• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172739
+
-

پشت خط‌زن / حیف از این پاسور...

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

یکی از اتفاقات مهم هفته نخست لیگ برتر والیبال، شکست شهداب قهرمان فصل پیش بود. شهدابی‌‌ها که این فصل با محمدرضا تندروان به‌عنوان سرمربی قرارداد بسته‌اند، مقابل تیم هورسان رامسر با سرمربیگری رحمان محمدی شکست خوردند. این بازی غیراز شکست تیم قهرمان، نکات دیگری هم داشت. فرهاد سال‌افزون، پاسور با سابقه هورسان در این بازی عالی کار کرد و  بهترین بازیکن هفته اول بود. در روزهایی که والیبال ایران مشکل پاسور دارد، بازی سال‌افزون با کمترین اشتباه دلگرم‌کننده است. او 29سال دارد و از 17سالگی در همه رده‌ها درخشیده است. اگر هم فدراسیون و هم خودش در حفظ این سرمایه دقت می‌کردند، حالا او می‌توانست یکی از مدعیان بازی در تیم ملی باشد.

بازیکنانی که سرمربی ندیدند
یکی از اتفاقات هفته اول شکست سایپا مقابل راه‌یاب ملل مریوان بود.  در  پیروزی مریوان  نقش رضا رضایی پررنگ‌تر از همه بود. او که امتیازآورترین بازیکن این هفته بود، به تنهایی 35امتیاز گرفت؛ به‌اندازه یک ‌ست‌و‌نیم. رضایی سال قبل در تیم هراز آمل بازی کرد، تیم بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی. رضایی 22‌ساله، با 2متر قد که در قطر پاسور بازی می‌کند، 2فصل پیش در تیم اردکان چهره شده بود ولی در تیم عطایی کارایی‌اش را از دست داد. کاظم غفاری، سرعتی‌زن هورسان هم که سال پیش در هراز بود، یکی از بهترین‌های این هفته بود. حالا سؤال اینجاست که چرا سرمربی تیم ملی این بازیکنان را ندیده بود؟

جانشینان رئیس
بعد از بازگشت محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون از اجلاس فدراسیون جهانی، بعضی‌ها مدعی شدند که FIVB تهدید کرده که دولت ایران نمی‌تواند در امور مدیریتی فدراسیون دخالت کند. به‌نظر می‌رسد این موضع اطرافیان داورزنی باشد نه FIVB. فدراسیون جهانی در این سال‌ها سابقه چنین تهدیدهایی را نداشته است. به هر حال اگر داورزنی قصد ماندن دارد، بگوید و اگر هم رفتنی است، رسم فدراسیون‌داری را به چند جوان یاد بدهد. البته دوستانی نظیر شهرام عظیمی رئیس سابق سازمان لیگ، میلاد تقوی دبیر فدراسیون و... خودشان را آماده جانشینی کرده‌اند   و با این خیزش دوستان، رفتن داورزنی جدی‌تر از دفعه‌های قبل است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :