• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174816
+
-

با مردم/ساعت کار ادارات را تغییر دهند

مدتی طرح شناور بودن ساعات کار ادارات و سازمان‌ها انجام شد که به‌نظر طرح موفقی می‌آمد. از مهر ‌اجرای آن متوقف شد که در دامن زدن به ترافیک به‌خصوص در صبحگاهان بسیار مؤثر است. هم‌اکنون برای رسیدن از محدوده شرق به غرب یا شمال تهران تقریبا 2 ساعت زمان نیاز است تازه اگر وسیله دلخواه‌تان را بیابید. واقعا این عمری که در ترافیک سپری می‌شود بی‌بازگشت است و مسئولانی که کاری برای این وضع نمی‌کنند، ‌مسئولند.
معمارزاده از تهران

خراسان جنوبی در بسته‌بندی و نشان تجاری عقب مانده است
خراسان جنوبی که قطب تولید زعفران و زرشک و عناب است درخصوص بسته‌بندی و نشان تجاری محصولات مزیت‌دار بسیار ضعف دارد، ‌درحالی‌که با برنامه‌ریزی مناسب و جامع می‌توان محصولات مزیت‌دار را در داخل استان فرآوری و آنها را با بسته‌بندی در ‌شأن خراسان جنوبی برای فروش عرضه کرد که قطعا به نفع تولید‌کننده و کارخانه‌دار است. کافی است مسئولان در این زمینه اراده کنند تا سرمایه‌گذاران هم رغبت به سرمایه‌گذاری در امر بسته‌بندی و نشان تجاری پیدا کنند.
سلطان‌زاده از بیرجند

گودال تقاطع طالقانی و ظفر ایمن‌سازی‌ شود
یک گودال خطرناک در تقاطع خیابان طالقانی با خیابان ظفر وجود دارد که مدت‌هاست روی آن را با چوب و موانع دیگر می‌پوشانند که اتفاقی رخ ندهد اما اگر خودرو یا موتوری ندانسته از روی آن عبور کند یا پای شهروندی در آن گیر کند بسیار خطرناک خواهد بود. لذا از مسئولان تقاضا می‌شود نسبت به ایمن‌سازی‌ و پوشاندن روی این گودال اقدام کنند.
مسعودی از تهران

پیامک
با ذرت سیلویی نمی‌توان گاوداری کرد

با وام اشتغال‌زایی مجتمع گاوداری احداث کرده و بیش از 40نفر را به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار کرده‌ام. چندین سال کار خوب بود اما متأسفانه در چند سال اخیر با افزایش قیمت نهاده‌های دامی به‌خصوص سویا دیگر تولید و فروش شیر برای من که در صنعت دامداری خرد محسوب می‌شوم به صرفه نیست. مسئولانی که برای دامداران تصمیم می‌گیرند از مشکلات دور هستند و نمی‌دانند که هزینه یعنی چه، نمی‌دانند که وقتی شما سویا که قبلا کیلویی 4 هزار تومان بود به قیمت 14هزار تومان می‌خرید دیگر نمی‌توان با شیر کیلویی 12هزار و 500تومان کارگر و مجتمع اداره کرد. مسئولانی که قیمت شیر را تعیین می‌کنند نمی‌دانند که ما به دام‌های‌مان سیلوی ذرت می‌دهیم و با سیلوی ذرت نمی‌توان گاو شیری نگه‌داشت گاو باید سویا، جو و خوراک بخورد نه ذرت سیلویی. ما نه راضی به گران شدن شیر و اذیت شدن مردم هستیم و نه می‌توانیم به روال فعلی ادامه دهیم. لطفا کسی صدای ما را بشنود.
دامدارحسنی از ساری

پرستاران را به چشم کارگر فصلی نبینند
تعدیل پرستاران هم برای پرستار و هم برای بیمارستان دردسرساز شده است. 2 سال قبل در اوج کرونا در یکی از بیمارستان‌های اسفراین مشغول به‌کار و اکنون که کرونا فروکش کرده است از کار بیکار شده‌ام. پرستاران کارگران فصلی نیستند که مدیران هر زمانی نیاز بود فراخوان کار بدهند و هر زمان نخواستند آنها را اخراج کنند. بی‌شک سلامت جامعه هیچ‌گاه بی‌نیاز از پرستار و کادر درمان نیست. استمرار مشکلات معیشتی این قشر از مهم‌ترین عوامل مهاجرت آنهاست و متأسفانه تاکنون هیچ قانونی از آنها حمایت نکرده است.
زکیه خالقی از اسفراین

پیام
پاساژ کمپانی هر روز پرخطرتر می‌شود

در پاساژ کمپانی چهارراه استانبول که نامش در فهرست ساختمان‌های پرخطر‌ قراردارد، اقدام به ساخت غرفه‌هایی زیر پله برقی‌های داخل شده است بدون اینکه شهرداری نظارتی بر موضوع داشته باشد. از سوی دیگر یک طبقه در بالای پاساژ اضافه شده است. آیا نباید گروهی بر این موارد نظارت کرده و جلوی این قبیل اقدامات خطرناک را که با جان و مال مردم و مالکان بازی می‌کند، بگیرد؟ به‌نظر می‌رسد شهرداری منطقه از موضوع بی‌اطلاع است و مالک یا مالکان با دور زدن قانون اقدام به چنین کاری کرده‌اند. لطفا شهرداری به داد کسبه و مردم برسد پیش از آنکه اتفاق ناگواری رخ دهد.
خاتمی از تهران

چرا شرط استفاده از بیمه سلامت صفر کردن سوابق بیمه است
همسرم 10سال در یک شرکت ذبح و بسته‌بندی مرغ کار می‌کرد. در آذر سال 98شرکت تعطیل و همسرم بیکار شد. حدود یک سال بیمه بیکاری داشت و بعد از آن هم یک سال با واریز حق بیمه به‌صورت اختیاری بیمه‌اش را حفظ کرد. اما با افزایش سرانه حق بیمه و بیکاری دیگر توان پرداخت حق بیمه را نداشت و بیمه ما قطع شد. بعد از آن به‌دنبال بارداری من برای استفاده از بیمه بارداری زنان به بیمه سلامت مراجعه کردم که گفتند باید بیمه همسرم را صفر کنیم یا اینکه از اول هیچ بیمه‌ای نداشته باشیم. سؤالم این است که این چه خدماتی است که برای من به‌عنوان خانم باردار گذاشته‌اند و این چه قانونی است که 12سال سنوات بیمه همسرم را صفر کنیم که بشود یک سال بیمه داشته باشیم آن هم بیمه‌ای که فقط درمانی است و نه جزو سنوات خدمتی. مگر امثال من عقلمان کم است که سراغ چنین بیمه‌ای برویم؟
تقویان از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید