• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173578
+
-

شب کم‌خطر اروپا

دور برگشت لیگ قهرمانان از امشب آغاز می‌شود

امشب شب اول یا به‌عبارتی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام 8‌بازی برگزار می‌شود. یک بازی نسبتا مهم در تقویم امشب درنظر گرفته شده و چند بازی کم‌اهمیت. شاید بد نباشد نگاهی به نکات مهم بازی‌های جذاب امشب داشته باشیم.

  میلان- چلسی؛ به‌دنبال انتقام
میلان بازی رفت را 3بر صفر از چلسی باخت اما موفق شد در سری‌آ جبران کند و یوونتوس را 2 بر صفر شکست دهد. حالا نوبت انتقام در دیدار برگشت مقابل چلسی است. اما با گراهام پاتر که از برایتون برای جانشینی توخل به استمفوردبریج آمده، چلسی پیشرفت‌هایی کرده. در 4مسابقه تحت هدایت پاتر، چلسی 54شوت زده که 44تای آن از خارج محوطه جریمه بوده. آبی‌ها در بازی با ولورهمپتون 20ضربه به سمت دروازه حریف زدند که بهترین آمارشان در این فصل بود. با افت ادواردو مندی درون دروازه، گراهام پاتر به کپا اعتماد کرده و مزد این اعتماد را گرفته. برای اولین‌بار دروازه‌بان اسپانیایی موفق شد در 2‌بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. بازی با ولوز نخستین کلین‌شیت چلسی از ماه آوریل در یک‌دیدار خانگی لیگ برتر بود. از بازی با وستهم، چلسی در همه دیدارهای خانگی گل خورده بود. در ضمن، برای اولین‌بار از ماه ژانویه که چلسی به تاتنهام بیش از 2‌گل زده بود، در یک دیدار خانگی توانست با اختلاف 2‌گل یا بیشتر، یک‌تیم میهمان را شکست دهد. چلسی در 8بازی خانگی آخرش شکستی نداشته و از سپتامبر2021 به این‌سو اولین‌بار است که 3‌برد متوالی در استمفوردبریج کسب می‌کند. چلسی با پاتر 3‌برد و یک‌تساوی به‌دست آورده؛ 9گل زده و 2‌گل خورده. به‌نظر می‌رسد جادوی «هری پاتر» جواب داده است.

  رئال- شاختار؛ صعود آسان؟
در لالیگا غیر از تفاضل گل که بارسا را در شرایط بهتری قرار داده، همه‌‌چیز بین 2‌غول اسپانیا برابر است. هر دو یک تساوی به‌دست آورده‌‌اند و بقیه بازی‌های خود را برده‌‌اند. بارسلونا با تک‌گل پدری در یک نمایش پرانتقاد توانست به صدر برگردد. حالا هر دو تیم 22امتیازی هستند. بارسلونا در این فصل 20‌گل زده و یک‌گل خورده و رئال‌مادرید 19‌گل زده و 7‌گل خورده است. در آستانه ال‌کلاسیکوی یکشنبه آینده تنها دغدغه 2‌تیم این است که با حداقل تلفات به این دیدار برسند. امشب رئال بازی برگشت خود را با شاختار برگزار می‌کند و فرداشب بارسلونا دیداری انتقامی و سخت با اینترمیلان در نوکمپ دارد. همه هم و غم رئالی‌ها رساندن کورتوا و بنزما به دیدار هفته آینده است. کریم که در بازی اول هفته در لالیگا به‌دلیل خستگی عضلانی استراحت کرد و مقابل ختافه به میدان نرفت، برای بازی امشب در دسترس است اما کورتوا هنوز نه. این چهارمین دیدار پیاپی است که کورتوا به‌دلیل کمردرد قادر به بازی نیست و لونین درون دروازه رئال می‌ایستد. دروازه‌بان اوکراینی در 3‌بازی گذشته تنها یک‌ کلین‌شیت ثبت کرد. نگرانی جدی مدیران رئال‌مادرید این است که مصدومیت تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی شبیه مصدومیت بوفون شود. در حقیقت مصدومیت بوفون پیش از جام جهانی آفریقا آغاز شد که او هم در ابتدا از ناحیه عصب سیاتیک درد داشت اما مشخص شد که دچار مصدومیت دیسک شده و به همین‌خاطر تحت عمل جراحی قرار گرفت. مودریچ در بازی با ختافه به 50پاس‌گل با پیراهن رئال‌مادرید در لالیگا رسید و ‌پس از بنزما (103)، رونالدو (87)، مارسلو (63)، تونی کروس (59) و گوتی (53) به ششمین بازیکن تیم با 50‌پاس‌گل از فصل‌04-2003 تبدیل شد. او 14تا از این پاس‌ها را به بنزما داده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید