیین می‌کند. همه تیم‌ها برای رقم‌زدن یک پایان آرام و بی‌نگرانی قبل از شروع جام جهانی، به‌دنبال نتیجه‌گرفتن در این هفته از لیگ برتر خواهند بود؛ هفته‌ای که البته تعداد بازی‌های جذاب در آن کم به‌نظر می‌رسد.

  سخت‌ترین رقیب یحیی!
در آستانه مسابقه امروز در لیگ برتر، سرسخت‌ترین حریف یحیی نه مس کرمان، که ویروس کرونا خواهد بود! یحیی بعد از مثبت‌شدن تست کرونا، نمی‌تواند تیمش را این هفته همراهی کند. قرمزها بعد از 2برد متوالی، حالا قصد دارند با تثبیت صدرنشینی به تعطیلات بروند. شکست‌دادن مس کرمان، آنها را به‌تنهایی در صدر جدول لیگ برتر حفظ می‌کند. آخرین برخورد این دو باشگاه در لیگ برتر، 9سال قبل اتفاق افتاد. در آن جدال، پرسپولیسی‌ها 6بار دروازه حریف را باز کردند و یکی از بهترین بردهای لیگ برتری‌شان را با علی دایی جشن گرفتند. در آن مسابقه تلخ برای مس، فرزاد حسین‌خانی بازیکن این تیم بود. او حالا به‌عنوان سرمربی، مسی‌ها را به لیگ برتر آورده و یک تیم جوان را به مصاف رقبا فرستاده است؛ تیمی که با برد مهم هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت آبادان، حالا روحیه خوبی روبه‌روی پرسپولیس خواهد داشت. این نخستین بازی فصل سرخ‌ها به شمار می‌رود که این تیم هیچ مصدوم و محرومی ندارد. انتخاب کلیدی کادر فنی پرسپولیس برای این بازی، به خط حمله مربوط می‌شود. بعید نیست که سرخ‌ها با برنامه‌ای هجومی به استقبال این بازی بروند و در خط حمله، لوکادیا و دیاباته را به‌صورت همزمان در اختیار داشته باشند.

  نبرد «همیشه» انتقامی!
ساکت الهامی یکی از موفق‎ترین مربیان فوتبال ایران در نبرد با استقلال است؛ مردی که هم با تراکتور این تیم را در فینال جام حذفی شکست داده و هم با نساجی توانسته استقلال را در ورزشگاه آزادی از جدول جام حذفی خارج کند.
 برخورد با ساکت برای استقلالی‌ها، یک دیدار همیشه انتقامی است. بعد از متوقف‌شدن در دیدار خانگی هفته گذشته مقابل آلومینیوم، شکست‌دادن هوادار برای استقلال اهمیت زیادی دارد. در این بازی ساپینتو نیز دوباره به کنار زمین برمی‌گردد و دوران محرومیت را به پایان می‌رساند. حضور او و الهامی به‌عنوان 2مربی همیشه عصبانی در کنار زمین، در نوع خودش دیدنی خواهد بود. بعید نیست که این دو نفر در جریان بازی نیز واکنش‌های اعتراضی زیادی به داور داشته باشند. تعداد بالای استقلالی‌های هوادار، جذابیت زیادی برای این جدال ایجاد خواهد کرد. هوادار تا امروز نتوانسته در لیگ برتر از استقلال امتیاز بگیرد و فصل گذشته در هر دو مسابقه روبه‌روی این تیم بازنده بوده است. مدافعان خطرناک و گلزن هوادار، در این بازی انگیزه‌های زیادی برای درخشیدن روبه‌روی استقلال دارند. در مقابل اما آبی‌ها هر کاری می‌‌کنند تا با یک برد به سراغ تعطیلات بروند و قبل از شروع اردوی تیم ملی، پایان دلچسبی را برای خودشان رقم بزنند.

  از این بازی، چشم برندارید
پرحرارت‌ترین بازی این هفته لیگ برتر، در اهواز برگزار می‌شود؛ جدالی میان فولاد و گل‌گهر که به لحاظ فنی، تیم‌های درجه یکی هستند و البته، مربیان شاخصی دارند. جدال نکو و قلعه‌نویی، همیشه بسیار جذاب بوده است. چرا‌که این دو نفر به‌طور معمول رابطه خوبی با هم نداشته‌اند و در هر شرایطی به‌دنبال شکست‌دادن طرف مقابل هستند. فصل گذشته، اوضاع برای نکونام بهتر بود. تیم او در 2مسابقه با تیم قلعه‌نویی، 4امتیاز گرفت و هیچ گلی هم از این حریف دریافت نکرد. این فصل اما گل‌گهر، فعلا تیم بهتری نشان داده است؛ تیمی که با شکست‌دادن ذوب در هفته گذشته، دوباره به بالای جدول لیگ برگشته است. فولاد در این فصل، فقط برنده یک بازی خانگی شده و در 5مسابقه اخیرش در لیگ برتر نیز برنده نبوده است. شکست‌دادن گل‌گهر در فولاد آره‌نا، درست همان چیزی است که آنها برای پس‌گرفتن اعتماد‌به‌نفس خانگی به آن نیاز دارند.

  جنگ شماره‌11
اولین بازی این هفته لیگ برتر، در تبریز برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای بین پیرترین و جوان‌ترین مربی این فصل لیگ برتر. تراکتور با وجود شکست در اصفهان، نمایش خوب و سرگرم‌کننده‌ای روبه‌روی سپاهان داشت. ملوان اما همچنان اوضاع بدی را پشت سر می‌گذارد و با 2شکست یک بر صفر متوالی، مهیای این مسابقه شده است. در انتهای جدول، صنعت نفت برای نجات پیدا‌کردن از بحران با پیکان مسابقه خواهد داد. تیم مجتبی حسینی در این فصل ثابت کرده که به‌راحتی در هیچ مسابقه‌ای شکست نمی‌خورد. برزیلی‌های لیگ اما برای نجات از انتهای جدول، چاره‌ای ‌جز بردن این بازی ندارند. مس رفسنجان نیز این هفته میزبان سپاهان خواهد بود. فرصت‌سوزترین تیم این فصل، بی‌صبرانه برای رسیدن به برد تلاش می‌کند اما سپاهان در هفته‌های گذشته، دوباره سیمای یک مدعی را در فوتبال ایران به نمایش گذاشته است. بهترین خط دفاعی لیگ برتر با هدایت مهدی رحمتی، این هفته روبه‌روی تیم آماده حمید مطهری به زمین می‌رود. دیدار آلومینیوم و نساجی فصل گذشته در فینال جام حذفی نیز اتفاق افتاده بود. آخرین بازی این هفته لیگ نیز در اصفهان بین ذوب و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌شود. ذوب در این بازی دیگر از فوتبال بسته همیشگی فاصله می‌گیرد و برای بردن به زمین مسابقه قدم می‌گذارد. تیم تارتار در این فصل فقط برنده یک مسابقه بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید