• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 22 شهریور 1401
کد مطلب : 171518
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ElOg0
+
-

با مردم/نانوایی‌های کرج طبق دستورالعمل‌ها نان نمی‌فروشند

جهت خرید نان لواش در کرج به نانوایی محل مراجعه و مشاهده کردم طبق دستورالعمل جدید اداره صمت و اتحادیه صنف نانوایان، نانوایی برای دریافت هزینه نان از دستگاه کارتخوان جدید سامانه نانوایی‌ها استفاده کرد و تعداد نان محاسبه شد و مبلغ نان لواش را دریافت کردند. به چند نانوایی پخت نان سنگگ و نان بربری در محل و محله‌های اطراف مراجعه و مشاهده کردم برخی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل جدید، نان می‌فروشند و مابقی با اینکه از آرد دولتی و سهمیه‌ای استفاده می‌کنند، برخلاف دستورالعمل نان می‌فروشند. مثلا در کمالشهر کرج نان سنگک را 10هزار تومان می‌فروشند و در فاکتور فروش قیمت 3نان را 30هزار تومان اما تعداد را 10عدد اعلام می‌کنند. شکی نیست که ضرورت دارد مسئولان و اتحادیه صنف نانوایی‌ها در کرج و استان البرز منظم و جدی از تمامی واحدهای نانوایی در استان بازدید کرده و با نانوایی‌هایی که از قانون سرپیچی کرده‌اند، برخورد کنند.
زین‌الدینی از کرج 

کنار‌آمدن با اداره بهداشت، معضل واحدهای صنفی شهر قدس شده است
یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنفی در شهرقدس مسئله اداره بهداشت است که با سختگیری‌های بیش از حد و ممانعت‌هایی که می‌کند برخی واحدها موفق به تمدید یا دریافت پروانه صنفی نمی‌شوند. این عده از حقوق خود محروم شده و نان خانواده‌هایشان بریده می‌شود. سختگیری و دقت نظر در امور بهداشتی از اولویت‌های جدی و مهم است که باید وجود داشته باشد اما اگر از حد بگذرد باعث اختلال در امور می‌شود. لطفا مسئولان و اتحادیه اصناف فکری برای این معضل بکنند.
از کاسبان شهر قدس تهران

پیامک
چراغ سینماها را روشن نگه دارند
چندی قبل در بیرجند خانوادگی به سینما رفتیم تا فیلمی که چندی قبل در تهران اکران شده و پایان یافته بود را ببینیم. جدای از اینکه فیلم با تأخیر چند ماهه در بیرجند روی پرده رفت آنچه ناراحت‌کننده بود خالی‌بودن سینما از بیننده بود. در سالن سینما تعداد نفرات، انگشت‌شمار بود و جز من و خانواده‌ام تعداد اندکی جوان در سینما حضور داشتند که بسیار نگران‌کننده است. مسئولان خراسان جنوبی راهکاری پیدا کنند که مردم از سینما استقبال کنند و چراغ سینماها خاموش نشود.
زهیر از بیرجند 

نرده‌گذاری سر خیابان امامی در نارمک عامل ترافیک شده است
نرده‌گذاری بخشی از خیابان امامی که در ضلع جنوبی پارک فدک قرار دارد باعث باریک‌شدن خیابان و کندی تردد در این مسیر شده است. یک میوه‌فروشی بزرگ و سوپرمارکت در ابتدای این خیابان است که شخصی است و به میادین تره‌بار هم تعلق ندارد اما معلوم نیست بر چه اساسی مسئولان شهری بخشی از خیابان را به نفع آنها نرده‌کشی کرده و برایشان پیاده‌روی اختصاصی ساخته‌اند. از سوی دیگر مشتری‌هایی که برای خرید می‌آیند جایی جز پارک‌کردن در حریم خیابانی که باریک شده ندارند و کسی توجهی به نرده‌ها که احیانا برای جلوگیری از پارک‌کردن خودروها نصب شده، ندارد. نتیجه این موضوعات ترافیک سنگین دائمی در ابتدای خیابان شده است. لطفا فکری اصولی برای حل معضل بکنند.
شمسایی ازتهران 

جلوی خشک شدن تالاب‌ الله‌آباد قزوین را بگیرند
تالاب ‌الله‌آباد قزوین تقریبا خشک شده و جز بخش‌های ناچیزی از آن آبی در تالاب نمانده است، اگر این تالاب احیا نشود، بی‌شک قزوین و البرز و تهران از ناحیه آن زیر بارش گردوغبار قرار می‌گیرند که شاید آن وقت برای چاره‌کردن دیر باشد. مسئولان تا دیر نشده فکری برای این تالاب کنند که پایانه هم رودها و رواناب‌های قزوین بوده است و به‌دلیل دستکاری اکنون از آب بی‌بهره است.
غلامی از تهران 

پیام
مراکز ناباروری و بیمه‌ها از زوج‌های سن بالا حمایت نمی‌کنند
با بالا رفتن سن ازدواج بدیهی است که مادران در سن بالاتری اقدام به فرزند‌آوری کنند. در شرایط اقتصادی کنونی که داشتن فرزند بسیار سخت است اگر زوجی بالای 40سال بخواهند بچه‌دار شوند مشکلات مالی جوان‌ترها را کمتر دارند اما از جهت باروری به‌طور طبیعی دچار مشکل و نیازمند درمان‌های کمک باروری هستند. با مراجعه به مراکز کمک باروری متوجه شدم که بیمه‌ها برای حمایت از مادران سقف سنی دارند و مثلا من به‌عنوان یک خانم 46ساله که هنوز می‌توانم باردار شوم اما نیازمند کمک هستم از بیمه‌ها نمی‌توانم استفاده کنم.
شیخی از تهران 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید