• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173623
+
-

با مردم/البسه ایرانی خوش‌دوخت اما گران است

سال‌هاست که برای خرید اجناس و به‌خصوص البسه ایرانی تبلیغ می‌شود و انصافا طی چند سال اخیر طراحان و شرکت‌های تولید پوشاک وطنی بسیار خوب و خلاقانه کار کرده‌اند به‌طوری که تشخیص این اجناس از مشابه خارجی‌شان سخت و در برخی موارد غیرممکن است.اما متأسفانه قیمت‌ها به‌قدری بالاست که قشر متوسط اصلا توان خریدشان را ندارد. با کم کردن و متعادل کردن قیمت‌ها هم مردم به خرید تشویق و ترغیب می‌شوند و هم از طراحان و شرکت‌های داخلی حمایت می‌شود.
ابوالحسنی از کرج

ادارات و شرکت‌های بزرگ مهدکودک داشته باشند
مادری شاغلم که دارای 3 فرزند خردسال هستم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های من نگهداری از فرزندانم در طول زمانی است که سرکار هستم. طبیعتا این نگرانی برعملکرد کاری من هم تأثیر گذاشته است. با وضع اقتصادی موجود و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی نمی‌توانم شغلم را هم ترک کنم و امثال مادرانی مثل من کم نیستند. از مسئولان درخواست می‌کنم با راه‌اندازی مهدهای کودک در ادارات و شرکت‌های بزرگ هم برای عده‌ای کارآفرینی کنند و هم نگرانی مادران شاغل را رفع کنند تا با کیفیت بهتر و بیشتری در محل خدمت‌شان حاضر شوند.
کمالوند از تهران

اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر پیگیری و برگزار شود
زمان ما یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارها برای دانش‌آموزان رفتن به اردوی دانش‌آموزی از طرف مدرسه بود. خوبی این قبیل فعالیت‌ها این است که بچه‌ها علاوه بر کسب تجربه جدید بدون حضور خانواده، نحوه تعامل با هم سن و سال‌های خود را یاد می‌گیرند و این برای بچه‌هایی که هم‌اکنون مدام گوشی به‌دست هستند و صفحات و بازی‌های مجازی را دنبال می‌کنند بسیار مفید و آموزنده است. جا دارد مدارس این اردوها را جدی‌تر و منظم‌تر برگزار و پیگیری کنند.
قوامی از شهریار

پیامک
برخی رشته‌های ورزشی در خراسان‌رضوی رو به تعطیلی است

بعضی از رشته‌های ورزشی در خراسان‌رضوی به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند و گویا اهتمامی برای فعال کردن این رشته‌ها در استان وجود ندارد این در حالی است که خراسان‌رضوی مهد پرورش ورزشکاران در زمینه‌های مختلف بوده است. اکنون یا برخی از رشته‌ها در استان نیست و یا تعدادی از رشته‌ها هیأت ورزشی ندارند و زیرنظر رشته‌های دیگر و به‌صورت غیرقانونی مشغول فعالیت‌اند. این موضوع باعث دلسردی ورزشکاران شده است. از استاندار خراسان رضوی تقاضا داریم به این موضوع ورود و با به‌کارگیری افراد شایسته و با تجریه و تاسیس هیأت‌های ورزشی قانونی، ورزش این استان را به جایگاه قبلی خود برگردانند.
میرمسعودی از مشهد

کارت اهدای عضو سند رسمی شود
به‌تازگی خبر رسیده که افراد دارای کارت اهدای عضو که رضایت دارند اعضای بدنشان پس از فوت به بیماران نیازمند اهدا شود، باید به دفتر اسناد رسمی بروند و درخصوص اهدای عضو خود امضای محضری بدهند که پس از مرگ‌شان کسی نتواند جلوی اهدای اعضای بدن آنها را بگیرد. این کار چه‌بسا در راستای قانونمند کردن این پروسه انسانی است اما باعث می‌شود بسیاری از کسانی که کارت اهدای عضو دارند از چرخه یادشده کنار گذاشته شوند چرا که مگر چند نفر هستند که بخواهند به محضر رفته و دنبال قانونی کردن این کار باشند. راهکار این است که از همان اول کارت اهدای عضو سندی رسمی محسوب می‌شود و قانونا کسی نتواند در اجرای اهدای عضو خللی ایجاد کند.
کریمی از تهران

خیابان‌ها و گذرگاه‌های فرعی دوربین کنترل ترافیک داشته باشند
خوب است مسئولان در راستای تأمین امنیت و نیز کنترل ترافیک در خیابان‌ها و معابر فرعی نیز دوربین‌های هوشمند ثبت کنند تا کنترل ترافیک و ثبت تخلفات راحت‌تر و قانونمند شود.
میرسپاسی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید