• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 29 شهریور 1401
کد مطلب : 172098
+
-

نکته بازی/در 70 سالگی، کمی دیر نیست؟

این روزها که لیگ تعطیل است، پیشکسوتان فرصت بیشتری برای اظهارنظر پیدا کرده‌اند و بخش زیادی از محتوای رسانه‌ها را مصاحبه‌های آنان تشکیل می‌دهد. تقریبا همه بازیکنان سابق پرسپولیس، استقلال و پاس یک دور در مورد کی‌روش مصاحبه کرده‌اند.  مرتضی کرمانی مقدم گفته: «کی‌روش باید شجاع باشد و دفاع اتوبوسی را کنار بگذارد.» خود این عبارت دفاع اتوبوسی به اندازه کافی بحث‌برانگیز است  اما حتی اگر بخواهیم فرض کنیم دست برداشتن از این شیوه در جام‌جهانی به سود ماست، آیا 70سالگی برای تغییر رویه کمی دیر نیست؟ خوب یا بد، کی‌روش همه عمرش را اینطوری فوتبال بازی کرده. او رکورد رسیدن مسابقات به وقت اضافه را در تاریخ جام ملت‌های آفریقا شکست؛ بعد انتظار دارید ناگهان سیستمش را هجومی کند؟

صمد آقا در مسیر اعاده حیثیت
تیم ملی جوانان ایران با هدایت صمد مرفاوی به سمت جهانی شدن پیش می‌رود. فعلا و در گام نخست، این تیم با 3 پیروزی برابر قرقیزستان، برونئی و امارات، به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد. مسابقات نهایی سال 2023با شرکت 16تیم در ازبکستان برگزار می‌شود و 4 تیم برتر راهی جام جهانی می‌شوند. ایران از سال 2017به بعد موفق به حضور در مسابقات جهانی در این رده سنی نشده و کسب چنین موفقیتی می‌تواند بسیار مهم باشد. این، یک چالش خوب برای صمد مرفاوی هم هست؛ کسی که مدام به سوزاندن و تشخیص ندادن استعدادهای بزرگ متهم می‌شود، از رینالدو تا هنریک میختاریان که البته صمدآقا این دومی را اصلا قبول ندارد. ببینیم 4 تا فوتبالیست خوب از این تیم بیرون می‌دهی یا نه، جناب مرفاوی!

لابد انتظار داشتید به جام‌جهانی هم برسد!
عجیب‌ترین شایعه فوتبالی که این چند روز شنیدید چه بوده؟ اجازه بدهید کمک‌تان کنیم؛ مربوط می‌شود به یورگن لوکادیا. بله، شاید باور نکنید، اما بعد از چند درخشش ابتدای فصل مهاجم هلندی پرسپولیس، شایعه کرده‌اند ممکن است او برای تیم ملی ایران به میدان برود. در مورد این شایعه از خود لوکادیا پرسیده‌اند و او هم جواب داده: « نه، فکر نمی‌کنم قانون اجازه بدهد چنین کاری انجام بدهم. ضمن اینکه من پاسپورت ایرانی هم ندارم!» بعضی مواقع آدم نمی‌داند این شایعات دقیقا از کجا می‌آیند؟ لابد شایعه‌پردازان گرامی انتظار داشتند لوکادیا به جام‌جهانی هم برسد! سال‌ها پیش زمزمه‌هایی در مورد اعطای تابعیت ایرانی به ادینیو و بازی کردن او برای تیم ملی کشورمان هم منتشر شده بود، اما طرح این مسایل برای لوکادیای تازه‌وارد واقعا نوبر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید