• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172769
+
-

تقدیم به شهدای بهزیستی

 کارگردان مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» این اثر زیبا را به شهدای بهزیستی تقدیم کرد. رضا عاطفی، مستندساز و کارگردان این فیلم درباره این خبر گفت: «شهدای بهزیستی همیشه مظلوم واقع شده‌اند. کسانی که برای دفاع از کشور جان خود را فدا کردند اما نامی از آنها نیست.»
 او در ادامه افزود: «سال‌86با دیدن عکس‌هایی از شهدای بهزیستی این موضوع برایم تبدیل به یک دغدغه شد. به نهادها و مؤسسات زیادی مراجعه کردم تا فیلمی درباره آنها ساخته شود اما متأسفانه کسی به این کار علاقه‌ای نشان نداد. تا اینکه خودم در سال‌90 تصمیم به این کار گرفتم.» 
به‌گفته عاطفی، 81شهید بهزیستی داریم. او با بیان اینکه فیلمسازی درباره دفاع‌مقدس دشواری‌های خود را دارد و نهادهای متولی با گذشت زمان ترجیح می‌دهند وارد حوزه تولید در این بخش نشوند اظهار داشت: «تصویربرداری این فیلم 11ماه طول کشید. برایم مهم بود که شخصیت‌ها را بشناسم. بیش از 2سال درگیر ساخت این فیلم بودم. ابتدا فیلمنامه‌ای وجود نداشت، به این دلیل که اطلاعات بسیار اندک و پراکنده بود.» عاطفی در پایان خاطرنشان کرد: «تماشای این مستند حس و حال خاصی دارد. این شهدا، فرزندان ایران هستند. اگر چه ممکن است فراموش شده باشند.» 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید