• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172687
+
-

بیانیه 10بندی وزارت اطلاعات درباره حوادث اخیر کشور

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تحلیلی به جزئیات بیشتری از پشت پرده حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشورپرداخت. براساس گزارش روابط‌عمومی وزارت اطلاعات  در مقدمه این بیانیه آمده است:  سربازان گمنام امام زمان (عج) برای شکار هدفمند عناصر اصلی ترور و تخریب، ضمن حضوری ناملموس در صحنه‌ اغتشاشات و کمک به برادران و خواهران فداکار، مقتدر و سربلند خود در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و همراهی با نیروهای بسیج جان برکف و همیشه حاضر در صحنه‌های دفاع از کشور، در عین حال بخش اصلی مأموریت، توجه و توان خویش را معطوف به رصد و ردیابی سازمان‌دهندگان و آتش بیاران اصلی پشت صحنه، اعم از کشورهای بیگانه تا تروریست‌های آلبانی‌ نشین و سایر گروهک‌های معاند و فرقه‌های دست‌پرورده‌ استعمار و عناصر سرسپرده‌ داخلی آنها کردند.
در روزهای عبرت‌آموز گذشته که فعالیت لایه‌های پنهان فتنه‌گر تشدید شده بود، به همان نسبت امکان شناسایی عوامل مخرب و تروریست نیز افزایش یافت. از سوی دیگر، به نسبت افزایش فعالیت حامیان بیگانه و سایر سازمان دهندگان ترور و تخریب، مزدوران داخلی آنها عنان از کف داده، سر از چاه و چاله‌های استتاری خویش برآوردند و بدین‌سان، امکان شناسایی و بازداشت آنها بیش از پیش فراهم آمد تا مأموریت مهم وزارت اطلاعات در حد بالایی تحقق یابد.
طرفه آنکه میدان رویارویی مدافعان وطن و حافظان نظم و امنیت کشور در روزهای گذشته، با مجموعه‌هایی از عناصر متنوع گروهکی، عوامل سازمان‌های جاسوسی بیگانه، دخالت مستقیم دولت‌های آمریکا و انگلیس و دنباله‌روهای سعودی آنها تا عناصر ناآگاه و فریب خورده‌ اغتشاشگر در کف خیابان‌ها مواجه بود.
 اینک بنا به مقتضای شرایط عمومی کشور و تا آنجا که ملاحظات امنیتی اجازه می‌دهد، بخشی از کشفیات و دستگیری‌های صحنه و پشت صحنه را به آگاهی ملّت فهیم، صبور و مقاوم ایران اسلامی می‌رساند:
 در بخش‌های دیگری  از این بیانیه آمده است: 
1- در روزهای گذشته، 49نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست‌های آلبانی نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک کننده اغتشاشگران تا سازماندهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند.
2- بازداشت 77نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دمکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند. در میان بازداشت شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. او در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته‌های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل‌های از پیش تعیین شده منتقل و هم‌اکنون در زندان است.
3- دستگیری 5عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با 36کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمبگذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوبگران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابلِ هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند. تروریست‌های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسئولان ارشد کشور، طرح‌های بمبگذاری در یکی از هیئت‌های عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند که با عنایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خنثی شدند.
4- سازمان جاسوسی بهاییت بنا به دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورود پرحجمی به صحنه آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت. بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل 3 نفر از سران بهاییت و 2 نفر از تیم رسانه‌‌ای آنها بازداشت شدند.
5- 92نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند.
6- 9تبعه بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... در صحنه اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.
7- شناسایی عناصر مرتبط با رسانه‌های بیگانه در تهران و استان‌های مختلف کشور که تعدادی از آنها بازداشت، تعدادی احضار و برای عده‌‌ای دیگر فعلاً تشکیل سابقه شد تا پس از دریافت مجوز مرجع قضایی، احضار یا بازداشت شوند.
8- ضمن زیرنظر داشتن سفارتخانه‌هایی که عوامل آنها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه اغتشاشات داشتند، تذکر لازم به شکل مقتضی به دیپلمات‌های ذیربط داده شد. ا‌زجمله سفارت‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و...
9- شناسایی و بازداشت 28نفر از اراذل و اوباشی که سابقه زندان، خرید و فروش و مصرف مواد‌مخدر، اوباش‌گری، تجاوز به عنف و... را دارا هستند در صحنه اغتشاشات. حمله نامبردگان به نیروهای حافظ امنیت کشور و مجروح کردن آنها مستند است. همچنین 2 کارگاهِ تولید کوکتل مولوتف از آنها کشف شده است.
10- تعداد قابل توجهی کلت کمری، انواع مسلسل، فشنگ‌های مربوطه و تفنگ‌های ساچمه‌زنی نیز کشف و ضبط شده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنان‌که گفته شد، فهرست فوق‌الاشاره صرفاً شامل عوامل گروهکی، فرقه‌‌ای، سازمانی و بیگانه است و دربردارنده بازداشت ده‌ها عنصر اغتشاشگر که به‌صورت هدفمند (و به‌اصطلاح تک‌زنی در صحنه) نیست. اما تحقیقات اولیه از متهمان اشاره شده، نشان‌دهنده سازماندهی و آمادگی پیشینی گروهک‌های مختلف و آدم‌کشان حرفه‌‌ای برای بهره‌گیری از هر واقعه‌ای، فارغ از نوع واقعه، محل وقوع آن، طبیعی یا مصنوعی بودن حادثه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید