• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 171956
+
-

دریابست در هرمزگان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اجرای طرح دریابست در این استان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان و پیشگیری از صید غیرمجاز و فرصت به زادآوری آبزیان و آماده شدن صیادان برای فصل صید میگو خبر داد.
به‌گزارش تسنیم، ابراهیم عالی‌زاده پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران از اجرای طرح دریابست در کمیته مدیریت صید از یکم تا پانزدهم مهرماه امسال خبر داد.
به‌گفته وی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح قبل از شروع صید میگو و در تمام صیدگاه‌های استان هرمزگان اجرا ‌‌می‌شود.
عالی‌زاده با اشاره به همکاری استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان و همه دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح، گفت: در مدت اجرای این طرح در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف، موارد در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی بررسی و رسیدگی ‌‌می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال‌های گذشته، گفت: این طرح از سنت‌های صیادان در سال‌های دور بود و نزدیک به 2دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا درمی‌آمد.
اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص برای حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی‌رویه بر ذخیره آبزیان است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید