• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 27 شهریور 1401
کد مطلب : 171854
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgqAV
+
-

مردان کی‌روش

فهرست 27 نفره سرمربی تیم ملی برای حضور در اردوی اتریش اعلام شد؛ لیستی که احتمالا بسیار نزدیک به فهرست نهایی جام‌جهانی خواهد بود

مردان کی‌روش

بهروز رسایلی

دومین فهرست تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در اردوی اتریش و برگزاری بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال اعلام شد؛ یک لیست غربال‌شده نسبت به فهرست قبلی که می‌تواند رنگ و بوی نفرات نهایی اعزامی به جام‌جهانی2022 قطر را داشته باشد. اسامی 27بازیکن فراخوانده شده به اردو از سوی کی‌روش از این قرار است: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند، رامین رضاییان، صادق محرمی، صالح حردانی، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

   این اسکوچیچ است یا کی‌روش؟
اولین چیزی که بعد از اعلام این فهرست نظر مخاطب را جلب می‌کند، شباهت بسیار زیاد اسامی بازیکنان اعلام‌شده به لیست‌هایی است که معمولا دراگان اسکوچیچ معرفی می‌کرد. در حقیقت غیراز رامین رضاییان، سایر نفرات مندرج در فهرست کی‌روش قبلا کم‌وبیش به اردوهای اسکوچیچ دعوت می‌شدند. مسئله رامین هم چه فنی بود و چه غیرفنی، بعد پنهانی نداشت. دراگان به دفعات آشکارا اعلام کرده بود رضاییان جایی در برنامه‌هایش ندارد. سایر نفرات اما به اردوها فراخوانده می‌شدند. 80درصد این بازیکنان را می‌شد در اردوی آخر قطر یا اردوی واپسین مسابقات مقدماتی تیم ملی برابر کره‌جنوبی و لبنان دید. شاید تنها کسانی که از سوی دراگان سابقه دعوت به تیم ملی را داشتند و در 2فهرست اخیر تیم ملی دیده نشدند، عارف غلامی و فرشاد فرجی بودند. تازه روشن نیست اگر کی‌روش در 3 سال گذشته هم سرمربی تیم ملی بود، همین 2بازیکن را هم حداقل یک‌بار دعوت می‌کرد یا نه. هرچه هست، فهرست‌هایی که از سوی کی‌روش اعلام شدند به راحتی می‌توانست امضای اسکوچیچ را داشته باشد؛ گرچه واکنش بخشی از افکار عمومی به فهرست‌های یکسان این 2نفر می‌توانست متفاوت باشد!

   شجاع و باقی مسائل
بلافاصله بعد از اعلام فهرست تیم ملی، بسیاری از مخاطبان چشم چرخاندند که ببینند اسم شجاع خلیل‌زاده هم هست یا نه؛ بازیکنی که سال‌ها در فهرست سیاه کی‌روش بود، بعد از تغییر کادرفنی فیکس تیم ملی شد و حتی چند مصاحبه دیگر هم علیه مربی پرتغالی انجام داد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند ورود کارلوس به ایران به‌معنای خروج قطعی خلیل‌زاده از تیم ملی است، اما فعلا چنین اتفاقی رخ نداده و شجاع هم دعوت شده است. هرچند که حضور او در این فهرست به‌معنای قطعی بودن اعزامش به جام‌جهانی نیست و همچنان باید منتظر بمانیم. نکته بامزه دیگر هم دیده شدن اسم وحید امیری بین مسافران اتریش است؛ بازیکنی که اسکوچیچ به‌خاطر قرار دادن امکانات پزشکی تیم ملی به او ملامت می‌شد، اما حالا بدون یک دقیقه بازی بعد از دوران مصدومیتش، راهی اردوی اروپا می‌شود. از بین بازیکنان محبوب کی‌روش هم شاهد حضور امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد در تیم ملی هستیم؛ اگرچه بعضی از این نفرات در رده باشگاهی شرایط چندان مطلوبی ندارند.

   پرسپولیس، بیشتر از استقلال
همیشه در مورد نسبت بازیکنان پرسپولیسی و استقلالی دعوت‌شده به اردوی تیم ملی هم حساسیت وجود داشته است. از این منظر، کی‌روش در فهرست مسافران اتریش نام 5 پرسپولیسی و 3استقلالی را گنجانده است. انتظار می‌رود این فهرست بسیار نزدیک به لیست جام‌جهانی باشد و در این صورت پرسپولیس می‌تواند از حضور 5بازیکن خود در قطر، درآمدزایی خوبی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید