• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173573
+
-

بوی قهرمانی می‌آید

نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه توپچی‌ها ممکن است پس از 2‌دهه لیگ را فتح کنند

بوی قهرمانی می‌آید

توپچی‌ها این فصل بوی قهرمانی می‌دهند. آنها یاد گرفته‌اند که بازی‌های بزرگ را هم ببرند. ابتدا تاتنهام و حالا لیورپول قربانی زیاده‌خواهی این فصل آرسنال شده‌اند. آرسنال از 17‌بازی قبلی خود مقابل لیورپول در لیگ برتر فقط 2‌برد در کارنامه داشت اما این‌بار به‌راحتی اما با نتیجه 3-2 این تیم را شکست داد. مقایسه 9‌بازی اول امسال آرسنال با سال 05-2004(آخرین سالی که قهرمان لیگ انگلیس شدند)، هواداران را به تکرار قهرمانی بعد از 2‌دهه امیدوار کرده است. آنها در آن فصل 5بازی اول را بردند و یک‌بازی باختند و سپس 3‌بازی بعدی را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند. حالا دقیقا همان سناریو در حال تکرار است.
اوبامیانگ که با بی‌مهری توسط آرتتا کنار گذاشته شد و رایگان به بارسلونا اهدا شد، درباره سرمربی آرسنال می‌گوید: «آرتتا خواهان حضور بازیکنان بزرگ و افراد با شخصیت بزرگ نیست، او می‌خواهد بازیکنان جوانی داشته باشد که مطیع باشند و چیزی نگویند‌.» حالا همان جوان‌های بله قربان‌گو در حال کاشتن بذر امید در دل هوادارانی هستند که یک‌نسل است رنگ قهرمانی لیگ برتر را ندیده‌اند. از 3‌سال پیش به این‌سو چهره تیم به‌کلی عوض شده و تنها 7‌بازیکن از لیست کلی تیم در سال2019باقی مانده‌اند که معدودی از آنها مثل ژاکا و ساکا بازیکن ثابت هستند. آرتتا در این سال‌ها نام‌هایی آشنا مثل اوبامیانگ، لاکازت، اوزیل، برند لنو، گندوزی، بیرین، توریرا، میتلند نایلز، ایووبی، مصطفی، ویلیان، داوید لوییس، پپه و چندین بازیکن دیگر را از تیم کنار گذاشته، قراردادشان را تمدید نکرده یا از خریدشان پشیمان شده. او حالا تیمی دارد در خدمت اهداف تاکتیکی‌اش؛ تاکتیک‌هایی که از روی دست استادش، گواردیولا کپی کرده است. 3‌بازی بعدی آرسنال در لیگ آسان‌تر از بازی‌های قبلی است و پیروزی بر لیدز، ناتینگهام فارست و ساوتهمپتون می‌تواند توپچی‌ها را تا مدتی در صدر جدول نگه دارد و همچنین 3‌بازی با بودوگلیمت و 2‌بازی رفت و برگشت مقابل آیندهوون می‌تواند صعود قاطع از مرحله گروهی لیگ اروپا را برای آنها تضمین کند.
    بازی لیورپول و آرسنال یک‌اتفاق حاشیه‌ای هم داشت. آرسنالی‌ها مدعی‌اند که کاپیتان لیورپول به مدافع برزیلی تیم میزبان توهین نژادپرستانه کرده است. آرتتا پس از پایان بازی به سمت داور رفت تا از کلمه نژادپرستانه «میمون» که از دهان هندرسون خطاب به گابریل ماگالائش بیرون آمده بود، شکایت کند. لحظه‌ای که ژاکا در میان بازیکنان لیورپول یک‌تنه روبه‌روی هندرسون ایستاد و او را هل داد و سرش فریاد کشید، دلیلش همین بود. برای همین بقیه بازیکنان لیورپول سعی نکردند این دو را جدا کنند یا در حمایت از کاپیتان‌شان وارد دعوا شوند. حتی عکس‌هایی از نگاه معنی‌دار فیرمینو، هم‌تیمی هندرسون به او منتشر شده که بازتاب فراوانی داشته است.
    میکل آرتتا اکنون با 58.45درصد بیشترین درصد برد را میان سرمربیان آرسنال در طول تاریخ دارد؛ 142بازی، 83برد، 20مساوی و 39باخت.
    در 11بازی این فصل، آرسنال تنها یک‌بازی را به منچستریونایتد باخته و بقیه را برده است.
    این هشتمین برد پیاپی خانگی آرسنال در ورزشگاه امارات بود.
   حالا بوکایو ساکا مقابل 6‌تیم بزرگ لیگ برتر موسوم به بیگ سیکس موفق به گلزنی شده؛ منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، منچستریونایتد و لیورپول.
   آرسنال 46‌لمس توپ در محوطه جریمه لیورپول داشت؛ بیش از مجموع 5‌دیدار قبلی لیگ برتری آنها (44). لیورپول تنها یک‌بار در لیگ برتر تحت هدایت کلوپ به حریفان خود اجازه داده تا لمس توپ بیشتری در محوطه جریمه خود داشته باشند؛ 48بار مقابل من‌سیتی در نوامبر 2019.
   آرسنال پس از گذشت تنها 58‌ثانیه، به سریع‌ترین گل خود توسط مارتینلی در تاریخ تقابل‌ها با لیورپول رسید.
   داروین که قرار بود با هالند بر سر آقای گلی این فصل رقابت کند، دومین گلش را با پیراهن لیورپول در لیگ به ثمر رساند. او هفته اول به فولام گل زده بود و تا هفته نهم برای گل دوم انتظار کشید.


لیورپول حالا پس از انجام 8‌بازی در امتیاز 10‌باقی مانده و با حضور در رده دهم، با جایگاه لیگ قهرمانان (چلسی) و قعر جدول (ناتینگهام فارست) به یک اندازه فاصله دارد، یعنی 6امتیاز و البته 14امتیاز هم فاصله تا صدر جدول است.

ساکا از فینال یورو ۲۰۲۰ تاکنون موفق شده تمامی پنالتی‌های خود را گل کند. این بازیکن برای دومین‌بار در دوران ورزشی خود موفق به دبل شد. او به نوریچ هم در یک‌بازی 2‌گل زده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید