• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 27 شهریور 1401
کد مطلب : 171852
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjRv3
+
-

خبرهای کوتاه از جهان

مانه خوشحال نیست
سادیو مانه که به‌زودی در ترکیب تیم ملی سنگال روبه‌روی تیم ملی ایران صف‌آرایی می‌کند، روزهای خوبی را در بایرن مونیخ نمی‌گذراند. دی‌دی هامان، ستاره آلمانی سابق لیورپول معتقد است که سادیو مانه از شرایطی که در بایرن مونیخ دارد، راضی و خوشحال نیست. او که در این تابستان با قراردادی 38‌میلیون پوندی از لیورپول به بایرن پیوسته تا جای لواندوفسکی را پر کند، در 3‌بازی اولش با پیراهن بایرن موفق شد 3‌گل به ثمر برساند اما حالا 5 دیدار است که نتوانسته گلی بزند.

مسی از رونالدو گذشت
غیبت رونالدو در لیگ قهرمانان باعث شد تا مسی بالاخره به تنهایی صاحب یک‌رکورد خاص در این رقابت‌ها شود. مسی حالا نخستین بازیکنی است که در 18‌دوره پیاپی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شود. همچنین او حالا مقابل سی‌و نهمین تیم متفاوت در این رقابت‌ها به گل رسیده که یکی بیشتر از رکورد رونالدو است.

کی این بازی‌ها انجام می‌شود؟
آرسنال همه بازی‌هایش پس از مرگ ملکه انگلستان لغو شده و حالا یکی از معضل‌های این باشگاه این است که چگونه این همه بازی عقب‌افتاده را در ادامه فصل فشرده که جام جهانی هم در پیش است برگزار کند. با تعیین تاریخ پنجشنبه، ۲۸ مهر، برای بازی آرسنال و آیندهوون در لیگ اروپا، مسابقه تیم‌های آرسنال و منچسترسیتی که برای چهارشنبه ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده بود، لغو و به زمان دیگری موکول شد. مسابقه آرسنال مقابل اورتون در هفته هفتم (به همراه سایر بازی‌های هفته) لغو شده و بازی آرسنال مقابل برنتفورد که قرار بود امروز برگزار شود هم به تعویق افتاده.

بازگشت متهم به یونایتد
برای اولین‌بار از ۳۰‌ژانویه گذشته که میسن گرینوود به اتهام‌هایی ازجمله تجاوز، تهدید به قتل و خشونت خانگی توسط پلیس دستگیر شده و نام او توسط باشگاه منچستریونایتد از سایت باشگاه حذف شده بود، اسم میسن گرینوود به سایت برگشت. با گذشت نزدیک به ۹‌ماه از این اتفاق، گرینوود با قید وثیقه آزاد شده و پلیس انگلیس همچنان پیگیر این پرونده است اما نام او بار دیگر در لیست زیر ۲۱‌ساله‌های یونایتدها در لیگ برتر به چشم می‌خورد و اریک تن‌هاخ می‌تواند از او استفاده کند.

تشویق توخل در دقیقه ۲۱ 
هواداران چلسی برای ادای احترام به توخل، در بازی مقابل سالزبورگ، در دقیقه ۲۱ او را تشویق کردند. دلیل انتخاب دقیقه بیست‌ویکم، قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ بود. گراهام پاتر در نخستین تجربه‌اش روی نیمکت چلسی به‌جای توخل ناکام ماند و با سالزبورگ در نخستین تجربه عمر خود در لیگ قهرمانان اروپا مساوی کرد. با تعویق 2‌بازی چلسی در این 2‌هفته لیگ به مناسبت مراسم خاکسپاری ملکه انگلستان و 2‌هفته تعطیلی لیگ برتر به‌خاطر فیفادی، پاتر فرصت دارد تیمش را بازسازی کند.

طلسم رونالدو باطل شد
کریستیانو در بازی با شریف سرانجام طلسم گلزنی‌اش در این فصل را شکست. این نخستین گل رونالدو در لیگ اروپا و نخستین گلش در این فصل و گل شماره143او با پیراهن منچستریونایتد و گل شماره816 عمرش بود. او از ماه مه به این‌سو گلی برای باشگاهی نزده بود. عملکرد رونالدو و مسی در سال2022که البته رونالدو در خیلی از بازی‌ها فیکس نبوده؛ کریستیانو (۱۱گل‌ باشگاهی، ۲‌گل ملی، مجموع ۱۳ گل) و مسی (۱۰گل باشگاهی، یک‌گل ملی، مجموع ۱۱‌گل).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید