• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 22 شهریور 1401
کد مطلب : 171451
+
-

ادعاهای تکراری مدیرکل آژانس علیه ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس‌خبری پس‌از نشست‌ فصلی شورای‌حکام به تکرار ادعاهای گذشته درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری‌اسلامی پرداخت و گفت که تدابیر جبرانی ایران، شکاف دانش این سازمان را نسبت به فعالیت‌های اتمی ایران بیشتر کرده‌است.
به‌گزارش ایرنا، رافائل گروسی مدعی شد هرچه زمان می‌گذرد، جمع‌بندی اختلاف پادمانی بسیار دشوار می‌شود: «ایران باید خیلی شفاف عمل کند و به ما درباره برخی مسائل دسترسی بدهد تا بتوانیم یک تصویر حدودی را از واقعیت ترسیم کنیم. به همین‌خاطر تکالیف زیادی پیش‌رو داریم تا بتوانیم به جمع‌بندی نهایی برسیم.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره آنچه رویکرد متعصبانه وی نسبت به فعالیت‌های اتمی ایران عنوان شد، گفت از این ارزیابی متأسف است: «اینکه آژانس خواستار توضیح درباره یک‌سری مسائل است و ایران به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود، رفتار نمی‌کند و ما را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند، مسئله جدیدی نیست.» این درحالی است که مدیرکل آژانس درعین حال تأیید کرد که همواره در طول ریاست این نهاد، درباره ایران یا اوکراین تحت فشار سیاسی قرار داشته‌است.
گروسی با نادیده گرفتن زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی ادعا کرد که رفتار او در چارچوب وظایف آژانس بوده و امیدوار است ایران هرچه سریع‌تر در این زمینه همکاری کند. وی افزود: ما آماده هستیم و تمایلی به تشدید اوضاع نداریم؛ فقط می‌خواهیم این مسئله روشن شود. امیدواریم ایران به‌گونه دیگری به این مسئله نگاه کند. وی همچنین گفت: «درصورت احیای برجام با مشکلات زیادی مواجهیم تا بتوانیم تصویر کاملی از اقدام‌های ایران را ارائه کنیم و در اصل، وظایف زیادی پیش‌رو داریم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید